Leuke bordspellen?

09-11-2011 17:04 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik al een aantal bordspellen heb, en die pas nog heb gespeeld met mijn familie, ben ik op zoek naar een nieuwe. We gaan met sinterklaar weer een spel doen, maar ik wil graag iets nieuws.

De standaarspelletjes zoals rummikub, yahtzee, kaarten kennen we ondertussen al wel.

Heb ook al Ik hou van holland-spel, het onvoorspelbaar-spel van Paul de leeuw, risking you/risking me, monopoly, Van Dale-spel etc etc.

Maar ik zoek iets nieuws. De speeltijd mag best een poosje duren, het liefst voor meerdere spelers, maar ook dat te spelen is voor 2 personen. Iedereen is 12+ dus niet een 'kinderlijk' spel.

De spelletjes zoals Kolonisten van Catan, en alles wat erop lijkt, trekt ons niet zo.

Echt een gezellig gezelschapsspel dus...Wie heeft tips??
Triviant, pictionary, party&co
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
wij hebben laatst het spel 'het verboden eiland' Een erg leuk spel dat je met 2 tot 4 spelers kan spelen, het leuke is dat je tegen het spel speelt, en dus samen wint, of verliest. Om het hele spelverloop uit te typen is misschien een beetje veel, maar je kan vast wel beschrijvingen vinden op het internet
ticket to ride is ook een leuk spel
Risk vind ik een leuk spel.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Cluedo! Of Shogun, dat is zoiets als Risk maar dan geënt op feodaal Japan. Valt ook in dezelfde categorie qua duur. 'Voor op een regenachtige Zondag'.
Shadows over Camelot! Dat is echt vet, een leuk co-op spel (je speelt samen tegen het bord) maar met een traitor. Verveelt niet snel!

Pandemic is ook erg leuk- ook een co-op. Heel spannend en vereist goede tactiek

En Kill Dr. Lucky. Hierbij moet je juist iedereen proberen te naaien Erg grappig spel wat ook elke keer heel anders uitspeelt.
Kolonisten van Catan. En zoals hierboven als genoemd: party & co!
party en co is leuk

en wat in de kop van noordholland reuze populair is is "kezen"

het keezbord is via internet te bestellen

hier in de regio word er in veel buurthuizen en kroegen keeztoernooien georganiseerd ... erg leuk spel !

Weet zo even niet hoe het heet.

Eén persoon staat voor de groep,

Het is een film/boek/.., twee lettergrepen, 1e lettergreep klinkt als ..

Het leuke eraan vind ik dat het wat actief is.

Degene die het ..x goed heeft geraden, mag een klein cadautje pakken. (iedereen iets algemeens van rond 5 euro laten meebrengen)

Wie weet hoe het heet?

en

Rond een hoge tafel "Ezelen" met speelkaarten.
Stenen tijdperk,

Carcassonne

Alhambra

Notre Dame (weet niet of dat met 2 pers leuk is)

Geen bordspel maar een kaartspel: Dominion
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bedoel je Hints, limelight?
Levensweg, cluedo, monopoly
quote:nlies schreef op 09 november 2011 @ 17:33:

Bedoel je Hints, limelight?Jij mag door voor de koelkast
Jaa!!! Party en co!
Als je van zo'n spellen houdt: Cranium en 30 Seconds.

Veel plezier.
een spel wat erg leuk is met een groep is weerwolven, maar dat kan niet met z'n 2. Met een klein groepje is set weer erg leuk

en voor een grote / kleine groep big brain academy
Cluedo is inderdaad erg leuk, zeker met veel mensen. 't Is niet moeilijk dus ook de kleintjes kunnen het, maar ook als je ouder en slimmer bent is het nog steeds een uitdaging.

Koehandel vind ik ook helemaal geweldig maar is misschien minder geschikt omdat niet iedereen dat spel zo leuk vindt, althans, dat is mijn ervaring. Aan de andere kant is 't alleen een pakje met kaartjes, dus 't is niet duur. Kan je dus wellicht ook direct meenemen als jou wel iets lijkt.

Veel plezier!
Perudo! Is geen bordspel, maar wel heel erg leuk om met een groep te doen. Met dobbelstenen en gokken en tactiek
Ow en wat studentindenhaag zegt, weerwolven is ok heel erg leuk om met een wat grotere groep te doen
http://boardgamegeek.com/ ... imagelink&utm_source=ismg

Dit is ook een leuk spel, voor 3-5 spelers. (maar met 4 of 5 is wel leuker dan 3)

Er zal vast nog wel ergens een nederlandse omschrijving zijn en het is een kaartspel

E verder Puerto Rico

en Sint petersburg
quote:limelight schreef op 09 november 2011 @ 17:35:

[...]

Jij mag door voor de koelkast En als ik nu stop, wat win ik dan?
Vast al genoemd: pictionary, triominos, doolhof.
Ik vind het spel van Boer zoekt Vrouw ook erg leuk. Dan moet je 'matchen' met je medespelers en kijken welke vragen je hetzelfde beantwoord. De vragen zijn heel persoonlijk in de fases van het programma. Leuk om elkaar beter te leren kennen.
Ik zie cranium voorbijkomen, superleuk spel!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven