mannen en overleg
zaterdag 1 september 2012 om 11:18
Kennen jullie dat je man wil bijvoorbeeld de keuken afmaken en vraagt aan jou wat je het mooiste lijkt zodat je er dan samen uit kan komen
Jij zegt dan tegen hem dat je als achterwand tegels wil vind ik het mooiste en is fijn schoon te houden
Maar nee tegels valt af hij wil het binnen een halve dag klaarhebben en doet gewoon wat hij wil
Waarom vraagt hij dan eerst wat ik wil
En van mij mag hij er wel langer over doen of hij huurt iemand in die het kan betegelen
Nee meneer wil stucken en boven en zijkant houte planken
Herkennen jullie dit dat wanneer je je mening geeft dat hij toch zijn eigen ding doet
Jij zegt dan tegen hem dat je als achterwand tegels wil vind ik het mooiste en is fijn schoon te houden
Maar nee tegels valt af hij wil het binnen een halve dag klaarhebben en doet gewoon wat hij wil
Waarom vraagt hij dan eerst wat ik wil
En van mij mag hij er wel langer over doen of hij huurt iemand in die het kan betegelen
Nee meneer wil stucken en boven en zijkant houte planken
Herkennen jullie dit dat wanneer je je mening geeft dat hij toch zijn eigen ding doet
zaterdag 1 september 2012 om 11:20
ja irritant.
vraag het dan niet, denk ik dan. Zeg ik dan ook. Maar dan zegt hij; klaag je dat ik het niet gevraagd heb. Zeg ik; ja ik wil graag mijn mening geven maar moet je er ook wat mee doen anders is het voor piet snot. Eigenlijk wil je alleen horen dat ik het een goed idee vind, wat jij wil..
nou ja, dan begint het gekibbel..
Maar komen we uiteindelijk wel weer uit hoor...alleen een beetje vermoeiend af en toe.
vraag het dan niet, denk ik dan. Zeg ik dan ook. Maar dan zegt hij; klaag je dat ik het niet gevraagd heb. Zeg ik; ja ik wil graag mijn mening geven maar moet je er ook wat mee doen anders is het voor piet snot. Eigenlijk wil je alleen horen dat ik het een goed idee vind, wat jij wil..
Maar komen we uiteindelijk wel weer uit hoor...alleen een beetje vermoeiend af en toe.
zaterdag 1 september 2012 om 11:22
quote:absor schreef op 01 september 2012 @ 11:20:
ja irritant.
Maar komen we uiteindelijk wel weer uit hoor...alleen een beetje vermoeiend af en toe.En jij wil dan weer dat hij jóuw idee uitvoert, ook als het hem niet aanstaat, want hij heeft tenslotte om jouw mening gevraagd.
ja irritant.
Maar komen we uiteindelijk wel weer uit hoor...alleen een beetje vermoeiend af en toe.En jij wil dan weer dat hij jóuw idee uitvoert, ook als het hem niet aanstaat, want hij heeft tenslotte om jouw mening gevraagd.
zaterdag 1 september 2012 om 11:42
Eh...sorry, nee. Mijn vriend is juist de persoon in onze relatie die altijd naar consensus streeft (over alles!). Vind ik soms zwaaaaar vermoeiend, al begrijp ik wel dat het in het geval van TO (lees: ingrijpende verandering in de keuken) wel fijn is als beide partners tevreden zijn met het resultaat.
zaterdag 1 september 2012 om 12:10
zaterdag 1 september 2012 om 12:25
Ik snap het ergens wel, man en vrouw en als het om doe het zelven gaat of verbouwing van het huis is vaak een regelrechte ramp. Hij ziet het zo, zij ziet het zus. Vaak denkt hij dat het praktischer en beter kan, maar zij zit weer op een ander vlak.
Je hebt je zin gekregen al is het via een omweg. Veel plezier met de tegels.
Je hebt je zin gekregen al is het via een omweg. Veel plezier met de tegels.
zaterdag 1 september 2012 om 13:28
Nee hoor, man en vrouw hoeft helemaal geen ramp te zijn als het om klussen gaat. Wat is dat nou voor stom gegeneraliseer. Lief en ik zijn allebei handig en kunnen prima overleggen over hoe dingen het best kunnen en er het mooist uit zouden zien.
En TO, jemig, wat kun jij zeuren zeg. Wees blij dat-ie klust. Doe je zelf ook weleens wat in huis?
En TO, jemig, wat kun jij zeuren zeg. Wees blij dat-ie klust. Doe je zelf ook weleens wat in huis?