Leuke bordspellen?
woensdag 9 november 2011 om 17:04
Aangezien ik al een aantal bordspellen heb, en die pas nog heb gespeeld met mijn familie, ben ik op zoek naar een nieuwe. We gaan met sinterklaar weer een spel doen, maar ik wil graag iets nieuws.
De standaarspelletjes zoals rummikub, yahtzee, kaarten kennen we ondertussen al wel.
Heb ook al Ik hou van holland-spel, het onvoorspelbaar-spel van Paul de leeuw, risking you/risking me, monopoly, Van Dale-spel etc etc.
Maar ik zoek iets nieuws. De speeltijd mag best een poosje duren, het liefst voor meerdere spelers, maar ook dat te spelen is voor 2 personen. Iedereen is 12+ dus niet een 'kinderlijk' spel.
De spelletjes zoals Kolonisten van Catan, en alles wat erop lijkt, trekt ons niet zo.
Echt een gezellig gezelschapsspel dus...Wie heeft tips??
De standaarspelletjes zoals rummikub, yahtzee, kaarten kennen we ondertussen al wel.
Heb ook al Ik hou van holland-spel, het onvoorspelbaar-spel van Paul de leeuw, risking you/risking me, monopoly, Van Dale-spel etc etc.
Maar ik zoek iets nieuws. De speeltijd mag best een poosje duren, het liefst voor meerdere spelers, maar ook dat te spelen is voor 2 personen. Iedereen is 12+ dus niet een 'kinderlijk' spel.
De spelletjes zoals Kolonisten van Catan, en alles wat erop lijkt, trekt ons niet zo.
Echt een gezellig gezelschapsspel dus...Wie heeft tips??
woensdag 9 november 2011 om 19:00
woensdag 9 november 2011 om 19:18
Pictionary, Cluedo en Risk zijn hier al jaren favoriet.
Verder ook de "electronische" versie van Monopoly.
Pictionary vind ik zelf het leukst, hilarisch vooral omdat ik niet kan tekenen en oudste zoon ook niet, wij zitten altijd bij elkaar in het groepje en winnen ook nog omdat we na een paar streepjes al zien wat het wordt zitten op hetzelfde planeet in die dingen. De andere 4 kunnen heel goed tekenen maar zijn zo precies dat het meer kunstwerkjes worden, 't is echt superleuk om te doen.
Verder ook de "electronische" versie van Monopoly.
Pictionary vind ik zelf het leukst, hilarisch vooral omdat ik niet kan tekenen en oudste zoon ook niet, wij zitten altijd bij elkaar in het groepje en winnen ook nog omdat we na een paar streepjes al zien wat het wordt zitten op hetzelfde planeet in die dingen. De andere 4 kunnen heel goed tekenen maar zijn zo precies dat het meer kunstwerkjes worden, 't is echt superleuk om te doen.
Optimist tot in de kist!
woensdag 9 november 2011 om 19:35
Carcassonne, puerto rico en machiavelli zijn denk ik niet geschikt voor TO.
Ze houdt niet van kolonisten-achtige spellen.
Niet dat deze helemaal vergelijkbaar zijn, maar het zijn wel een bepaald 'soort' spellen.
Ik vind ze zelf erg leuk.
Weet dan ook even niet iets anders te noemen dan weerwolven en party en Co.
Ze houdt niet van kolonisten-achtige spellen.
Niet dat deze helemaal vergelijkbaar zijn, maar het zijn wel een bepaald 'soort' spellen.
Ik vind ze zelf erg leuk.
Weet dan ook even niet iets anders te noemen dan weerwolven en party en Co.
woensdag 9 november 2011 om 22:16
donderdag 10 november 2011 om 00:12
Dit is trouwens ook een leuk reactiespel
Is weer eens iets anders dan pionnen en dobbelstenen
http://www.999games.nl/spel/Vlotte+Geesten
nou komt hij nog niet meteen op de goede pagina, 4de plaatje aanklikken
Is weer eens iets anders dan pionnen en dobbelstenen
http://www.999games.nl/spel/Vlotte+Geesten
nou komt hij nog niet meteen op de goede pagina, 4de plaatje aanklikken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 10 november 2011 om 00:23
Wij vinden hier perudo ook errug leuk. Leuk blufspel met dobbelstenen. En verder veel 999 games : hippe kippen, regenwormen, sushi bar, konijnenhokken en nog een paar waar ik ff niet op kom. We hebben er al een paar verzameld. Zijn leuke kleine spellen die niet zo duur zijn en, afhankelijk met hoeveel mensen je speelt, geen langdradige spellen.
donderdag 10 november 2011 om 00:31
donderdag 10 november 2011 om 00:59
Ok helene misschien toch maar een keertje doen dan. Ligt alleen niet echt naast de deur maar wel een leuk uitje van te maken.
Maar zijn het ook echt spellen die er goed uit zien, geen kapotte ofzo?
Zit de hele tijd al te denken aan de spel wat leuk is maar kwam maar niet pp de naam. Nu eindelijk: saboteur. Weet ff niey of deze ook van 999 is.
Wij hebben trouwens ook nog graantje, maar die andere die je noemde niet.
Maar zijn het ook echt spellen die er goed uit zien, geen kapotte ofzo?
Zit de hele tijd al te denken aan de spel wat leuk is maar kwam maar niet pp de naam. Nu eindelijk: saboteur. Weet ff niey of deze ook van 999 is.
Wij hebben trouwens ook nog graantje, maar die andere die je noemde niet.
donderdag 10 november 2011 om 01:03
donderdag 10 november 2011 om 01:09
Bij ons in het dorp zit sinds kort een spellenwinkel en die hebben ook een webshop.
http://www.hogeogen-alphen.nl/
http://www.hogeogen-alphen.nl/
donderdag 10 november 2011 om 01:12
Ligretto, Fluxx en Take 5 zijn ook erg leuke spelletjes!
Niet teveel regels (vrij simpel eigenlijk..) en snel te begrijpen en ook vlot om te spelen , maar niet saai of te simpel of kinderachtig. En een combi van tactiek/kunde en geluk! Dit zijn trouwens geen bordspelletjes, maar kaartspelletjes. Ik weet niet of dat een probleem is?
Niet teveel regels (vrij simpel eigenlijk..) en snel te begrijpen en ook vlot om te spelen , maar niet saai of te simpel of kinderachtig. En een combi van tactiek/kunde en geluk! Dit zijn trouwens geen bordspelletjes, maar kaartspelletjes. Ik weet niet of dat een probleem is?
donderdag 10 november 2011 om 14:32
quote:helene31 schreef op 10 november 2011 @ 00:20:
Nog mensen zondag op de sale geweest trouwens?
Ik heb best goede zaken gedaan, 6 spelletjes gekocht.
Nee maar ik ga wel het laatste weekend van november naar Brouchem in Belgie. Een soort Spiel(als je dat kent) maar stukje kleiner en leuke aanbiedingen vorig jaar stuk of 6 spellen voor rond de 60 euro.
In de nieuwsbrief van 999 van was nog een aanbieding zolang de voorraad strekt tot 13 nov
•Fjord
•Foodie
•Gladiator
•Go West
•Le Havre
Bent u met z’n tweeën, speelt u graag alleen of juist liever in een groepje? In dit pakket zit voor elk wat wils! Zowel pittige als eenvoudig te leren spellen.
Fjord is een compact en tactisch spel voor 2 personen. Zet boerderijen neer en claim landjes voordat je medespeler dat doet! In Foodie probeer je zoveel mogelijk lekkernijen naar binnen te werken, zonder meer te eten dan de koning. Luchtig kaartspel voor 3 – 5 spelers. Gladiator is een tactisch dobbelspel waarbij je de strijd aanbindt met wilde dieren en gladiatorenteams van andere spelers. In Go West zet je actiekaarten in om je huifkarren naar de juiste gebieden te verplaatsen. Logistiek spel voor 2- 4 spelers. Le Havre is een pittig planningsspel. Bouw of koop gebouwen en schepen, verzamel goederen en veredel ze. Ondertussen zorg je ook nog voor je werknemers. Ook geschikt om alleen te spelen!
Dit pakket kost normaal ¤ 118,75.
U betaalt slechts ¤ 29,95
(+verzendkosten. Dit wordt op gewicht berekend).
Uw pakket wordt binnen 1 doch uiterlijk 3 werkdagen thuisbezorgd.
Klik HIER om dit spellenpakket te bestellen en van deze speciale actie te profiteren!
De actie duurt tot en met 13 november 2011, of zolang de voorraad strekt!
Het team van 999 Games wenst u veel speelplezier!
Nog mensen zondag op de sale geweest trouwens?
Ik heb best goede zaken gedaan, 6 spelletjes gekocht.
Nee maar ik ga wel het laatste weekend van november naar Brouchem in Belgie. Een soort Spiel(als je dat kent) maar stukje kleiner en leuke aanbiedingen vorig jaar stuk of 6 spellen voor rond de 60 euro.
In de nieuwsbrief van 999 van was nog een aanbieding zolang de voorraad strekt tot 13 nov
•Fjord
•Foodie
•Gladiator
•Go West
•Le Havre
Bent u met z’n tweeën, speelt u graag alleen of juist liever in een groepje? In dit pakket zit voor elk wat wils! Zowel pittige als eenvoudig te leren spellen.
Fjord is een compact en tactisch spel voor 2 personen. Zet boerderijen neer en claim landjes voordat je medespeler dat doet! In Foodie probeer je zoveel mogelijk lekkernijen naar binnen te werken, zonder meer te eten dan de koning. Luchtig kaartspel voor 3 – 5 spelers. Gladiator is een tactisch dobbelspel waarbij je de strijd aanbindt met wilde dieren en gladiatorenteams van andere spelers. In Go West zet je actiekaarten in om je huifkarren naar de juiste gebieden te verplaatsen. Logistiek spel voor 2- 4 spelers. Le Havre is een pittig planningsspel. Bouw of koop gebouwen en schepen, verzamel goederen en veredel ze. Ondertussen zorg je ook nog voor je werknemers. Ook geschikt om alleen te spelen!
Dit pakket kost normaal ¤ 118,75.
U betaalt slechts ¤ 29,95
(+verzendkosten. Dit wordt op gewicht berekend).
Uw pakket wordt binnen 1 doch uiterlijk 3 werkdagen thuisbezorgd.
Klik HIER om dit spellenpakket te bestellen en van deze speciale actie te profiteren!
De actie duurt tot en met 13 november 2011, of zolang de voorraad strekt!
Het team van 999 Games wenst u veel speelplezier!
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 10 november 2011 om 14:38
quote:Koekie26 schreef op 10 november 2011 @ 00:59:
Ok helene misschien toch maar een keertje doen dan. Ligt alleen niet echt naast de deur maar wel een leuk uitje van te maken.
Maar zijn het ook echt spellen die er goed uit zien, geen kapotte ofzo?
Zit de hele tijd al te denken aan de spel wat leuk is maar kwam maar niet pp de naam. Nu eindelijk: saboteur. Weet ff niey of deze ook van 999 is.
Wij hebben trouwens ook nog graantje, maar die andere die je noemde niet.Saboteur heeft ook een uitbreiding tegenwoordig, heb hem nog niet gespeeld, maar daardoor kun je hem blijkbaar ook met 2 personen spelen
Ok helene misschien toch maar een keertje doen dan. Ligt alleen niet echt naast de deur maar wel een leuk uitje van te maken.
Maar zijn het ook echt spellen die er goed uit zien, geen kapotte ofzo?
Zit de hele tijd al te denken aan de spel wat leuk is maar kwam maar niet pp de naam. Nu eindelijk: saboteur. Weet ff niey of deze ook van 999 is.
Wij hebben trouwens ook nog graantje, maar die andere die je noemde niet.Saboteur heeft ook een uitbreiding tegenwoordig, heb hem nog niet gespeeld, maar daardoor kun je hem blijkbaar ook met 2 personen spelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 11 november 2011 om 17:12
quote:jansenenjanssens schreef op 10 november 2011 @ 01:09:
Bij ons in het dorp zit sinds kort een spellenwinkel en die hebben ook een webshop.
http://www.hogeogen-alphen.nl/
Oh, die zaak ken ik wel. Die is van een oud forumster van hier. Maar die heeft een permaban...
Grappig
Bij ons in het dorp zit sinds kort een spellenwinkel en die hebben ook een webshop.
http://www.hogeogen-alphen.nl/
Oh, die zaak ken ik wel. Die is van een oud forumster van hier. Maar die heeft een permaban...
Grappig