matrastopper of wig met goede molton?

25-03-2010 20:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een lits jumeaux met 2 losse matrassen (eh, is dat eigenlijk niet altijd zo?). In elk geval vind ik de ruimte die tussen de matrassen ontstaat enorm rot slapen, terwijl we 2 goede matrassen hebben. Ik had bedacht om zo'n topmatras te kopen.

Nu kwam ik vandaag bij de BeterBed en de verkoper adviseerde me eigenlijk om een kwalitatief betere wig te kopen en een "zware" molton en daarbij nog 2 slipmatjes onder het matras en de lits jumeauxbodem. Dit scheelt ook een stuk geld. 120 euro voor de laatste oplossing en een topmatras kost al snel meer dan 200 euro. We hebben nu een schuimrubberen wig. Ding kostte 15 euro en werkt dus niet.

Wie heeft ervaring met de oplossing van de nieuwe wig? Gevoelsmatig is zo'n extra laag op je matras prettiger. Maar het geldbedrag wat de wig scheelt vind ik ook wel wat waard, zeker als het net zo werkt.
Sorry, geen advies. Ik keek naar dit topic omdat ik benieuwd was wat nou een Mantra - stopper zou zijn..... ik snapte echt geen jota van de topic titel (mmar dat ligt aan mij hoor... haha)
Bij de Ikea koop je voor veel minder geld zo'n matrasbeschermer (en een loooovebridge voor 2,50)
Peas on earth!
1,80 m breed voor 40 euro.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30156269
Peas on earth!
Wordt je bed zachter van zo'n dekmatras? Ik hou van harde bedden, maar ik wil ook liever geen kloof in het midden van het bed.
Je hebt ze in verschillende diktes Fiep. Degene waar ik een linkje van plakte is heel dun en maakt het matras dus niet echt heel veel zachter
Peas on earth!
hahaha. Die looooovebridge heb ik nu. Werkt voor geen meter. Ik vraag me af dat goedkope dekmatrasje werkt. Heb namelijk kwalitatief hele goed matrassen. Zou het zonde vinden om het "ligplezier" door iets goedkoops weg te laten halen. Ben eigenlijk altijd wel van de koopjes, maar ik vraag me in dit geval af of goedkoop niet duurkoop is. Iemand ervaring met de oplegmatrassen van Ikea?
Ik heb er zelf ervaring mee. Zijn prima dekmatrassen. Het heeft ook geen invloed op je ligplezier. Het werkt in feite gewoon als een heel dikke molton, dus je ligt echt niet anders hoor
Peas on earth!
Dat goedkope dekmatrasje is niet beschikbaar in de breedte van ons bed. Alleen 140 en 180, niet 160.
Wij hebben eerst ook een wig geprobeerd. Daar hadden we binnen een half jaar hetzelfde probleem mee als met die schuimen. Dus uiteindelijk toch een topmatras gekocht. En dit werkt prima! Dus mijn advies zou zijn om toch voor de toplaag te gaan.
quote:fiepje schreef op 25 maart 2010 @ 21:09:

Dat goedkope dekmatrasje is niet beschikbaar in de breedte van ons bed. Alleen 140 en 180, niet 160. Misschien hebben ze 'm in de winkel wel Fiep. Ik had laatst ook Ikea-spullen die niet in bepaalde maten op de website stonden, maar wel in de winkel waren. Bovendien verkoopt Ikea 1,60-matrassen, dus het zou gek zijn als ze ze niet verkopen.
Peas on earth!
Bedankt, Erwt, dan ga ik eens kijken bij Ikea.
Ik vind die toplagen van de ikea niet zo heel goedkoop eigenlijk... Wij hebben 'm van een speciaalzaak en betaalden ¤175 voor een 7cm dikke traagschuim toplaag (1.80x2.10), in de aanbieding dan wel.
Misschien heb je hier wat aan (om te laten zien dat er ook dikkere betaalbare zijn):

Koudschuim

Latex

Polyester

Koudschuim en Comfortschuim
heb net een consumentenbondtest op internet gevonden die zegt dat topmatrassen vooral marketingtruukjes zijn. Vooral als je al goede matrassen hebt. Ik denk dat we voor de goede molton en wig gaan.
Een topper is vooral voor het behoud van het matras. Het is handig met opmaken omdat alleen de topper verschoond moet worden d.m.v. een speciale topper hoeslaken. Deze zijn overigens overal te koop. Op deze manier is het ook niet nodig om bv 2 x per jaar het matras te draaien. Let wel, goedkopere toppers zijn vaak door het schuim erg warm en niet ventilerend, wat dan wel zonde is van de vaak wel goed geventileerde pocketveermatras.
Iemand ervaring met die duurdere wigs? Ik heb er nu 1 van de Ikea en hij werkt wel, maar ik moet hem wel iedere keer weer goedleggen. Bij ons schuiven de matrassen uit elkaar en dan verschuift die wig ook. Ik zag op internet een wig voor 60 euro, maar de vraag is of die dan ook wel echt goed werkt?
Ik heb een boxspring met topper van Pullman. Toppper was niet goedkoop (800 euro) maar ideaal! Ligt heerlijk en heel makkelijk op te maken.
800 euro voor een topper... pffffff.
Zo duur waren onze matrassen niet eens
Peas on earth!
ff up en thuis verder lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven