Losse elektrische kookplaat

12-02-2013 16:04 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb even een praktische vraag over een kookplaat; wellicht hebben jullie er meer verstand van dan ik.

Ik ga binnenkort verhuizen naar mijn eerste koophuis en hier moet nogal wat geklust worden. Omdat (financieel gezien) niet alles in 1 keer gedaan kan worden en de keuken er nog netjes uitziet, hebben we besloten die even te laten voor wat ie is en daarvoor te sparen de komende maanden als we al in het huis zitten.

Nu zit er in de keukenkastjes alleen nog geen kookplaat, en in het blad kan niet gezaagd worden (voor inbouwapparatuur). Ook omdat we waarschijnlijk volgend jaar dus wel een hele nieuwe keuken willen kopen (incl. inbouwapparatuur) wil ik graag een losse kookplaat kopen voor de komende maanden. Wel elektrisch, dus geen gas of inductie.

Nu heb ik op internet van die losse plaatjes met stekker gezien voor een paar tientjes, en dit leek me voorlopig een goede (en goedkope!) oplossing.

Nu zegt mijn moeder echter dat dit een slecht idee is, omdat dat dan echt van die campingplaatjes zijn waar je niet elke dag op kan koken. Volgens haar zijn ze in 2 weken doorgebrand en kan je dit alleen gebruiken voor een klein pannetje water opwarmen oid.

Nu vroeg ik me af of er misschien mensen zijn die ervaring hebben met dergelijke losse platen? Of misschien weten jullie wel een goed merk of een goede winkel waar losse elektrische kookplaten worden verkocht (die wél deugen dus ) Het liefste natuurlijk zo goedkoop mogelijk, want volgend jaar belandtie waarschijnlijk op Marktplaats!

Alvast bedankt en ik hoop dat iemand tips heeft
Kijk eens bij een goede kringloopwinkel, daar heb ik een 2-pittertje van AEG vandaan waarop je fatsoenlijk kan koken, voor 5 euro.

Eenzelfde als deze
Jen16, het is precies die alleen dan wit. Hij is gewoon elektrisch en dus echt maar vier weken gebruikt. Heb nog de doos en de bon. Mocht je interesse hebben: Je kunt me mailen op [verwijderd].
Hoi jen16, ik haal mijn email adres vanavond weer weg. Dus als je nog interesse hebt hoor ik het graag voor vanavond. Heb hem twee dagen voor je vast gehouden maar heb ook mailtjes van anderen gekregen die hem willen. Wou jou eerst een kans geven te reageren. Wel zo eerlijk :-)
Hey, bedankt hiervoor.. maar ik heb woensdag een mailtje naar het bovenstaande adres gestuurd, heb 'm ook niet teruggestuurd gekregen dus ik nam aan dat die ook verzonden was! Sorry!

Ik heb de mail zojuist nog een keer naar het adres doorgestuurd.

In ieder geval bedankt voor de kans, ik begrijp dat er meer geïnteresseerden zijn. Anders weet ik in ieder geval welke ik ga nemen, en de nieuwprijzen zijn ook goed te doen dus bedankt voor jullie advies allemaal! Door jullie input hebben jullie me in ieder geval alvast veel geld bespaart dus ik ben sowieso blij haha
Heb je net teruggemaild, jen

Je vorige bericht was in mijn spam beland, dus had hem niet gezien. Nu wel!
Hier ook een student, in mijn studentenhuis hebben we die platen inderdaad ook (en worden ze massaal gebruikt). Ik vind het best een goede oplossing, ze warmen inderdaad wel traag op en koelen even traag of trager weer af. Als ik aardappelen kook, kook ik dus eerst water in de waterkoker (maar dat kan ook met mijn gebrek aan geduld te maken hebben )

We hebben hier enkele kookplaten met telkens 2 pitten.
Iskra, nog zo'n voor-koker Handig toch! Dacht altijd dat iedereen het maar gek vond dat ik dat deed. Waterkoker is veel sneller ja, wat voor kookplaat je ook hebt. Ik zweer er ook bij hoor
Yes!!!

Hij is binnen en het is precies wat ik hoopte. De pitjes zijn ook niet te klein, er passen ook wat grotere pannen naast elkaar dus. Heel erg blij mee, bedankt voor dit leuke aanbod!

Uiteraard heb ik het topic hierom niet geopend, maar toch een gunstige toevalligheid zo..

Iedereen bedankt voor de adviezen en ervaringsverhalen, met special thanks to Kerplunk natuurlijk!
Wooh, fijn dat hij goed is aangekomen en je er zo blij mee bent! Super dat hij jou zo goed van pas komt. Graag gedaan en moge je er veel lekkere dingen op maken totdat je nieuwe keuken bij elkaar gespaard is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven