Low budget - Warm welkom.

23-10-2013 16:31 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort komt mijn grootste steun & toeverlaat een weekend bij mij overnachten. (Vrijdag t/m zondag) - Ze woont, helaas, niet om de hoek.

Ze is al veel vaker bij mij geweest, ook andersom, maar nu wil ik er wat extra's van maken omdat ik haar wil bedanken omdat ze is wie ze is.

Ik zat te denken aan een 'warm welkom'. Oftewel, ik wil haar een beetje in de watten leggen en er voor zorgen dat ze zich een weekend lang echt een koningin voelt…

Net zoals een hoop andere Nederlanders moet ook ik even op de kosten letten. Geen probleem voor mij, treur er niet over ofzo, maar ben niet erg creatief. Dus vandaar dat ik de vraag bij jullie neerleg.

Hebben jullie voor mij tips om bovenstaande te bereiken met niet hele grote kosten?

Alvast bedankt!

Liefs, Fickle -X-
Catch your dreams!
Binnenkort komt mijn grootste steun & toeverlaat een weekend bij mij overnachten. (Vrijdag t/m zondag) - Ze woont, helaas, niet om de hoek.

Ze is al veel vaker bij mij geweest, ook andersom, maar nu wil ik er wat extra's van maken omdat ik haar wil bedanken omdat ze is wie ze is.

Ik zat te denken aan een 'warm welkom'. Oftewel, ik wil haar een beetje in de watten leggen en er voor zorgen dat ze zich een weekend lang echt een koningin voelt…

Net zoals een hoop andere Nederlanders moet ook ik even op de kosten letten. Geen probleem voor mij, treur er niet over ofzo, maar ben niet erg creatief. Dus vandaar dat ik de vraag bij jullie neerleg.

Hebben jullie voor mij tips om bovenstaande te bereiken met niet hele grote kosten?

Alvast bedankt!

Liefs, Fickle -X-
Catch your dreams!
Kun je een beetje een idee geven van wat je wel kan uitgeven?

Zouden jullie bv een dagje naar de sauna kunnen gaan?

Of veel goedkoper, gewoon een lekkere dag thuis, lekker koken, filmpje, wijntje, kletsen. Als het mooi weer is kun je er nog een lekkere bos of strand wandeling tegenaan gooien.

Thuis kun je ook klooien met maskertjes en elkaar een french manicure geven bij wijze van. Het is maar net wat jullie leuk vinden.
Een dagje naar de sauna is te hoog gegrepen. Ik zoek het inderdaad meer in de kleine dingen en neem je tips mee! Bedankt.
Catch your dreams!
Bak een lekkere appeltaart, lekkere warme choco erbij. Avondeten een 3- gangen menu, met producten uit t seizoen, vooral groentes, die hoeven niet veel te kosten.

Misschien een lekker warm bad ( als je die hebt?) elkaars (teen)nagels lakken, of ( als je dat niet té vind) geef haar een massage.

Of mooie herfst-boswandeling maken, samen op de foto!
Lekker koken, lekker in de stoel laten zitten en genoeg hapjes en drankjes aanbieden. Een film klaarleggen die diegene waarschijnlijk kan waarderen, stapeltje tijdschriften (naast het bed), lekkere handdoek en zeep klaarleggen (heb je een bad?).
je kan ook via vakantieveilingen goedkoop een saunadag/-avond scoren voor 2?

anders een high tea thuis doen? idd leuke film huren/downloaden en al t lekkers opsmikkelen.

volgende dag uitgebreid ontbijtje thuis en lekker ergens wandelen met wat lekkers mee?
Wat zeg je dat lief "mijn grootste steun en toeverlaat".

Wil je iets binnenshuis of buitenshuis doen?
Thee met koekjes is al heerlijk, en niet duur.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 23 oktober 2013 @ 16:57:

Thee met koekjes is al heerlijk, en niet duur.Dat is nou weer iets te karig denk ik
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Paar simpele, goedkope doch leuke dingetjes:

- Maskertjes maken

- Samen tapas oid maken en opeten bij een leuke film of de zaterdagavondspecial ofzo (als er niets is: bij de boekenvoordeel hebben ze veel dvd's, en zeer goedkoop).

- Zelfde idee als de tapas: high tea. Is zeer leuk op de dag van aankomst, na een lange reis. Haal goeie thee in huis (de piramidezakjes van AH zijn goed en niet al te duur), maak sandwiches, bak/haal koekjes en wat lekkere chocolaatjes.

- Pannenkoeken zijn vaak niet duur, maar is wel heel gezellig samen. Als er een goed pannenkoekenrestaurant in de buurt zit, is dat ook nog een idee.

- Heb je een logeerkamer? Maak dan daar het bed extra mooi op, zet een bloem in een vaasje neer, sla het dekbed open, chocolaatje op het kussen, dikke handdoek op het voeteneinde... Voor het luxe-hotel-gevoel.

- Op dezelfde manier kun je een paar mini's (mini douchegel & shampoo, bijvoorbeeld) halen. Vaak kosten die rond een euro (bij luxe merken iets meer) maar, zeker in combinatie met de slaapkamer, zal het het gevoel van luxe en welkom versterken. Zij hoeft nergens voor te zorgen, jij hebt aan alles gedacht.

- Of maak haar favoriete taart/avondeten. Werkt ook als een tierelier. Net als haar favoriete koffie/thee halen, of haar lievelingsschips ofzo.

- Bij het Douwe Egberts-Café kun je van die luxe koffie gaan drinken voor een paar euro. Starbuck-look-a-like's, maar dan goedkoper.

- Op vakantieveilingen.nl staan vaak high tea's e.d. aangeboden. Kijk of je zoiets kan scoren.
quote:Nouschi schreef op 23 oktober 2013 @ 16:58:

[...]

Dat is nou weer iets te karig denk ik

Dan is er vast nog wel budget voor een lekkere maaltijd, geurkaarsje, film, wat andere hapjes, etc, etc, meer om aan te geven dat je met een klein budget best veel kan doen.

Action! Komt het vast goed.
Wat een super leuke ideeën, erg leuk om te zien en qua budget zeker haalbaar. Dat luxe-hotel-gevoel spreekt mij wel aan, dus ga daar zeker wat mee doen.

@boerderijgeit028: eigenlijk beide, dit weekend staat gewoon in teken van haar. dus tips zijn van harte welkom!

Leuk!
Catch your dreams!
Klinkt goed Marsha, idee van de foto's is leuk (in combinatie met het bos!)
Catch your dreams!
Gezelligheid hoeft niet veel te kosten. Maar een high tea met eigen gebakken spullen (geen kant en klaar bak maar met gewoon meel a 30 cent de kilo) Bloemetje op tafel en kaarsjes aan. Maak haar bed op als een hotel, met chocolaatje op het kussen bv. En idd als je een bad hebt dat klaarzetten met kaarsjes en geurtjes. Haal misschien wat maskertjes ed in huis.
Wat is je budget? En woon je in een durpske of stad?
.
retrostar wijzigde dit bericht op 23-10-2013 17:37
Reden: verkeerd gelezen
% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Thee met koekjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 23 oktober 2013 @ 17:38:

Thee met koekjes.
@Broodtrommel: ik woon in een dorpje, niet ver bij de grote stad vandaan
Catch your dreams!
Samen koken kan ook juist heel leuk zijn, samen koekjes bakken in leuke vormpjes of muffins voor bij de thee die je daarna samen gaat drinken. Ben je zo 5 uur zoet.
We can do it!
Jullie kunnen ook zelf gezichtsmaskers maken met Recepten voor gezichtsmaskers
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
En van het weekendje veel foto's van elkaar maken. Van de mooiste maak je dan weer een boekje of een mooie grotere foto.
Chocolade fondue van porselein (Action) en zelf chocolade smelten.Dopen in chocolade: Verse aardbeien, stukjes verse peer, stukjes banaan, zelfgebakken koekjes, zelfgemaakte poffertjes.Een grote matras in de woonkamer leggen. Bekleden met de mooiste linnen en kussens tot een soort lounge.Haar favo films op BR/DVD.Gourmetten voor 2 personen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Leuk! Hahaha, matras in de woonkamer! Bank weg, matras neer en chill
Catch your dreams!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven