Losse koelelementen in vriesla van de koelkast??

28-07-2021 12:03 18 berichten
Ik heb er standaard 2 van in de diepvriesla liggen. Maar is dat nodig voor het functioneren van de vrieslade zelf? Ik gebruik ze verder nooit ergens voor en het liefst berg ik ze op in de schuur.
Kan er gewoon uit. Weg ermee
Gizmoreturns schreef:
28-07-2021 12:04
Kan er gewoon uit. Weg ermee
Dank je! Dan gaan ze weg.
Alle reacties Link kopieren
Woll*Stone schreef:
28-07-2021 12:05
Dank je! Dan gaan ze weg.
Die dingen zijn voor in een koelbox, hebben niets met je vriezer te maken.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Die zijn om mee te nemen in een koeltas...
Such fun!1
Ik heb niet eens een koelbox. :lol:
Mooi, opgeruimd staat netjes.
Alle reacties Link kopieren
Altijd handig om er 1 te hebben ivm verstuiking oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik gebruik ze in de zomer echt heel veel: bij het drinken en eten in de rugzak bijvoorbeeld. Maar voor je vriezer zijn ze niet nodig. Laat ze ontdooien in je koelkast: spaart weer wat stroom.
blijfgewoonbianca schreef:
28-07-2021 12:14
Altijd handig om er 1 te hebben ivm verstuiking oid.
Daarvoor heb ik coolpacks, handige dingen.
Alecta schreef:
28-07-2021 12:15
Ik gebruik ze in de zomer echt heel veel: bij het drinken en eten in de rugzak bijvoorbeeld. Maar voor je vriezer zijn ze niet nodig. Laat ze ontdooien in je koelkast: spaart weer wat stroom.
Goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Zoals iedereen al zegt, je vriezer heeft ze niet nodig 🙂
Ik vind ze wel handig in de zomer : als het erg warm is, neem ik ze mee als ik boodschappen ga doen, dan blijven gekoelde-en diepvrieswaren fris op de terugweg.
Alle reacties Link kopieren
Maar: als je er ruimte voor hebt is het beter ze er wel in te hebben, dat bespaart energie (omdat de kou beter wordt vastgehouden als je de vriezer opendoet).
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik neem ze mee naar bed als er een hittegolf is.
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
28-07-2021 13:01
Ik neem ze mee naar bed als er een hittegolf is.
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook 2 in de deur van mijn vriezer zitten. Geen last van, er zit een uitsparing in de deur van de vriezer ervoor. Ik heb altijd begrepen dat ze ervoor zijn als de stroom uitvalt dat de inhoud van de vriezer langer goed blijft. Wij gebruiken ze ook wel bij warm weer om een schaal hapjes op tafel te zetten of om de schaal vlees/salade bij de bbq op te zetten als het heel warm is.
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
28-07-2021 12:49
Maar: als je er ruimte voor hebt is het beter ze er wel in te hebben, dat bespaart energie (omdat de kou beter wordt vastgehouden als je de vriezer opendoet).
Dit.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
28-07-2021 13:01
Ik neem ze mee naar bed als er een hittegolf is.
Ik koel er het matras (en eventjes het hoofdkussen) mee voordat ik ga slapen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
28-07-2021 13:13
Ik heb er ook 2 in de deur van mijn vriezer zitten. Geen last van, er zit een uitsparing in de deur van de vriezer ervoor. Ik heb altijd begrepen dat ze ervoor zijn als de stroom uitvalt dat de inhoud van de vriezer langer goed blijft. Wij gebruiken ze ook wel bij warm weer om een schaal hapjes op tafel te zetten of om de schaal vlees/salade bij de bbq op te zetten als het heel warm is.
Ja dat doen wij ook, ook voor sausjes e.d. In een bak water en dan die ijsblokken erin.
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven