Luxe probleem: "Wat wil je hebben?"

07-10-2010 12:15 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort krijg ik mijn bul en daar hoort natuurlijk een feestje bij. Gelukkig heb ik nog niet veel afmeldingen gehad, maar wel al vaak de vraag: "Wat wil je hebben?". En nu weet ik niks daar op te antwoorden!

Ik weet dat het een ontzettend luxeprobleem is maar ik zit er wel mee. Vooral omdat ik weet dat bijvoorbeeld mijn ouders en schoonouders me graag iets speciaals (lees duur) cadeau willen geven. En ik het dan ook leuk vind om iets te vragen. Ook wil ik graag voorkomen dat ik weer met een hoop mandjes, kaarsen, kaarsenhouders etc wordt opgescheept.

Ik weet dat het misschien wat hebberig klinkt maar hoop dat jullie daar door heen willen lezen en me willen helpen met het vinden van gepaste cadeaus om te vragen.

Alvast bedankt!
Misschien een mooi pak, of een mooie jurk?
quote:himalaya schreef op 07 oktober 2010 @ 12:27:

Een gemeende handdruk, 3 klapzoenen en de mededeling 'gefeliciteerd!'?Als je al een etentje krijgt dan lijkt me bovenstaande ook wel volstaat. Je hoeft ook niet persé een kado te krijgen toch?
een mooie tas voor naar je werk.
theaterkaartjes/concert.
@ Merelin, dat bedoelde ik ook niet serieus .

@ Himalaya, dat zou ik het liefste doen, maar ik weet dat het toch niet zo gaat werken. Met vrienden hadden we ook afgesproken geen cadeaus meer te geven. Bijna niemand hield zich eraan waardoor ik en een vriendin met lege handen aankwamen bij een verjaardag....

@ Jala5, dat zou het beste cadeau zijn!!

Mijn vriend en ik willen volgend jaar wel uitgebreid op vakantie maar echt plannen hebben we nog niet. Dus reisboekjes vragen wordt ook niks :(.

Sieraden vind ik wel erg leuk, maar hield ik simpel vanwege de kosten. Nu kan het eindelijk (vanwege hogere inkomsten) maar zit dat nog niet in mijn systeem . Misschien moet ik daar maar eens naar kijken. En dat is ook een leuk blijvend cadeau!
O, haha ik dacht al Gemma.

Een mooie tas is ook een goed idee!
@ Pear, dat vind ik ook, maar ik weet hoe mijn ouders zijn. "Je broer heeft ook nog iets gekregen, dus jij ook." En dan vraag ik liever iets dan dat ik een mand vol boodschappen, wasmiddel, toiletartikelen, kaarsjes etc krijg, wat of allemaal net niet mijn smaak is, ik niet tegen kan, ik al 7 jaar niet meer gebruik, of het huis al van vol staat.
Ok, dat klinkt wel erg verwend...
Theater, concert, mooie tas, dat zijn ook goede!

Jeh! Mijn lijstje met hebberige wensen groeit!
Woon je al samen?

Misschien iets voor je huis, een nieuwe flatscreen, een nieuw bed of wat maar aan vervanging/vernieuwing toe is
Ik kreeg van mijn ouders een écht mooie en bijzondere ketting+oorbellen voor mijn afstuderen.

Verder word ik altijd erg blij van boekenbonnen, zo veel mogelijk.
quote:ge m ma schreef op 07 oktober 2010 @ 12:36:

Sieraden vind ik wel erg leuk, maar hield ik simpel vanwege de kosten. Nu kan het eindelijk (vanwege hogere inkomsten) maar zit dat nog niet in mijn systeem . Misschien moet ik daar maar eens naar kijken. En dat is ook een leuk blijvend cadeau!

In dat geval zou ik zeker kiezen voor een mooi sieraad! Ik heb zo'n tien jaar geleden een heel mooie gouden armband van mijn moeder gekregen. Zelf zou ik nooit zoveel geld er aan uitgeven, maar ik vind het een mooie armband en draag het alleen bij speciale gelegenheden.

Misschien er een leuk middagje van maken met moeder en schoonmoeder, samen een armband uitzoeken?
Een ballonvaart of parachutesprong?
een weekendje barcelona (of andere stad naar keuze)
@ meerdere, die armbandjes met bedeltjes vind ik wil leuk, maar is niet echt mijn ding, ik weet nu al dat ik ze dan elke keer eraf ga halen en het dus kwijt raakt :(.

@ Jala5, die werkt eigenlijk nog goed, zou anders wel een goede zijn.

@ Juffie88, ik geef les aan de bovenbouw vo, en kan daar niet echt wat voor bedenken. Maar bedankt!

@ Elninjoo, ik woon al een tijdje samen en we hebben zelfs nog aardig wat spullen dubbel. Maar er moet nog wel een hoop geklust worden, misschien kan ik klusbonnen, in de zin van op-die-en-die-zaterdag-komt-ondergetekende-de-hele-dag-klussen vragen! Hmm, nee dat is ook niks.
Ok, ik heb nu al staan op het lijstje:

- Theater / Concertkaartjes Bioscoopbonnen

- Horloge

- Armband en/of ketting

- Mooie tas voor mijn werk (een van de drie is al stuk en ik gebruik er drie per dag)

- Een goede stevige passer

Er zijn nog wel dingen die ik nodig heb maar niet echt leuk zijn om te vragen, zoals een bikini/zwempak, een goede zonnebril, een geheugenkaartje voor mijn camera, schoenen, nieuwe bh's. Voor die laatste kan ik wel bonnen vragen.
Als je dan toch iets wilt vragen, dan zou ik iets blijvends doen. NIet een klus/bioscoop/lingeriebon.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een kunstwerk (schilderij of beeld) of een abonnement op de kunstuitleen.

Een dinerbon voor 2.

Een bon voor wijnproeverij/kookworkshop of een ander soort creatievere workshop (schilderen, zingen, boetseren, make-uppen)

(Bon voor) dagje sauna/welness center in of exclusief allerlei behandelingen.
Overigens voor mijn afstuderen kreeg ik van mijn ouders een mooie ketting met bijpassende oorbellen en een bijdrage aan het etentje met vrienden.

Voor mijn promotie een beeld.
een donatie aan een goed doel?
Ik heb van mijn ouders een cursus gekregen (die ik zelf al had uitgekozen en zij boden aan die te betalen), een kandelaar die ik echt heel erg graag wou hebben:

en een bijdrage voor iets wat ik zelf uit mocht zoeken. Ik denk dat het een mooie fauteuil gaat worden of anders toch een kunstwerk.

ik heb mijn schoonzus (samen met mijn vriend, broer en andere schoonzus) een mooie zilveren armband gegeven en die draagt zij nog steeds elke dag!

Zelf vind ik een solitair mooi en makkelijk te combineren, maar je kan ook een sieraad laten ontwerpen! Dat maakt het misschien iets specialer? Succes ermee!
Wij hebben voor ons afstuderen een balonvaart kado gekregen
Ik heb voor mijn afstuderen gekregen:

- een horloge van mijn vriend (samen heel veel gekeken wat ik wel en niet mooi vind en hij heeft een erg mooie voor me uitgezocht)

- Een plattegrond van de oude binnenstad van mijn studiestad van mijn vriendinnen. Dat is echt een traditioneel afstudeerkado.

- Een zelfmaak kado van diezelfde vriendinnen (mooie herinnering aan mijn leuke studententijd)

- Een wake-up light om me te ondersteunen nu ik elke dag op tijd op moest staan van een grote groep oud teamgenoten.

wat losse kadootjes van vriendinnen en schoonouders.

Mijn ouders betaalden het eten met de fam. Was ook een top kado.

Ik vond afstuderen echt 1 van de leukste dagen van mijn leven, wat een heerlijke dag heb ik gehad.
Ik zou hairextentions vragen (echt)

Als je echt niets weet, vraag geld voor een goed doel waar jij veel mee hebt.
quote:salle schreef op 07 oktober 2010 @ 13:23:

Ik zou hairextentions vragen (echt)

Als je echt niets weet, vraag geld voor een goed doel waar jij veel mee hebt.dan kun je beter geld vragen voor jezelf, komt altijd wel 'n keer van pas als je de staatsloterij nog niet gewonnen hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven