(Maf) hondengedrag

23-12-2011 20:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant, geen probleem of zo hoor

Maar onze hond (10 maanden, gecastreerde reu) vertoont gedrag waarvan ik maar niet kan bedenken waar 't vandaan komt. Als je met 'm speelt, of als hij je wil uitdagen om met hem te spelen, draait hij z'n achterwerk steeds naar je toe. Al kwispelend. En verrekt dan haast z'n nek in 'n poging je aan te blijven kijken.

Het ziet er heel komisch uit, maar waarom doet hij dat? Is het uitdagen om te spelen? Rare kronkel van 'm? Is onze reu een latente homo? (Gelieve de laatste opmerking te lezen zoals die bedoeld is: als een grapje )

Ik herken het gedrag niet van eerdere honden die ik gehad heb. Voor de rest is zijn gedrag gewoon normaal, een lieve, vrolijke jonge hond die grenzen opzoekt maar wel luistert. Hij is niet bang, niet schuw, niet schrikachtig. Wel is het een flessepup: in 'n veld ter wereld gekomen en na 'n paar dagen is moeder hond niet meer op komen dagen. Hij is toen met z'n broertjes en z'n zusje met de fles grootgebracht, waarna hij tot plm. 4 maanden in 'n roedel met ook andere honden heeft gezeten.

Iemand 'n idee?
Dan mag je aan hem ruiken. Staat hij je toe.
Met zijn staart waaiert hij zijn geur naar je toe. Een bange hond zou zijn achterwerk naar beneden drukken en liever gaan zitten.
quote:Bahco schreef op 23 december 2011 @ 20:40:

Met zijn staart waaiert hij zijn geur naar je toe. Een bange hond zou zijn achterwerk naar beneden drukken en liever gaan zitten.En een homo zou nog even wiebelen en knipogen.
Hij wilt in je gezicht puffen.........

Nee sorry flauw...... Hij vertrouwt je denk ik wel....

*wilt zo graag een hondje
Mijn hond doet precies hetzelfde (7 jaar, teefje). Volgens mij is het een soort onderdanigheid. Ze daagt me uit, zonder me rechtstreeks 'te confronteren'.
Mijn hond wil dan gewoon dat ik kriebel dus dr kont maar niet "daar" dus wel gewoon boven haar staart!!! (ziet TO poging doen tot anus kriebelen)
Honden doet dat bij elkaar ook. Het is dan eigenlijk de bedoeling dat je aan z'n kont ruikt.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Kopje, dat gaat me dan toch iets te ver!
Je zou eigenlijk eens een foto moeten maken, TO. Meestal als ze hun staart hoog houden en je kijkt in hun derde oog, dan zijn ze erg zelfbewust.
Ah hij wil dat je ruikt, nou snap ik m! Die van mij doet het ook wel eens, maar weet ik veel, haha!

Leuk weetje!
Die van mij doet het ook. Tijdens het spelen doet hij het om uit te dagen, maar hij doet het ook als hij in ruststand is en wil knuffelen. Hij vindt het heerlijk als je hem dan in zijn 'liezen' aait. (Zeg maar de zijkant van zijn buik, vlak voor waar zijn poten beginnen).
Genegenheid, vertrouwen. Lomp gezegd; je mag even aan zijn achterste snuffelen.

Doen honden ook bij elkaar als ze elkaar vertrouwen en aardig vinden. Het is ook een "zullen we spelen?",
.
it's a big club and you ain't in it
@rionyriony

Welke puberhond zoekt niet de grenzen op?

En wat een onzin dat de hond altijd zijn staart moet laten zakken in een interactie met zijn baas. Een hond mag ook gewoon lol hebben, blij zijn om je weer te zien en spelen. Dat heeft echt niets met 'zijn plaats kennen' te maken. Als mijn hond onder alle omstandigheden zijn staart zou laten zakken zodra hij met mij communiceert, dan zou ik me zeer ernstig zorgen om hem maken.
quote:nummerzoveel schreef op 23 december 2011 @ 21:57:

@rionyriony

Welke puberhond zoekt niet de grenzen op?

En wat een onzin dat de hond altijd zijn staart moet laten zakken in een interactie met zijn baas. Een hond mag ook gewoon lol hebben, blij zijn om je weer te zien en spelen. Dat heeft echt niets met 'zijn plaats kennen' te maken. Als mijn hond onder alle omstandigheden zijn staart zou laten zakken zodra hij met mij communiceert, dan zou ik me zeer ernstig zorgen om hem maken.Dit dus.
Ja, en daarbij komt dat sommige rassen van nature de staart in een bepaalde stand hebben; keeshonden, poedels, chowchows.

Dat is dan geen dominantie maar hun natuurlijke houding.

Het ligt ook aan de context hoe men lichaamshouding moet duiden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:rionyriony schreef op 23 december 2011 @ 21:43:

Het hangt er echt vanaf hoe hoog hij zijn staart draagt. Daar kan je alles aan aflezen. In interactie met zijn baas moet een hond altijd zijn staart laten zakken.

"Een hond die zijn grenzen opzoekt". Dat klinkt niet als een onderdanige hond want die weet zijn plaats als het goed is.Ik heb 2 lab's en die heb ik echt nog nooit met hun staart laag gezien, ze zijn altijd vrolijk en blij en die staarten zakken nooit. En toch weten ze heel goed dat ik de baas ben en luisteren ze naar me. Ik vind dus dus echt grote onzin.
Maf hondengedrag, mijn hond is sowieso maf! Maar mijn hond geeft mij altijd kopjes terwijl katten dat doen.
jij ben echt dom!

Haal je foto weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven