leuke dorpjes arnhem/nijmegen
donderdag 25 februari 2010 om 16:26
Wij zijn misschien van plan te verhuizen naar de regio arnhem/nijmegen.
Nu kennen we het gebied niet goed, en zijn we op zoek naar leuke dorpjes om ons te orienteren.
Wie kan ons helpen?
Zijn op zoek naar een dorp dat openstaat voor mensen 'van buiten' (lees: de randstad) met een gezellige dorpskern, wat restaurantjes, in ieder geval een basisschool en kinderopvang. Het liefst een zwembad in de buurt en een treinstation in de nabije omgeving.
Het liefst een leuk dorp aan/bij een rivier/water. (als we dan toch naar die regio moeten )
Groet, NJB
Nu kennen we het gebied niet goed, en zijn we op zoek naar leuke dorpjes om ons te orienteren.
Wie kan ons helpen?
Zijn op zoek naar een dorp dat openstaat voor mensen 'van buiten' (lees: de randstad) met een gezellige dorpskern, wat restaurantjes, in ieder geval een basisschool en kinderopvang. Het liefst een zwembad in de buurt en een treinstation in de nabije omgeving.
Het liefst een leuk dorp aan/bij een rivier/water. (als we dan toch naar die regio moeten )
Groet, NJB
donderdag 25 februari 2010 om 20:14
quote:njb schreef op 25 februari 2010 @ 18:49:
Ok, vanwege files denken jullie dus meer aan omgeving Nijmegen.
We kijken nu naar 4-5 ton. Maar dan willen we wel 4 slaapkamers, garage, bijkeuken, leuke tuin.
voor die prijs kun je goed kopen in de regio Nijmegen. In de plaatsen die ik genoemd heb, heb je voor rond de vier ton een vrijstaand huis met 4 slaapkamers. Boven Nijmegen (bv. Elst) zullen de prijzen wel iets hoger liggen.
Ok, vanwege files denken jullie dus meer aan omgeving Nijmegen.
We kijken nu naar 4-5 ton. Maar dan willen we wel 4 slaapkamers, garage, bijkeuken, leuke tuin.
voor die prijs kun je goed kopen in de regio Nijmegen. In de plaatsen die ik genoemd heb, heb je voor rond de vier ton een vrijstaand huis met 4 slaapkamers. Boven Nijmegen (bv. Elst) zullen de prijzen wel iets hoger liggen.
donderdag 25 februari 2010 om 20:39
Ik zeg Elst. Leuk dorp met leuk centrum (idd Hema, Kruidvat, Bruna, restaurantjes, leuke kledingwinkeltjes). Aardig wat nieuwbouw. Lekker centraal tussen Arnhem en Nijmegen. Met de trein ben je in 10 minuten in beide steden. Zwembad, tennisbanen, voetbalvelden etc. Rijkerswoerdse plassen in de buurt. Met jouw budget kun je een flink huis kopen daar.
Oosterbeek is wat chiquer, weinig nieuwbouw, maar o zo mooi. Wat zou ik daar graag willen wonen. Dichtbij bos, prachtige huizen. veel jaren 30 stijl.Mooi! Ook leuk centrum (wel wat minder dan Elst), dichtbij a12.
Oosterbeek is wat chiquer, weinig nieuwbouw, maar o zo mooi. Wat zou ik daar graag willen wonen. Dichtbij bos, prachtige huizen. veel jaren 30 stijl.Mooi! Ook leuk centrum (wel wat minder dan Elst), dichtbij a12.
donderdag 25 februari 2010 om 21:38
@Olijfje, hoi dorpsgenoot. Ik ook niet van geboorte trouwens (dat was arnhem).
Goudkever, je weet ze leuk uit te zoeken hoor haha. Als als als, tja, als is leuk.
Wij huren ook, dus voor ons ook geen koopwoning. Maar op stand huren klinkt ook leuk ; )
Oosterbeek schijnt wel goedkoper te zijn dan kopen in de leuke stukken stad (zowel Nijmegen als Arnhem zijn duurder, als je arnhem zuid en dukemburg achterwege laat).
Goudkever, je weet ze leuk uit te zoeken hoor haha. Als als als, tja, als is leuk.
Wij huren ook, dus voor ons ook geen koopwoning. Maar op stand huren klinkt ook leuk ; )
Oosterbeek schijnt wel goedkoper te zijn dan kopen in de leuke stukken stad (zowel Nijmegen als Arnhem zijn duurder, als je arnhem zuid en dukemburg achterwege laat).
donderdag 25 februari 2010 om 21:40
quote:schouderklopje schreef op 25 februari 2010 @ 21:38:
Ja, goed he?
Ja, goed he?
donderdag 25 februari 2010 om 22:01
Oosterbeek is idd heerlijk wonen, Arnhem is om de hoek (er is een Hema ) en je bent zo in het bos/op de hei/bij de rivier. Maar goed, vrij prijzig allemaal maar met 4/5 ton kan je hier zeker wel wat leuks kopen! Maar niet echt handig als je in Nijmegen wilt gaan werken want je moet hoe dan ook die k**-Waalbrug over en dat is een ellende.
Ik ben mijn eigen bananenschil
donderdag 25 februari 2010 om 22:25
Tja, hij KAN natuurlijk ook met de trein naar zn werk, zeker als ie int centrum gaat werken.
Dankjulliewel voor alle info, echt geweldig!
Iemand ervaring met Oss>?
Ik zit nu ineens toch meer aan ten zuiden/westen van NIjmegen te denken, onder de Waal.
Ben alleen bang dat het gevoelsmetig uitmaakt en er helemaal nooit meer familie komt...
Dankjulliewel voor alle info, echt geweldig!
Iemand ervaring met Oss>?
Ik zit nu ineens toch meer aan ten zuiden/westen van NIjmegen te denken, onder de Waal.
Ben alleen bang dat het gevoelsmetig uitmaakt en er helemaal nooit meer familie komt...
donderdag 25 februari 2010 om 23:20
Oss? Nee, niet mijn ding. Sfeerloze plaats. Maar dat is mijn mening. Wil je naar het westen van Nijmegen, dan zou je in Wijchen met het geld dat je te besteden hebt een woning als deze kunnen kopen. In Ravenstein, een leuke plaats tussen Oss en Wijchen, kun je zoiets kopen. En in mijn favoriete wijk in Nijmegen deze.

vrijdag 26 februari 2010 om 02:13
Ik ben 14 jaar geleden vanuit Zwolle in Duiven komen wonen, en ik woon hier met erg veel plezier. Duiven heeft een mooi overdekt winkelcentrum, best uitgebreid, en dat gaat nog uitgebreider worden met het nieuwe centrumplan waar ze extra aandacht willen geven aan onder andere meer gezellige horeca rondom het authentieke Remigiusplein, dat is helaas wel het enige authentieke wat je in het centrum nog terug kan vinden. Het centrum heeft beslist geen dorpse uitstraling meer. Met de trein ben je in 10 minuten in Arnhem, met de auto is in de ochtend inderdaad een crime. Duiven is een dorp maar ik vind het meer weg hebben van een middelgroot stadje. Hier woont veel "import", en sociaal gezien kom je hier best makkelijk overal tussen. Duiven heeft veel basisscholen en 1 grote middelbare school. Als je de charme verwacht van een dorpje zit je hier niet goed. Maar als je graag in een plaats woont waar je niet perse naar de stad hoeft om toch nog redelijk te kunnen shoppen of lekker uit eten te gaan dan vind ik Duiven ideaal. Als je van lekker fietsen houdt kan je je hart ophalen, het is hier heerlijk fietsen tussen de velden en richting Groessen vind je verschillende boerderijen en fruitbedrijven waar je ter plekke goedkoop je fruit en groente kan kopen.Ik vind dat zelf altijd heel leuk om met de kinderen te doen.Duiven heeft ook een uitgebreid scala aan sportclubs en 2 fitnesscentra. Zevenaar is op fietsafstand en het grote industrieterrein is ongeveer 10 minuten fietsen van het centrum af. Hier vind je onder andere Ikea, Praxis, Gamma, Mac Donalds, en een mega grote intratuin. De echte Duivenaren zijn wel een beetje apart soms, beetje stug, maar ik denk dat de oudere "import" hier in de loop der jaren grotendeels de mentaliteit heeft gemaakt. De afgelopen jaren heeft Duiven heel wat nieuwe woonwijken de grond uitgestampt en ik geloof dat ze nu niet verder willen groeien. Een paar jaar geleden hebben ze hier een heel groot park aangelegd, het Horsterpark, met een grote plas, veel wandel en fietspaden en een kinderboerderij. Ik geloof dat zo'n beetje heel Duiven en omstreken wat een hond bezit hier de hond uitlaat, ik heb zelf geen hond maar als ik met mijn kinderen naar het Horsterpark ga verbaas ik me over hoeveel honden er in het park lopen. Ik vind Duiven wel een echte aanrader hoor, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.
vrijdag 26 februari 2010 om 07:53
vrijdag 26 februari 2010 om 07:55
vrijdag 26 februari 2010 om 07:59
Elst....
Ligt precies tussen arnhem en nijmegen in.
Heeft zo ongeveer alles wat je nodig hebt, een gezellig dorp.
Leuke winkels, ook een paar leuke restaurantjes.
Heb er gewoond van mn 3e tot 18e. Mijn ouders hebben er nooit veel moeite mee gehad met inburgeren
Zijn veel basisscholen, keuze uit verschillende vormen (obs, montesori, christelijk, etc)
Er is ook een zwembad en een station, met goede verbindingen.
Hmmm hihi lees nu dat er al meerderen over elst schreven hier
Oosterbeek is trouwens ook leuk, heb ik familie wonen...
Heb er gewoond van mn 3e tot 18e. Mijn ouders hebben er nooit veel moeite mee gehad met inburgeren
Zijn veel basisscholen, keuze uit verschillende vormen (obs, montesori, christelijk, etc)
Oosterbeek is trouwens ook leuk, heb ik familie wonen...

vrijdag 26 februari 2010 om 08:13
Als je aan de betuwe denkt zou ik gaan kijken in Zetten. Heeft een eigen stationnetje, een hema en de meeeste winkels van de dorpjes in de buurt. Maar het is wel heel erg een dorp..
Ik zou je eigenlijk gewoon Nijmegen zelf aan willen raden. Nijmegen-Oost is net een dorp, super gezellig, mooie huizen, leuke winkeltjes en cafeetjes en in tien minuten zit je in het centrum van de stad.
Als je iets verder weg wilt zou ik inderdaad berg&dal of kwakkenberg/kopsehof aan willen raden, super mooie natuur en fijne buurten. (ben zelf van de kwakkenberg.) Je haalt het daar alleen niet met 4 ton..
Ik zou je eigenlijk gewoon Nijmegen zelf aan willen raden. Nijmegen-Oost is net een dorp, super gezellig, mooie huizen, leuke winkeltjes en cafeetjes en in tien minuten zit je in het centrum van de stad.
Als je iets verder weg wilt zou ik inderdaad berg&dal of kwakkenberg/kopsehof aan willen raden, super mooie natuur en fijne buurten. (ben zelf van de kwakkenberg.) Je haalt het daar alleen niet met 4 ton..
vrijdag 26 februari 2010 om 12:11
Nu op mijn lijstje staan:
Elst
Ravenstein
Zetten (en Opheusden? of is dat nog kleiner? leuke huizen zien staan)
Arnhem-Schuytgraaf
Nijmegen(oost)
Malden
Grave
Cuijk
Iemand ervaring met 'ver' van familie en vrienden verhuizen? Is dat lastig? Komt er oooooit iemand naar het zuiden/oosten? Tips om te 'integreren'?
en de 'dure' buurt in de bossen oost van Nijmegen.
Elst
Ravenstein
Zetten (en Opheusden? of is dat nog kleiner? leuke huizen zien staan)
Arnhem-Schuytgraaf
Nijmegen(oost)
Malden
Grave
Cuijk
Iemand ervaring met 'ver' van familie en vrienden verhuizen? Is dat lastig? Komt er oooooit iemand naar het zuiden/oosten? Tips om te 'integreren'?
en de 'dure' buurt in de bossen oost van Nijmegen.
vrijdag 26 februari 2010 om 22:03
quote:xxroosjexx schreef op 26 februari 2010 @ 07:59:
Elst....
Oosterbeek is trouwens ook leuk, heb ik familie wonen... :-)Gewoon interesse hoor: Maar waar in Elst heb je een Montessori school? Ik ben aardig bekend in Elst maar weet geen Montessori school.
Elst....
Oosterbeek is trouwens ook leuk, heb ik familie wonen... :-)Gewoon interesse hoor: Maar waar in Elst heb je een Montessori school? Ik ben aardig bekend in Elst maar weet geen Montessori school.
zaterdag 27 februari 2010 om 21:37
quote:Moordwijf schreef op 25 februari 2010 @ 21:46:
Als je kutkinderen die gegarandeerd aan de drugs gaan wilt moet je in Druten gaan wonen.
Ik zeg; Oosterbeek als je voor Arnhem kiest en malden als je voor Nijmegen kiest!Nou wil ik mn kids niet aan de drugs hebben: waarom staat Druten zo bekend?!?! Zie op funda erg mooie huizen...
Als je kutkinderen die gegarandeerd aan de drugs gaan wilt moet je in Druten gaan wonen.
Ik zeg; Oosterbeek als je voor Arnhem kiest en malden als je voor Nijmegen kiest!Nou wil ik mn kids niet aan de drugs hebben: waarom staat Druten zo bekend?!?! Zie op funda erg mooie huizen...
zondag 28 februari 2010 om 12:19
maandag 1 maart 2010 om 12:50