medicijnen hond

28-11-2012 13:16 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze hond heeft een blaasontsteking,hij heeft medicijnen gehad van de da,maar het lukt me niet om ze binnen te krijgen.Alles al geprobeert.In een stukje worst,malen in patë.Proberen het in zijn bek te doen,die houd hij stijf dicht.Hij weet het gewoon dat het pillen zijn,ruikt het.Maar wat moeten we nou?WIe heeft er een tip.
Oke dan. Dat wist ik dus niet.

Kan het wel vragen aan de dierenarts als ik er weer kom.
quote:Woeff schreef op 28 november 2012 @ 14:14:

Wat ik altijd doe is de pil oplossen in kokend water.

Dan moet je wachten tot het afgekoeld is en dan gewoon door zijn brokken of vlees mengen.

Hier werkt het bij hond en kat.

Huh, dan verlies je toch de werking van het medicijn? Kan je hem net zo goed niks geven.. lekker slim.

Onze hond krijgt pillen in leverworst, de goedkoopste van de Aldi want daar zit het minste lever in (lever belast de nieren). Op advies van de dierenarts.
quote:bloemetje77 schreef op 28 november 2012 @ 14:23:

[...]

Huh, dan verlies je toch de werking van het medicijn? Kan je hem net zo goed niks geven.. lekker slim.

Onze hond krijgt pillen in leverworst, de goedkoopste van de Aldi want daar zit het minste lever in (lever belast de nieren). Op advies van de dierenarts.Ik zei net toch al dat ik dan niet wist!!
Als je met zn twéeen, bent mond openhouden. De een doet de pil erin, de ander doet de mond dicht, even dichthouden en dan slikken ze vanzelf.. Klaar
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik ga vooral voor de afwisseling, want na 1x gelukt trapt mijn hond er de 2e x vaak niet meer in. Tenzij de pilletjes oplossen in yoghurt, dat eet ze zo op. Wat je ook kunt doen is een klein beetje blikvoer even opwarmen in de magnetron, dan wordt de geur sterker, zodat de hond hopelijk het medicijn niet meer ruikt(deze na verwarming toevoegen)
Mijn hond hapte pil-in-worst en pil-in-kaas altijd braaf op. Alleen vonden we de pil later meestal terug onder tafel of in de gang.
Hahahh. @ Sri

Dat is wel vervelend, daarom moet je eigenlijk altijd daarna in z'n bek kijken of de pil wel echt weg is.

Mijn hond merkt dat niet eens, die eet zo snel dat die worst en het pilletje in no-time verdwenen zijn.. Héeerlijk!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
ik zou een aantal rundergehaktballetjes (rauw) maken, waar hij niet bij is. in de 6de en 7de bal zou ik de medicijnen doen (in een kuiltje binnenin). Dan zou ik zorgen dat hij flink honger heeft, ik zou hem lekker maken met de ballen. Dan gooi ik er een, misschien gaat hij die onderzoeken met zijn neus, de tweede ook nog maar de zesde en zevende slikt hij meteen door. En ook de achtste en negende waar niks in zit.
it's a big club and you ain't in it
Wat wished ook al zegt, de honden hier merken niet eens dat er iets in hun leverpastei-bolletje zit. Dat is echt hap-slik-weg.

Erg grappig gevolg van mijn routine 'pak de pil, pak de leverpastei, draai er een bolletje van en geef aan de hond' is trouwens dat, als ik zelf een keer een paracetamol oid pak (en dus met zo'n strip ritsel) er meteen twee schooiende honden naast me staan.

De zin: Wil je een pilletje? levert dan ook enthousiaste kwispels op.

@ TO: heel fijn dat het nu gelukt is! Ga zo door!
op deze manier zijn er al heel wat bewakingshonden vergiftigd.

Als er competitie is dan gaat hij zelfs nog haastiger eten dus dan is succes helemaal verzekerd.
it's a big club and you ain't in it
Ik had hetzelfde probleem mijn hondje helaas is die overleden moest meerdere keren per dag er aan geloven. Hij vond het zo verschrikkelijk en ik ook om het telkens te moeten plagen.

Kreeg een tip van de dierenarts de pilletjes verpulveren en dat in een klontje halverine mengen met de vinger aan de binnenkant van z'n wang smeren.

succes
@sri

Dat deed die van mij idd ook, als ik het met lekkers probeerde. Hij eet het lekkers en spuugt de pil gewoon weer uit. De oplossing daarvoor is het gewoon in zijn bek stoppen, achter op de tong, en dan de bek dichthouden en over de keel wrijven zodat ze wel moeten slikken. Is even vervelend, maar de mijne krijgt daarna wat lekkers zodat het weer snel vergeten is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven