Man wilt graag verhuizen

11-06-2019 21:02 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie helpt even mij ( ons) te relativeren?

Situatie: 3 jaar geleden oude woning gekocht en helemaal verbouwd. In tussen Tijd 3 nieuwe bewoners erbij gekregen in de straat die niet bijdragen aan fijne woonomgeving; rijden op monters, drank en roken ( ik irriteer me er niet aan,man enorm)
Nu we net klaar zijn met de verbouwing ziet man een heel mooi pand wat helemaal naar zijn zin is en volgens hem een buitenkansje . Mooi huis, goede locatie en financieel heel aantrekkelijk in de zin lagere hypotheek. Bij het huis zitten 2 studio’s voor de verhuur met volgens de huidige bewoners gegarandeerd 8 maanden per jaar verhuur. Allemaal best aantrekkelijk alleen zie ik het gewoon echt niet zitten.
Woon nu erg naar mijn zin in een fijn huis helemaal naar wens.

Locatie van het anders huis vind ik niks en buitenom de inkomsten van de verhuur zie ik het alleen maar als gedoe.

Man vind dat we het gewoon maar moeten doen en vind mijn redenen onzin en vind dat ik mijn zin door duw en dwars ben. Ik vind mijn man een rupsje nooit genoeg en vind dat hij zijn zin door duwt.

Heb net geroepen dat als hij doorgaat met het willen wonen in het andere huis het enige wat ik teken de scheidingspapieren zijn zo boos was ik maar goed dat is niet wat ik wil natuurlijk.

Kunnen jullie even helpen relativeren?
Allebei een lijstje met voors en tegens opstellen en daarna naast elkaar leggen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Locatie, locatie, locatie. Zeggen ze altijd in die programma's over huizen kopen.
Is de locatie van het andere huis echt minder goed of is dat iets ongefundeerds van jou?
Is die verhuur echt zo gegarandeerd en gemakkelijk, of is het ellende met moeilijke mensen?
Jullie zullen zakelijk moeten kijken naar de verschillen. Aangezien jouw man echt dat andere huis wil en jij echt wil blijven wonen waar jullie nu zitten.
Volgens mij valt hier niet zoveel te relativeren, hij wil verhuizen, jij absoluut niet.

Heeft man er overigens wel rekening mee gehouden dat in de buurt van het volgende stulpje ook buurtbewoners kunnen aanmeren die niet geheel naar zijn zin zijn?
Heeft je man de kosten meegerekend voor onderhoud van de studio’s. Je moet ze ook schoonmaken tussen huurders, gaat hij dat doen? Adverteren moet ook anders staan ze leeg. Zijn ook weer extra kosten. Dat zou voor mij al een NoNo zijn met de verhuurstudio’s.
Verder levert jullie huis al genoeg bij verkoop op in elk geval gelijk te spelen?
De vraag is een beetje wil je de komende jaren met een man zitten in een huis waar hij zeker weten doodongelukkig is. Of wil je het volgende avontuur aangaan met de grote kans dat hij er wel aard en jij ook je plekje gaat vinden?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Bedankt voor de input!

ga idd voorstellen om een lijstje te maken.

Ik zit er gewoon met heel veel gevoel in en man kijkt vooral naaf het zakelijke/ financiële plaatje.
Rooss4.0 schreef:
11-06-2019 21:08
Volgens mij valt hier niet zoveel te relativeren, hij wil verhuizen, jij absoluut niet.

Heeft man er overigens wel rekening mee gehouden dat in de buurt van het volgende stulpje ook buurtbewoners kunnen aanmeren die niet geheel naar zijn zin zijn?

Daar houdt hij rekening mee maar is niet de hoofdzaak om te verhuizen. Financieel oogpunt weegt bij hem zwaarder.
Frietmetmayo schreef:
11-06-2019 21:10
Bedankt voor de input!

ga idd voorstellen om een lijstje te maken.

Ik zit er gewoon met heel veel gevoel in en man kijkt vooral naaf het zakelijke/ financiële plaatje.
Dat vraag ik me oprecht af, er is natuurlijk een reden waarom jullie rond zijn gaan kijken. En man ondervindt blijkbaar overlast van de buren. Ik weet hoe dat is en hoe een opluchting een verhuizing kan zijn... ook al weet je dat overal gedoe kan zijn.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
11-06-2019 21:10
De vraag is een beetje wil je de komende jaren met een man zitten in een huis waar hij zeker weten doodongelukkig is. Of wil je het volgende avontuur aangaan met de grote kans dat hij er wel aard en jij ook je plekje gaat vinden?
Heb me dit ook afgevraagd maar dan bedenk ik me ook weer dat wordt hij daar wel gelukkig en wat als ik het niet wordt? En wat doet het met de kinderen??

Heel veel maar en als.

Ga lijstje maken en misschien gewoon toch nog een keer kijken in die woning.
Relativeren? Oké;
Jullie hebben een huis, jullie zouden het geld hebben voor verhuizen naar een ander huis.
Jullie hebben, buiten dit gedoe om, een goed huwelijk(?)
Je man is handig

Nou dat is al meer dan een hoop anderen hebben, dus toch wel luxeprobleem.

Desalniettemin; niet fijn dat jullie hier zo anders in staan, hopelijk kan 1 vd 2 het loslaten zonder daar later rancuneus over te worden. Of kies voor de middenweg; wel ander huis (want je man vindt het hier niet fijn) maar op een locatie die jou ook bevalt.
Kia•Ora schreef:
11-06-2019 21:12
Dat vraag ik me oprecht af, er is natuurlijk een reden waarom jullie rond zijn gaan kijken. En man ondervindt blijkbaar overlast van de buren. Ik weet hoe dat is en hoe een opluchting een verhuizing kan zijn... ook al weet je dat overal gedoe kan zijn.
We hadden wel eens over gehad om ooit te gaan Verhuizen.

Maar deze Nieuwe woning kwam toevallig op zijn pad.
Op zoek naar een huis waar jullie allebei blij van worden dus.
*Man WIL graag verhuizen.
Moeilijk. Ik ben veel verhuisd, dus wat dat betreft zou ik man wel volgen, met enthousiaste ideeeen. Maar ik weet niet hoe jij bent, of jij overal kunt aarden, of er geld is om het huis weer naar je zin te kunnen inrichten, of je er wijzer van wordt.
De 1 is niet belangrijker dan de ander en jullie zullen er toch samen uit moeten komen. Op zoek dus naar een huis waar jullie allebei blij van worden.
Frietmetmayo schreef:
11-06-2019 21:15
We hadden wel eens over gehad om ooit te gaan Verhuizen.

Maar deze Nieuwe woning kwam toevallig op zijn pad.
Ik hou van toevalligheden op je pad.

Niet quoten. Ik betrek binnenkort mijn nieuwe toevallig op mijn pad woning. Die voorbij kwam waaien middenin een verbouwing zonder enige verhuisplannen...
kia・ora wijzigde dit bericht op 11-06-2019 21:20
3.25% gewijzigd
Simpel. Over zoiets groots moet je het allebei eens zijn. Als hij niet wil wonen waar jullie nu wonen, dan gaan jullie op zoek naar een optie die voor jullie allebei aantrekkelijk is.
Oh-happy-day schreef:
11-06-2019 21:17
Moeilijk. Ik ben veel verhuisd, dus wat dat betreft zou ik man wel volgen, met enthousiaste ideeeen. Maar ik weet niet hoe jij bent, of jij overal kunt aarden, of er geld is om het huis weer naar je zin te kunnen inrichten, of je er wijzer van wordt.

Misschien zit het hier ook wel in.. vind het vertrouwde en bekende gewoon heel erg fijn.

Maar man heeft altijd hele wilde plannen en zoals ik hem al eerder noemde een rupsje nooit genoeg dus ben gewoon bang dat als ik eenmaal gewend ben er weer een ander plan/ idee komt. Voor sommige niks mee maar ik vind dat gewoon lastig.
Ik ben zelf eigenlijk van mening dat wanneer je nog maar zo kort ergens woont en je alles verbouwd hebt en de een weg wil en de ander niet, dat degene die weg wil zich er voorlopig gewoon bij neer moet leggen. Dat wil niet zeggen dat je man nog 20 jaar moet blijven wonen waar jullie nu wonen, maar dat jullie gewoon verder kijken tot er wel een huis voorbij komt waar jij jezelf ziet wonen en dat verder ook aan jullie eisen voldoet. Ik vind hem heel egoïstisch dat terwijl jij nu aan een fijne plek gewend bent en gelukkig bent in jullie huis, hij per se NU weg wil. Hij kan ook best nog even wachten.

En begrijp me niet verkeerd, ik heb heel erg in de situatie van je man gezeten. Mooi huis gekocht waar mijn man meteen helemaal gelukkig was, maar waar ik het liefst na korte tijd alweer weg wilde vanwege de locatie. Ik was er echt niet happy, met een dieptepunt toen we er een jaar of 7 woonden. Uiteindelijk ben ik er op de een of andere manier aan gewend en ben ik het gaan waarderen. Mijn man wilde absoluut niet in de stad wonen, wat ik wel wilde, en ik vind dat ik op zo’n moment niet het recht heb om te zeggen dat hij dan maar voor mij moet verhuizen. Voorlopig blijven we hier nog wel een paar jaartjes en ik kan er inmiddels goed mee leven.
Maar heb je wel budget om het nieuwe huis naar je zin te maken?
Nog wel even een vraagje, TO: je zegt dat het andere huis op een goede locatie staat, maar je vindt de locatie helemaal niks. Hoezo niet dan?
Als 1 van beide niet gelukkig is in deze wijk maakt dat mogelijk beide niet gelukkig kijk wat iets wat je samen blij maakt
Frietmetmayo schreef:
11-06-2019 21:13
En wat doet het met de kinderen?
Hoe reageerden de kinderen op de vorige verhuizing? Zouden ze voor deze verhuizing (weer) van school moeten wisselen? Vriendjes achterlaten? Of is het in dezelfde wijk?
Frietmetmayo schreef:
11-06-2019 21:02
Bij het huis zitten 2 studio’s voor de verhuur
Wie zegt dat daar geen aso's in komen?
Als jullie er niet allebei achter staan, zou ik het niet doen. Het is geen pakje boter wat je koopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven