Mauwende kat

29-02-2012 21:55 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een poes, als in vrouwtje dus, gesteriliseerd en al.

Zelf is ze rustig maar het lijkt dat de lente in de buurt toe begint te slaan. Vanavond zit er een kat bij ons in de tuin en als ik niet beter wist zou ik denken dat die krols is en onze poes naar buiten probeert te lokken. Maarja, zo werkt dat niet, toch?

En een paar dagen geleden ook al een (andere) vreemde kat binnen gehad, wat eigenlijk nooit eerder is gebeurd. Die had wel ruzie met onze kat, en normaal is ze heel fel, maar deze keer gaf ze het toch op in de ruzie helaas.

Hoe zit dit in kattenland? Wat betekent die 'krolse' kat buiten en hoe voorkomen we extra aanloop hier?
Vrouwtjeskatten worden krols, mannetjes niet. Die worden soms wel helemaal mesjogge als er voorjaar in de lucht zit en/of er een krolse vrouwtjeskat in de buurt is.

Ook dat binnensluipen in andere huizen is gedrag wat katten vaker vertonen als het voorjaar in aantocht is.

Ik heb 'n gesteriliseerde poes en 'n gecastreerde kater in huis, en allebei zijn ze niet te genieten de afgelopen week. De kater gilt alles bij elkaar en de poes is afwisselend enorm kroelerig en stronsjagrijnig. Ach, ik zie het maar als een voorbode van mooier weer
quote:chartreuse schreef op 29 februari 2012 @ 21:58:

Vrouwtjeskatten worden krols, mannetjes niet.

Ja daarom dus, maar die van mij is het niet.

En als ze gesteriliseerd zijn, worden ze toch niet meer krols?

Dan hoeft er toch ook geen manvolk meer buiten naar haar te roepen, ofzo?

Maar jij hebt dus de ervaring dat de lente het hele spul wat jolig maakt?
Wij hebben onze katten laten chippen, en een kattenluik gekocht dat reageert op die chip. Het kostte wel wat (100 euro geloof ik) maar nu kunnen alleen onze katten nog naar binnen. Heel fijn! Geen gevecht meer in de gang, geen vreemde katten op bed en geen urine in de keuken. (er waren minimaal 4 buurtkaters die maar wat graag bij ons binnen kwamen)
emmertje water????
Ja en?
Grappig dat je dat merkt van de lente bij je kat. Ik heb dat idee helemaal niet, maar zal er vanaf nu op letten.

Mijn gesteriliseerde poes mauwt praktisch de hele dag. Hele verhalen hangt ze tegen me op; geen idee wat, maar het klinkt altijd gevarieerd: de ene keer klagerig ('''k heb honger", "ik wil op het balkon") tot vrolijk ('blij dat je r weer bent) tot neutraal ("ik ben hier")

Ik heb geen ervaring met binnenlopende poezen, dus ik kan je niet helpen.
Mijn katten hebben nu ook de kolder in de kop. Jongste 'praat' nog meer dan gewoon en de andere 2 rennen maar rond als een kip zonder kop
Ja, chip op luikje, leuk. Maar niet voor die paar keer in het jaar.

Ken trouwens ook verhalen van katten die daar gewoon doorheen beuken, ja, echt (maar goed da's uitzondering).

Emmertje water, ja, die van vorige week ging natter weg dan die heen kwam. Die is overigens niet meer binnen geweest.

En over de oren van je kop mauwen: mijn kat doet niet anders dan normaal. Ze mauwt niet meer of minder. Gewoon haar lieve zelf.

Maar vanavond zat er dus buiten eentje voor haar te mauwen.

En dat snap ik dan niet. Ze is niet krols enzo.
Onze poes had echt afspraakjes een paar jaar geleden. We hebben een vensterbank aan de achterkant van het huis, en een aan de zijkant, het is een hoekhuis. Het kwam een paar keer voor dat op allebei die vensterbanken een kater zat te wachten op onze poes. En ook een keer dat ik de voordeur open deed en daar ook een kater zat te wachten. Toen ik de deur dus open deed en naar buiten wilde stappen, ging hij staan en keek echt afwachtend. Was echt lief om te zien haha.

En ja, toen na 3 x in een jaar tijd een nestje, is ze gesterriliseerd. Maar die katers die haar dus kenden, kwamen nog steeds. Die keer dat er die kat voor de voordeur zat te wachten was al daarna, en ook nog een paar keer met die katers op de vensterbank.
Mijn kat mauwt altijd. En heel hard. En heel veel. Dus stel je niet aan😉

En de andere katten wegjagen. Best irritant zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven