Leuke bordspellen?
woensdag 9 november 2011 om 17:04
Aangezien ik al een aantal bordspellen heb, en die pas nog heb gespeeld met mijn familie, ben ik op zoek naar een nieuwe. We gaan met sinterklaar weer een spel doen, maar ik wil graag iets nieuws.
De standaarspelletjes zoals rummikub, yahtzee, kaarten kennen we ondertussen al wel.
Heb ook al Ik hou van holland-spel, het onvoorspelbaar-spel van Paul de leeuw, risking you/risking me, monopoly, Van Dale-spel etc etc.
Maar ik zoek iets nieuws. De speeltijd mag best een poosje duren, het liefst voor meerdere spelers, maar ook dat te spelen is voor 2 personen. Iedereen is 12+ dus niet een 'kinderlijk' spel.
De spelletjes zoals Kolonisten van Catan, en alles wat erop lijkt, trekt ons niet zo.
Echt een gezellig gezelschapsspel dus...Wie heeft tips??
De standaarspelletjes zoals rummikub, yahtzee, kaarten kennen we ondertussen al wel.
Heb ook al Ik hou van holland-spel, het onvoorspelbaar-spel van Paul de leeuw, risking you/risking me, monopoly, Van Dale-spel etc etc.
Maar ik zoek iets nieuws. De speeltijd mag best een poosje duren, het liefst voor meerdere spelers, maar ook dat te spelen is voor 2 personen. Iedereen is 12+ dus niet een 'kinderlijk' spel.
De spelletjes zoals Kolonisten van Catan, en alles wat erop lijkt, trekt ons niet zo.
Echt een gezellig gezelschapsspel dus...Wie heeft tips??
woensdag 9 november 2011 om 17:11
wij hebben laatst het spel 'het verboden eiland' Een erg leuk spel dat je met 2 tot 4 spelers kan spelen, het leuke is dat je tegen het spel speelt, en dus samen wint, of verliest. Om het hele spelverloop uit te typen is misschien een beetje veel, maar je kan vast wel beschrijvingen vinden op het internet
woensdag 9 november 2011 om 17:24
Shadows over Camelot! Dat is echt vet, een leuk co-op spel (je speelt samen tegen het bord) maar met een traitor. Verveelt niet snel!
Pandemic is ook erg leuk- ook een co-op. Heel spannend en vereist goede tactiek
En Kill Dr. Lucky. Hierbij moet je juist iedereen proberen te naaien Erg grappig spel wat ook elke keer heel anders uitspeelt.
Pandemic is ook erg leuk- ook een co-op. Heel spannend en vereist goede tactiek
En Kill Dr. Lucky. Hierbij moet je juist iedereen proberen te naaien Erg grappig spel wat ook elke keer heel anders uitspeelt.
woensdag 9 november 2011 om 17:32
Weet zo even niet hoe het heet.
Eén persoon staat voor de groep,
Het is een film/boek/.., twee lettergrepen, 1e lettergreep klinkt als ..
Het leuke eraan vind ik dat het wat actief is.
Degene die het ..x goed heeft geraden, mag een klein cadautje pakken. (iedereen iets algemeens van rond 5 euro laten meebrengen)
Wie weet hoe het heet?
en
Rond een hoge tafel "Ezelen" met speelkaarten.
Eén persoon staat voor de groep,
Het is een film/boek/.., twee lettergrepen, 1e lettergreep klinkt als ..
Het leuke eraan vind ik dat het wat actief is.
Degene die het ..x goed heeft geraden, mag een klein cadautje pakken. (iedereen iets algemeens van rond 5 euro laten meebrengen)
Wie weet hoe het heet?
en
Rond een hoge tafel "Ezelen" met speelkaarten.
woensdag 9 november 2011 om 17:51
Cluedo is inderdaad erg leuk, zeker met veel mensen. 't Is niet moeilijk dus ook de kleintjes kunnen het, maar ook als je ouder en slimmer bent is het nog steeds een uitdaging.
Koehandel vind ik ook helemaal geweldig maar is misschien minder geschikt omdat niet iedereen dat spel zo leuk vindt, althans, dat is mijn ervaring. Aan de andere kant is 't alleen een pakje met kaartjes, dus 't is niet duur. Kan je dus wellicht ook direct meenemen als jou wel iets lijkt.
Veel plezier!
Koehandel vind ik ook helemaal geweldig maar is misschien minder geschikt omdat niet iedereen dat spel zo leuk vindt, althans, dat is mijn ervaring. Aan de andere kant is 't alleen een pakje met kaartjes, dus 't is niet duur. Kan je dus wellicht ook direct meenemen als jou wel iets lijkt.
Veel plezier!
woensdag 9 november 2011 om 18:02
http://boardgamegeek.com/ ... imagelink&utm_source=ismg
Dit is ook een leuk spel, voor 3-5 spelers. (maar met 4 of 5 is wel leuker dan 3)
Er zal vast nog wel ergens een nederlandse omschrijving zijn en het is een kaartspel
E verder Puerto Rico
en Sint petersburg
Dit is ook een leuk spel, voor 3-5 spelers. (maar met 4 of 5 is wel leuker dan 3)
Er zal vast nog wel ergens een nederlandse omschrijving zijn en het is een kaartspel
E verder Puerto Rico
en Sint petersburg
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 9 november 2011 om 18:49