leuke dorpjes arnhem/nijmegen
donderdag 25 februari 2010 om 16:26
Wij zijn misschien van plan te verhuizen naar de regio arnhem/nijmegen.
Nu kennen we het gebied niet goed, en zijn we op zoek naar leuke dorpjes om ons te orienteren.
Wie kan ons helpen?
Zijn op zoek naar een dorp dat openstaat voor mensen 'van buiten' (lees: de randstad) met een gezellige dorpskern, wat restaurantjes, in ieder geval een basisschool en kinderopvang. Het liefst een zwembad in de buurt en een treinstation in de nabije omgeving.
Het liefst een leuk dorp aan/bij een rivier/water. (als we dan toch naar die regio moeten )
Groet, NJB
Nu kennen we het gebied niet goed, en zijn we op zoek naar leuke dorpjes om ons te orienteren.
Wie kan ons helpen?
Zijn op zoek naar een dorp dat openstaat voor mensen 'van buiten' (lees: de randstad) met een gezellige dorpskern, wat restaurantjes, in ieder geval een basisschool en kinderopvang. Het liefst een zwembad in de buurt en een treinstation in de nabije omgeving.
Het liefst een leuk dorp aan/bij een rivier/water. (als we dan toch naar die regio moeten )
Groet, NJB
woensdag 3 maart 2010 om 20:23
quote:schouderklopje schreef op 25 februari 2010 @ 17:52:
[...]
alle winkeltjes die to noemt, incl de hema, gall en gall, leuke speelgoedwinkels en natuurlijk de blokker met speelgoed beneden, appiegappie, coop, wibra, blokker, traiteurs, 4 (?) basisscholen, etc. Fantastische omgeving (rijke natuur). Mooie huizen.
Maar voor Nijmegen vind ik het niet echt wat. Ik blijf vallen over de verbinding naar nijmegen en het eeuwige in de file staan.
[...]
alle winkeltjes die to noemt, incl de hema, gall en gall, leuke speelgoedwinkels en natuurlijk de blokker met speelgoed beneden, appiegappie, coop, wibra, blokker, traiteurs, 4 (?) basisscholen, etc. Fantastische omgeving (rijke natuur). Mooie huizen.
Maar voor Nijmegen vind ik het niet echt wat. Ik blijf vallen over de verbinding naar nijmegen en het eeuwige in de file staan.
woensdag 3 maart 2010 om 20:40
Met werk in Nijmegen zou ik zéker aan deze kant van de Waalbrug blijven. Vanaf Lent is het al een dik half uur naar het centrum puur door die brug, en dan gaat het over 3 km!
Ravenstein is érg mooi, ook nog wel een redelijk drukke weg als je Nijmegen in rijdt. Richting het zuiden (langs de A73) kun je Nijmegen het makkelijkst in. Malden, Mook, Grave, Cuijk, Boxmeer, Gennep, allemaal dorpen/'stadjes' met de noodzakelijke voorzieningen en binnen een half uur van Nijmegen.
Geen ervaring met 'ver weg' gaan wonen dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.
Ravenstein is érg mooi, ook nog wel een redelijk drukke weg als je Nijmegen in rijdt. Richting het zuiden (langs de A73) kun je Nijmegen het makkelijkst in. Malden, Mook, Grave, Cuijk, Boxmeer, Gennep, allemaal dorpen/'stadjes' met de noodzakelijke voorzieningen en binnen een half uur van Nijmegen.
Geen ervaring met 'ver weg' gaan wonen dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.
donderdag 4 maart 2010 om 08:09
quote:goudkever schreef op 26 februari 2010 @ 22:03:
[...]
Gewoon interesse hoor: Maar waar in Elst heb je een Montessori school? Ik ben aardig bekend in Elst maar weet geen Montessori school.
Hmm ik had dat zo in mn hoofd zitten....dacht toch echt dat de moeder van een vriendinnetje van vroeger daar juf was....die school waar de avondvierdaagse altijd begint Ehm aan de kant van de grote kerk....
Maar als ik het nu opgoogle kan ik het ook niet vinden misschien dat ik het in mn hoofd gehaald had terwijl t misschien niet klopte....sorry...
[...]
Gewoon interesse hoor: Maar waar in Elst heb je een Montessori school? Ik ben aardig bekend in Elst maar weet geen Montessori school.
Hmm ik had dat zo in mn hoofd zitten....dacht toch echt dat de moeder van een vriendinnetje van vroeger daar juf was....die school waar de avondvierdaagse altijd begint Ehm aan de kant van de grote kerk....
Maar als ik het nu opgoogle kan ik het ook niet vinden misschien dat ik het in mn hoofd gehaald had terwijl t misschien niet klopte....sorry...
donderdag 4 maart 2010 om 09:42
Daar ben ik het niet mee eens hoor, Oosterhout en Lent zijn echt fijne dorpjes om te wonen met een naar mijn mening snelle verbinding richting nijmegen (met hema). Vanaf Lent kun je erg gemakkelijk fietsen! En er komt een extra brug bij vanaf waalsprong naar nijmegen.
Malden en Druten zouden, niet uit eigen ervaring maar uit verhalen, absoluut niet mijn eerste keus zijn om te gaan wonen.
Nijmegen zelf wel! Dan goed kijken naar welke wijk, want bijvoorbeeld vooraan het waterkwartier (richting koninginnelaan en voorstadslaan) wordt volgens mij steeds beter! Ik gok dat je woning daar over een aantal jaar veel meer waard is en je bent ook nog zo in de stad.
Ok toegegeven, Nijmegen-Oost is het mooiste deel van Nijmegen. Maar daar betaal je ook voor. Dus als geld niet je issue is dan is er maar 1 beste advies: Nijmegen Oost!!!!
Overigens is ook Huissen een dorp/stad met de voorzieningen die je zoekt, maar dit is wel wat minder dorps en gezellig volgens mij. Veel nieuwbouw, goede winkels (+hema).
Malden en Druten zouden, niet uit eigen ervaring maar uit verhalen, absoluut niet mijn eerste keus zijn om te gaan wonen.
Nijmegen zelf wel! Dan goed kijken naar welke wijk, want bijvoorbeeld vooraan het waterkwartier (richting koninginnelaan en voorstadslaan) wordt volgens mij steeds beter! Ik gok dat je woning daar over een aantal jaar veel meer waard is en je bent ook nog zo in de stad.
Ok toegegeven, Nijmegen-Oost is het mooiste deel van Nijmegen. Maar daar betaal je ook voor. Dus als geld niet je issue is dan is er maar 1 beste advies: Nijmegen Oost!!!!
Overigens is ook Huissen een dorp/stad met de voorzieningen die je zoekt, maar dit is wel wat minder dorps en gezellig volgens mij. Veel nieuwbouw, goede winkels (+hema).
donderdag 4 maart 2010 om 09:44
O en njb; elst is erg leuk en past goed bij wat je zoekt volgens mij! Ligt tussen arnhem en nijmegen in, dus je kunt winkelen waar je wilt, maar het heeft zelf ook redelijk veel. En ik vind het er altijd wel gezellig, vriendelijk. Minder 'kil' dan in Huissen.
Wel weer veel verschil in wijken, dus daar goed naar kijken als je zoekt.
Wel weer veel verschil in wijken, dus daar goed naar kijken als je zoekt.
donderdag 4 maart 2010 om 10:04
Ik zou voor beek/ubbergen, berg en dal. heiliglandsstichting of de ooijpolder gaan, dat is ooij, leuth, millingen aan de rijn. Milllingen aan de rijn, is van de ooijpolder wel het leuks, het meeste winkelgelegenheid, cafe's, eettentjes en etc, en je bent ook zo in kleve (duitsland). Mensen die daar gaan wonen, willen daar meestal ook niet meer weg. Ook heb je daar veel toerisme/vakantiegangers die daar regelmatig naar toe komen, dat zegt al iets over de plaats. Je hebt daar ook de millingerwaard ( natuurgebied ) en het welbekende millinger theetuin en etc. en de beste friettent van nederland (annie van....)
Als je in nijmegen gaat werken, zou ik in iedergeval niet aan de overkant van de waal gaan wonen ( lent elst, oosterbeek en etc) want dan heb je dagelijks last van files, en dat is niet prettig. Als je vanuit de ooijpolder, of Beek/ubbergen, berg en dal komt heb je er geen last van en dat scheeld een hoop tijd.
Als je in nijmegen gaat werken, zou ik in iedergeval niet aan de overkant van de waal gaan wonen ( lent elst, oosterbeek en etc) want dan heb je dagelijks last van files, en dat is niet prettig. Als je vanuit de ooijpolder, of Beek/ubbergen, berg en dal komt heb je er geen last van en dat scheeld een hoop tijd.
We live in a free world
donderdag 4 maart 2010 om 14:14
We zijn er afgelopen zondag geweest. Elst vinden we erg leuk. Man vindt met de trein naar zn werk eigenlijk wel prettig.
Grave was ook leuk, Nijmegen ook nog een optie. In Wijchen een prachtig huis gezien. Ravenstein mooi, maar te klein.
Toch vinden we onder de Waal wonen, gevoelsmatig te ver weg van familie en vrienden. Het zal (als baan doorgaat) dus wel erboven worden in de Betuwe, en man met trein naar zn werk.
Iemand nog dingen die NIET leuk zijn aan/in Elst? Ook wel handig om te weten.
Grave was ook leuk, Nijmegen ook nog een optie. In Wijchen een prachtig huis gezien. Ravenstein mooi, maar te klein.
Toch vinden we onder de Waal wonen, gevoelsmatig te ver weg van familie en vrienden. Het zal (als baan doorgaat) dus wel erboven worden in de Betuwe, en man met trein naar zn werk.
Iemand nog dingen die NIET leuk zijn aan/in Elst? Ook wel handig om te weten.

donderdag 4 maart 2010 om 15:53
Nee sorry, ook de mensen die ik ken die er wonen zijn tevreden. Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat ze het zo volbouwen. Vroeger was het allemaal veel landelijker en opener. Maargoed, misschien vindt jij een nieuwbouwwijk juist fijn.
In Elst kun je ook wel kiezen nieuwbouw of bestaand.
Overigens vind ik het file probleem niet zo'n issue.
Er is een prima treinverbinding en bussen naar Nijmegen.
Fietsen is ook nog te doen via de snelbinder.
Ligt er een beetje aan waar je in Nijmegen werkt en wat je werktijden zijn.
In Elst kun je ook wel kiezen nieuwbouw of bestaand.
Overigens vind ik het file probleem niet zo'n issue.
Er is een prima treinverbinding en bussen naar Nijmegen.
Fietsen is ook nog te doen via de snelbinder.
Ligt er een beetje aan waar je in Nijmegen werkt en wat je werktijden zijn.
donderdag 4 maart 2010 om 15:59
Sorry ik vind elst niets. Mijn man werkt er en ik heb er familie wonen. Naar mijn idee mist Elst karakter/eigen 'identitiet'. Het voldoet wel aan je lijstje (hoewel de hema eigenlijk geen echte hema is, heel beperkt ) Het centrum is ook niet echt 'voetgangers-vriendelijk'. Niet veel charme dus. Maar wel praktisch met station, veel voorzieningen etc.
Ik zou zelf zeker voor Nijmegen-Oost gaan indien financieel haalbaar.
Ik zou zelf zeker voor Nijmegen-Oost gaan indien financieel haalbaar.