Leuk en gezellig Plantje als cadeau

09-09-2010 15:41 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is a.s. weekend jarig. Ik wil een leuk en fleurig plantje aan haar geven. Het liefste voor binnen.

Ik ga morgen langs de Intratuin. Wie weet wat voor soort plantje ik kan voor haar kopen, want zoveel verstand heb ik er niet van.

Ps. het moet wel even kunnen staan.
Kies gewoon wat je zelf leuk vindt in een mooie pot die bij haar interieur past.
Wat voor plant ligt aan haar smaak en huis. Plant die bij het interieur past en die in goede omstandigheden staat (zon of niet enzo) daar zou ik op letten als ik een plant kado deed (tenminste als ik hoop dat ze hem langer laten staan)
Een gezellig plantje?

Om thee mee te drinken ofzo?
Er stonden leuke planten in de folder, van de week.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.intratuin.nl/folderwk36

Pagina 10/11, de prijsplukker is best een " gezellig " plantje.
http://www.intratuin.nl/w ... leven/Binnenplanten/2/174
Een orchidee. Bij AH is de 2e ook nog gratis.
Ik vind heide altijd leuk rond deze tijd.
Een vingerplant, altijd gezellig.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 09 september 2010 @ 16:22:

Een vingerplant, altijd gezellig.Wat een goed idee!
Een klein plantje is wel gezellig, een yuca lijkt me minder geschikt al cadeautje
Ik zou gewoon eens kijken bij de Intratuin, vaak kom je dan wel op een goed idee, staan soms ook al bakken helemaal klaar, hoef je alleen maar zelf in te pakken (nadeel van de Intratuin )
Stressed is just desserts spelled backwards
ik kreeg laatst van een tante een Kalanchoe (met puntjes op de e maar die heb ik mobiel niet)

wat een bejaarde ouwe sokkenplant,vreeeeselijk.

Eerstvolgende bezoek aan mijn vader heb ik die plant dus in het verpleeghuis daar neergezet.

Bij de juiste doelgroep!

Ik vind planten sowieso erg moeilijk om te geven en te krijgen.

Maar dat komt omdat dat bij mij in evenwicht moet zijn,2 dezelfde in mooie potten bij elkaar.

Zo'n los plantje heb ik dan geen plek voor in mijn stylish verantwoorde vensterbanken

een bossie bloemen daarintegen is gauw goed!

(mits in 1 kleur)
'een gezellig plantje'

brrrr.

Maar goed. Gezellig dus. Een gezellig plantje doet iets. Praten, ofzo, of bewegen. Ik zou dus gaan voor een vleesetende plant.

Ik zou niet zo gauw met een cactus aan komen zetten. Niet echt gezellig

Ik vind planten ook niet bepaald gezellig..

Biebelien, hier hetzelfde, 1 losse plant op de vensterbank vind ik niet mooi.

Ik had hier 2 guzmania's staan en die gingen jongen.. Daarna gaan ze haske dood, maar ik had wel 3 nieuwe plantjes.. Nu is mijn vensterbank dus ontzettend a-symmetrisch aangezien ze het alle 3 goed zijn gaan doen.

To, is je vriendin een beetje een groene vingers type? Anders zou ik daar ook op letten. Niets zo stom als een plant geven die er na 3 maand niet meer uit ziet omdat ze niet van planten houd.
Ik kreeg altijd planten van mijn ex-schoonmoeder (en liet ze ook altijd per ongeluk doodgaan, geen groene vingers). Planten In de categorie van Babado. Blij dat ik van dat mens en haar 'gezellige plantjes' af ben...
Mijn vriendinnen waarderen het meer als ik met iets van de Ici Paris aankom. Gezellige planten ken ik ook niet. En mocht ik ze krijgen, dan graag in twee. Voor de symmetrie. Ofzo.
Ik heb pas aan een vriendin een Chinese lampionplant gegeven. Vond het zo vrolijk en helemaal bij haar (en haar interieur) passen. Was te koop bij de appie voor weinig..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lampionplant
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:biebelien schreef op 09 september 2010 @ 16:27:

ik kreeg laatst van een tante een Kalanchoe (met puntjes op de e maar die heb ik mobiel niet)

wat een bejaarde ouwe sokkenplant,vreeeeselijk.Eerstvolgende bezoek aan mijn vader heb ik die plant dus in het verpleeghuis daar neergezet.

Bij de juiste doelgroep!

Ik vind planten sowieso erg moeilijk om te geven en te krijgen.

Maar dat komt omdat dat bij mij in evenwicht moet zijn,2 dezelfde in mooie potten bij elkaar.

Zo'n los plantje heb ik dan geen plek voor in mijn stylish verantwoorde vensterbanken

een bossie bloemen daarintegen is gauw goed!

(mits in 1 kleur)Ik vind dat plantje juist harstikke leuk Ik heb een paar van die felroze in een zilveren ronde pot.
@Hasse! De lampionplant is toch een buitenplant?
quote:troetelbeertje30 schreef op 09 september 2010 @ 17:11:

@Hasse! De lampionplant is toch een buitenplant?Volgens het briefje/dingetje dat erbij zat, kon ie binnen en buiten. Maar binnen wel in de volle zon (geloof ik). Diegene aan wie ik dat plantje gaf, heeft bijzonder groene vingers, dus zij zal wel weten wat ze moet doen... Ik daarentegen... Geef mij een plant waar je de pestpokke aan hebt en binnen een week heb ik ze dood....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven