matrastopper of wig met goede molton?
donderdag 25 maart 2010 om 20:34
We hebben een lits jumeaux met 2 losse matrassen (eh, is dat eigenlijk niet altijd zo?). In elk geval vind ik de ruimte die tussen de matrassen ontstaat enorm rot slapen, terwijl we 2 goede matrassen hebben. Ik had bedacht om zo'n topmatras te kopen.
Nu kwam ik vandaag bij de BeterBed en de verkoper adviseerde me eigenlijk om een kwalitatief betere wig te kopen en een "zware" molton en daarbij nog 2 slipmatjes onder het matras en de lits jumeauxbodem. Dit scheelt ook een stuk geld. 120 euro voor de laatste oplossing en een topmatras kost al snel meer dan 200 euro. We hebben nu een schuimrubberen wig. Ding kostte 15 euro en werkt dus niet.
Wie heeft ervaring met de oplossing van de nieuwe wig? Gevoelsmatig is zo'n extra laag op je matras prettiger. Maar het geldbedrag wat de wig scheelt vind ik ook wel wat waard, zeker als het net zo werkt.
Nu kwam ik vandaag bij de BeterBed en de verkoper adviseerde me eigenlijk om een kwalitatief betere wig te kopen en een "zware" molton en daarbij nog 2 slipmatjes onder het matras en de lits jumeauxbodem. Dit scheelt ook een stuk geld. 120 euro voor de laatste oplossing en een topmatras kost al snel meer dan 200 euro. We hebben nu een schuimrubberen wig. Ding kostte 15 euro en werkt dus niet.
Wie heeft ervaring met de oplossing van de nieuwe wig? Gevoelsmatig is zo'n extra laag op je matras prettiger. Maar het geldbedrag wat de wig scheelt vind ik ook wel wat waard, zeker als het net zo werkt.
donderdag 25 maart 2010 om 20:51
donderdag 25 maart 2010 om 21:07
hahaha. Die looooovebridge heb ik nu. Werkt voor geen meter. Ik vraag me af dat goedkope dekmatrasje werkt. Heb namelijk kwalitatief hele goed matrassen. Zou het zonde vinden om het "ligplezier" door iets goedkoops weg te laten halen. Ben eigenlijk altijd wel van de koopjes, maar ik vraag me in dit geval af of goedkoop niet duurkoop is. Iemand ervaring met de oplegmatrassen van Ikea?
donderdag 25 maart 2010 om 21:09
donderdag 25 maart 2010 om 21:10
quote:fiepje schreef op 25 maart 2010 @ 21:09:
Dat goedkope dekmatrasje is niet beschikbaar in de breedte van ons bed. Alleen 140 en 180, niet 160. Misschien hebben ze 'm in de winkel wel Fiep. Ik had laatst ook Ikea-spullen die niet in bepaalde maten op de website stonden, maar wel in de winkel waren. Bovendien verkoopt Ikea 1,60-matrassen, dus het zou gek zijn als ze ze niet verkopen.
Dat goedkope dekmatrasje is niet beschikbaar in de breedte van ons bed. Alleen 140 en 180, niet 160. Misschien hebben ze 'm in de winkel wel Fiep. Ik had laatst ook Ikea-spullen die niet in bepaalde maten op de website stonden, maar wel in de winkel waren. Bovendien verkoopt Ikea 1,60-matrassen, dus het zou gek zijn als ze ze niet verkopen.
Peas on earth!
donderdag 25 maart 2010 om 21:56
Een topper is vooral voor het behoud van het matras. Het is handig met opmaken omdat alleen de topper verschoond moet worden d.m.v. een speciale topper hoeslaken. Deze zijn overigens overal te koop. Op deze manier is het ook niet nodig om bv 2 x per jaar het matras te draaien. Let wel, goedkopere toppers zijn vaak door het schuim erg warm en niet ventilerend, wat dan wel zonde is van de vaak wel goed geventileerde pocketveermatras.
vrijdag 26 maart 2010 om 07:54