Lieve poes is doodgereden

10-10-2019 18:34 68 berichten
Dinsdag is ons lieve poesje doodgereden. Ze was slecht anderhalf jaar. En ik ben er zo kapot van. Ik kan niet stoppen met huilen, het gemis en verdriet is vreselijk. Slijt dit ooit nog....
Alle reacties Link kopieren
Ach ik herken je gevoel helaas zo goed. Het is al heel wat jaartjes geleden, maar ooit hadden wij twee jonge katjes in huis- broertje en zusje. Het zusje werd doodgereden, we kwamen erachter doordat ze vermist was, we het dierenasiel belden en die toen zeiden dat ze een dode witte kat hadden opgehaald. Onze buuf is haar toen gaan identificeren, ik ben pas gaan kijken toen buuf zei dat ze er echt nog toonbaar uitzag. Ik heb er heel lang verdriet van gehad en mij schuldig gevoeld, maar desondanks broer wel gewoon naar buiten laten gaan. Hij is 13 jaar geworden en stierf door een ziekte, niet door een aanrijding. Heel veel sterkte TO.
Heel gek misschien maar ik voel haar aanwezigheid nog zo sterk... 😭
Alle reacties Link kopieren
Maar... denkt ook wel eens iemand aan die automobilist? Je rijdt netjes volgens de regels door een straat, en opeens... een doffe bonk tegen je auto, iets komt onder je wielen en voelt dat, misschien een schreeuw... die automobilist moet op dat moment ook met een hartverzakking achter het stuur zitten, van alles gaat er door hem heen, shit misschien een kleuter aangereden en óverreden die opeens tussen auto's door de weg op schoot... Angstzweet langs je lijf en dan uiteindelijk met trillende benen en hartkloppingen uitstappen om te kijken wat er aan de hand is... En dan zie je die overreden kat. Godzijdank een kat, geen kind. Maar als dierenliefhebber valt ook dit je zwaar. Wat te doen? Geen idee van wie die kat is of waar je de eigenaar zou moeten zoeken. Als de hartkloppingen wat bedaard zijn, schuif je het lichaam van de poes zachtjes aan de kant en vervolgt je weg, want tja, wat moet je anders doen? Maar denk je écht dat die automobilist dan een leuke avond heeft? En dat allemaal omdat Poekie zo nodig door de buurt moet rondzwerven...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ja Pejeka, je plaat loopt vast.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
10-10-2019 18:58
Wat vreselijk, veel sterkte!

Mijn kat gaat o.a. daarom niet los naar buiten. Daar heb je nu niks aan, maar misschien in de toekomst het overwegen waard?
Dit dus.
Zal wel weer giga commentaar op komen maar, Als je katje je meer waard is dan wat dan ook waarom dan los buiten.
Dat is toch vragen om ellende. Maak een ren als je poes buitenlucht en vogeltjes gunt. Maar los buiten .. .
Buiten dat is er echt geen een kat, hoe eigenaars het ook beweren, die niet in andermans tuin poept en op fietstassen plast.

Sterkte met het verlies, dier verliezen is moeilijk. Maar als het je zo aan het hart gaat laat beesten dan niet los buiten waar ze onder autos kunnen lopen.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
11-10-2019 21:29
Ja Pejeka, je plaat loopt vast.
Dus die automobilist die even de doodsangsten van zijn leven heeft, telt niet mee?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-10-2019 21:42
Dus die automobilist die even de doodsangsten van zijn leven heeft, telt niet mee?
In dit topic even niet, nee, want het zijn aannames dat die automobilist doodsangsten heeft uitgestaan.
¡Apagando las luces!
pejeka schreef:
11-10-2019 21:24
Maar... denkt ook wel eens iemand aan die automobilist? Je rijdt netjes volgens de regels door een straat, en opeens... een doffe bonk tegen je auto, iets komt onder je wielen en voelt dat, misschien een schreeuw... die automobilist moet op dat moment ook met een hartverzakking achter het stuur zitten, van alles gaat er door hem heen, shit misschien een kleuter aangereden en óverreden die opeens tussen auto's door de weg op schoot... Angstzweet langs je lijf en dan uiteindelijk met trillende benen en hartkloppingen uitstappen om te kijken wat er aan de hand is... En dan zie je die overreden kat. Godzijdank een kat, geen kind. Maar als dierenliefhebber valt ook dit je zwaar. Wat te doen? Geen idee van wie die kat is of waar je de eigenaar zou moeten zoeken. Als de hartkloppingen wat bedaard zijn, schuif je het lichaam van de poes zachtjes aan de kant en vervolgt je weg, want tja, wat moet je anders doen? Maar denk je écht dat die automobilist dan een leuke avond heeft? En dat allemaal omdat Poekie zo nodig door de buurt moet rondzwerven...
Automobilist is hard door gereden! Hij reed sowieso veel te hard! Hij nam geen enkele moeite om te kijken wat hij had geraakt tot grote frustratie van omstanders. Dus medelijden met de bestuurder?? Pfff....
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
10-10-2019 20:09
Voel je niet schuldig, er zullen altijd mensen zijn die jou dat gevoel willen aanpraten.

Mijn dierenarts zei ook tegen mij, na het bijna fatale incident van mijn kater, dat ik mij niet schuldig moet voelen omdat ik hem naar buiten heb gelaten en dat ik dat gewoon weer moest doen. Een binnenkat vindt zij dus zielig want er is niets mooier voor een kat dan buiten schuieren.

Het is gewoon heel nare en verdrietige pech voor het katje en jou.
Rare dierenarts. De meesten zijn toch voor het gezondhouden van dieren, niet voor het aan laten rijden.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
11-10-2019 21:44
In dit topic even niet, nee, want het zijn aannames dat die automobilist doodsangsten heeft uitgestaan.
Het zijn net zo goed aannames dat hij die NIET heeft uitgestaan... Als ik door een straat rijd en ik hoor opeens een doffe klap tegen mijn auto en ik voel dat de wielen van mijn auto iets overrijden (en ik hoor wellicht nog een krijs), dan zit de schrik er toch echt wel even in.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-10-2019 21:49
Het zijn net zo goed aannames dat hij die NIET heeft uitgestaan... Als ik door een straat rijd en ik hoor opeens een doffe klap tegen mijn auto en ik voel dat de wielen van mijn auto iets overrijden (en ik hoor wellicht nog een krijs), dan zit de schrik er toch echt wel even in.
Bij jou, ja. Niet bij iedereen. Kan je er geen topic over openen? Vind het nogal respectloos in dit topic.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
11-10-2019 21:51
Bij jou, ja. Niet bij iedereen. Kan je er geen topic over openen? Vind het nogal respectloos in dit topic.
Ik eigenlijk ook...
Alle reacties Link kopieren
Anomama20 schreef:
11-10-2019 21:47
Automobilist is hard door gereden! Hij reed sowieso veel te hard! Hij nam geen enkele moeite om te kijken wat hij had geraakt tot grote frustratie van omstanders. Dus medelijden met de bestuurder?? Pfff....
Want jij was erbij? Als je je kat gewoon op eigen terrein houdt, net zoals elke nette bezitter van huisdieren doet, hoef je dit soort ellende niet mee te maken en anderen aan te doen. Neemt niet weg dat ik het heel verdrietig vind dat je een geliefd huisdier moet missen en ik snap het verdriet, maar het is natuurlijk ook een risico dat je willens en wetens neemt door je dier vrij door de buurt rond te laten zwerven. En huisdieren horen nu eenmaal niet onbewaakt op straat thuis (vind ik dan). Honden niet, konijnen niet, papegaaien niet en katten ook niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Anomama20 schreef:
10-10-2019 20:04
Dank jullie allemaal voor de lieve reacties! Ze was heel graag buiten en ging meestal niet ver, waarom nu wel weet ik niet.... De dierenambulance medewerkers gaven ook aan dat katten het heerlijk vinden om een rondje in de buurt te doen en dat ik me daar nooit schuldig om moet voelen, dat het gewoon pech is.... Ik houd me daar maar aan vast
Herkenbaar. Onze poes is ook doodgereden. Bleef altijd op het erf, maar het hoeft maar 1 keer mis te gaan. Dat risico nemen we nu ook met onze nieuwe poezen, omdat ik het ook sneu vind dat ze niet vrij kunnen bewegen. (Tuin afsluiten is geen optie)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-10-2019 21:56
Want jij was erbij? Als je je kat gewoon op eigen terrein houdt, net zoals elke nette bezitter van huisdieren doet, hoef je dit soort ellende niet mee te maken en anderen aan te doen. Neemt niet weg dat ik het heel verdrietig vind dat je een geliefd huisdier moet missen en ik snap het verdriet, maar het is natuurlijk ook een risico dat je willens en wetens neemt door je dier vrij door de buurt rond te laten zwerven. En huisdieren horen nu eenmaal niet onbewaakt op straat thuis (vind ik dan). Honden niet, konijnen niet, papegaaien niet en katten ook niet.
Nou weten we het wel hè. Het zou je sieren als je een beetje respect toonde naar iemand met zoveel verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, vreselijk zeg, dit kost gewoon tijd, ik denk nog constant aan mijn lieve kat die nu twee jaar dood is.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
11-10-2019 21:47
Rare dierenarts. De meesten zijn toch voor het gezondhouden van dieren, niet voor het aan laten rijden.
De vrijwilliger van de dierenambulance die onze kat mee zou nemen reageerde ook zo. (Had ik niet verwacht) Dat het normaal poezengedrag is om op verkenning te gaan. Je blijft toch zelf ook niet binnen zodat je geen ongeluk krijgt?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-10-2019 22:05
Nou weten we het wel hè. Het zou je sieren als je een beetje respect toonde naar iemand met zoveel verdriet.
Waar het om gaat, is dat er twee kanten aan het verhaal zitten. Tuurlijk is de ene kant het verdriet om het verlies van een huisdier en ik heb al een paar keer aangegeven dat ik dat verdriet absoluut begrijp. Maar de andere kant is toch dat een automobilist misschien ook de schrik van zijn leven heeft gehad? Die twee dingen kan je toch niet los van elkaar zien?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Joh, open er een eigen topic over als het je zo hoog zit.

Jeetje mina, zeg.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-10-2019 22:12
Waar het om gaat, is dat er twee kanten aan het verhaal zitten. Tuurlijk is de ene kant het verdriet om het verlies van een huisdier en ik heb al een paar keer aangegeven dat ik dat verdriet absoluut begrijp. Maar de andere kant is toch dat een automobilist misschien ook de schrik van zijn leven heeft gehad? Die twee dingen kan je toch niet los van elkaar zien?
En maar blijven drammen.

:facepalm:
Ik hou zielsveel van onze poezen. En als ik hier 's nachts een automobilist hoor voorbijrazen (woon nogal afgelegen), dan denk ik: oh, neen, laat ze niet op straat zijn. Maar ik kan het die dieren niet aandoen om nooit buiten te mogen komen, muizen te vangen, over het gazon te dollen, hun aanloop te nemen en een meter hoog tegen de stam van een boom te kruipen, …, …
Onze poezen houden ervan om buiten te zijn, mogen ook zoveel binnen als ze zelf willen, dan ga ik die beesten geen gans leven binnen houden. Dat is dierenmishandeling.

Natuurlijk, een poes die niet buiten wil, die moet je ook niet buiten zetten, dat is ook weer dieronvriendelijk, maar de meeste poezen zijn nu eenmaal eens graag buiten. Met alle risico's (en verdriet) van dien.
Alle reacties Link kopieren
mariellet schreef:
11-10-2019 22:06
De vrijwilliger van de dierenambulance die onze kat mee zou nemen reageerde ook zo. (Had ik niet verwacht) Dat het normaal poezengedrag is om op verkenning te gaan. Je blijft toch zelf ook niet binnen zodat je geen ongeluk krijgt?
Dus jij vergelijkt jouw geestelijke vermogens met die van een kat... eh ok.
Maar om bij mensen te blijven. Je laat toch ook je kleuter niet alleen over de weg rennen of alleen rondzwerven.
Je laat iets naar buiten gaan zodra die zelf kunnen uitkijken en beoordelen. Kind of dier.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
11-10-2019 22:23
Ik hou zielsveel van onze poezen. En als ik hier 's nachts een automobilist hoor voorbijrazen (woon nogal afgelegen), dan denk ik: oh, neen, laat ze niet op straat zijn. Maar ik kan het die dieren niet aandoen om nooit buiten te mogen komen, muizen te vangen, over het gazon te dollen, hun aanloop te nemen en een meter hoog tegen de stam van een boom te kruipen, …, …
Onze poezen houden ervan om buiten te zijn, mogen ook zoveel binnen als ze zelf willen, dan ga ik die beesten geen gans leven binnen houden. Dat is dierenmishandeling.

Natuurlijk, een poes die niet buiten wil, die moet je ook niet buiten zetten, dat is ook weer dieronvriendelijk, maar de meeste poezen zijn nu eenmaal eens graag buiten. Met alle risico's (en verdriet) van dien.
Onzin. Een enkele poes moet naar buiten maar begin maar eens met je kitten binnen te houden. Bij de meesten echt geen probleem hoor. Mooie krappaal en daar kunnen ze dan ook in gaan hangen en springen. Grote tuin die niet afgeschermd kan worden? Bouw een ren.
Het kan, genoeg mensen die het wel doen.
Honden en vogeltjes zijn toch ook liever buiten dan opgesloten. Zal ik mijn hond dan ook maar los door de buurt laten zwerven? En waarom de kat wel en de hond dan niet.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
11-10-2019 22:23
Ik hou zielsveel van onze poezen. En als ik hier 's nachts een automobilist hoor voorbijrazen (woon nogal afgelegen), dan denk ik: oh, neen, laat ze niet op straat zijn. Maar ik kan het die dieren niet aandoen om nooit buiten te mogen komen, muizen te vangen, over het gazon te dollen, hun aanloop te nemen en een meter hoog tegen de stam van een boom te kruipen, …, …
Onze poezen houden ervan om buiten te zijn, mogen ook zoveel binnen als ze zelf willen, dan ga ik die beesten geen gans leven binnen houden. Dat is dierenmishandeling.

Natuurlijk, een poes die niet buiten wil, die moet je ook niet buiten zetten, dat is ook weer dieronvriendelijk, maar de meeste poezen zijn nu eenmaal eens graag buiten. Met alle risico's (en verdriet) van dien.
Wat een onzin. Er zijn genoeg gelukkige binnenkatten. Of katten in een ren, of aan een tuigje.
Zeker als je ze van kleins af aan hieraan went, is dit echt geen probleem hoor. Ik heb mijn katten nooit los buiten laten lopen en reken maar dat ze allemaal een prima leven bij me hebben (gehad). Ik heb ook liever dat ze oud worden dan dat ze platgereden worden, of vergiftigd of weet ik veel wat.
Daarnaast vind ik dat mijn kat geen overlast hoeft te veroorzaken in de tuin van een ander.
Voor diegene die het zo nodig vinden om het af te zeiken kat wel of niet naar buiten, automobilist etc. wat onbeschoft en gemeen! Geen opvoeding gehad ?

Het gaat hier om het verdriet die TO heeft en evt tips en steun nodig heeft want wat er is gebeurd is gewoon verschrikkelijk!

Ik wil je graag een digitale knuffel geven en het enige positieve wat ik je kan zeggen hierover in deze situatie dat hij iig niet lang pijn heeft geleden en lekker met andere poezels en katten in de hemel aan het spelen is :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven