Maaltijdboxen - voor- en nadelen? [Denk aan Hello Fresh etc]

23-01-2019 16:50 57 berichten
Goedemiddag! :)

Ik ben super benieuwd naar jullie ervaringen met maaltijdboxen! Al een tijdje twijfel ik om er een keertje een te bestellen. Ik ben een enorme leek in de keuken en heb vaak weinig inspiratie om te koken.. Ik vraag me alleen af of die recepten wel duidelijk zijn.. Is het écht efficienter om met zo'n box te koken?

Bestellen jullie het regelmatig? Wat vinden jullie er fijn aan en waar lopen jullie tegenaan met die boxen?

Dus; wat zijn voor jullie de voor- en nadelen?

(Misschien relevant om te omschrijven wat jullie gezinssituatie is?)
anoniem_6399201214336 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:57
6.65% gewijzigd
S-Meds schreef:
24-01-2019 16:19
het is duur
belachelijk duur
Dit!
Ik las hier ergens 46 euro voor 3 maaltijden......
Ik durf hier beweren dat ik een maaltijd klaarmaak voor man en mezelf voor ongeveer 4- maximum 5 euro.
Vandaag bv wortelpuree klaargemaakt met chipolatta's.
feniks02 schreef:
14-11-2019 16:53
Voordelen:
- geen tijd kwijt aan bedenken gerechten, checken wat er wel en niet al in huis is
- minder boodschappen op spitstijd of kostbare weekendtijd
- makkelijk om het koken aan de kinderen/pubers uit te besteden.
- keuze uit gerechten , geen irritatie meer omdat we steeds hetzelfde aten.

Nadelen:
- je wordt er wat lui van


Voor mij als solo ouder met en drukke baan, een studie en 5 eters een giga tijdbesparing die ervoor zorgt dat ik meer uren kan draaien op mijn werk.
Waarom up je een topic van bijna een jaar oud?
Moemoe64 schreef:
14-11-2019 17:47
Dit!
Ik las hier ergens 46 euro voor 3 maaltijden......
Ik durf hier beweren dat ik een maaltijd klaarmaak voor man en mezelf voor ongeveer 4- maximum 5 euro.
Vandaag bv wortelpuree klaargemaakt met chipolatta's.
Ongetwijfeld, maar je betaalt voor de luxe van het niet zelf bedenken en boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
14-11-2019 17:47
Dit!
Ik las hier ergens 46 euro voor 3 maaltijden......
Ik durf hier beweren dat ik een maaltijd klaarmaak voor man en mezelf voor ongeveer 4- maximum 5 euro.
Vandaag bv wortelpuree klaargemaakt met chipolatta's.
Zelf een pizza maken is ook goedkoper dan bestellen. En toch bestel ik die liever.
Evenals patat, Thais eten en nog meer dingen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Er wordt hier beweerd dat maaltijdboxen niet duurzaam zijn. Ik ben het er niet mee eens. Ik gooi veel minder eten weg sinds ik de boxen bestel!
Alle reacties Link kopieren
mijn slager verkoopt nu ook porties voor een persoon van verse soorten puree in alle vormen en groenten.
dus dan moet je enkel vlees apart kopen en dat is veel minder dan zo'n maaltijdbox
Ik was eerst redelijk tevreden. Alleen de 'quick & easy' gerechten vond ik beslist niet quick & easy. Veel handelingen. Ik vond het niet relaxt koken. Sommige dingen waren heel lekker, andere weer minder.

Maar 3 weken terug hebben we alle 3 voedselvergiftiging gekregen van een Hello Fresh gerecht. Dat kan natuurlijk domme pech zijn, maar voor mij geen Hello Fresh meer.

Ook staat je koelkast pleuris vol met 3 zakken (3 gerechten) en de porties vind ik best klein. Mijn man is een grote eter en had nog best iets gelust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven