meedenker: gordijnen
maandag 11 augustus 2025 om 14:37
Wie denkt mee/heeft een goed idee:
Op de slaapkamers heb ik 2 smalle, hoge ramen (ca. 70 cm breed en van plafond tot vloer).
De kozijnen zijn van hout. De ramen zitten naast elkaar met een stuk muur ertussen van ca. 80 cm. Op die muur zit een radiator.
Ik heb verduisterende rolgordijnen opgehangen.
Op een slaapkamer slaapt een kind met huisstofmijtallergie.
De rolgordijnen verduisteren de kamers deels, maar door de kieren komt nog licht.
Ik ben op zoek naar een mooie oplossing die de kamers helemaal verduistert.
Het eerste waar ik aan denk zijn, verduisterende overgordijnen, maar daar twijfel ik over ivm kind met allergie.
Ook heb ik het idee dat er dan te weinig frisse lucht in de kamers komt 's nachts.
Volgende luxeprobleem
Beneden, tussen de keuken en de tuin, heb ik een schuifpui. Ook daar wil ik graag raambekleding, hoeft niet verduisterend.
De schuifpui wordt vaak gebruikt. Ik heb al naar zoveel dingen gekeken, maar kan de knoop niet doorhakken.
Vouwgordijn, luxaflex oid lijkt me heel onhandig aangezien het een doorgang is die vaak wordt gebruikt.
Misschien kom ik door suggesties hier op een goed idee.
Op de slaapkamers heb ik 2 smalle, hoge ramen (ca. 70 cm breed en van plafond tot vloer).
De kozijnen zijn van hout. De ramen zitten naast elkaar met een stuk muur ertussen van ca. 80 cm. Op die muur zit een radiator.
Ik heb verduisterende rolgordijnen opgehangen.
Op een slaapkamer slaapt een kind met huisstofmijtallergie.
De rolgordijnen verduisteren de kamers deels, maar door de kieren komt nog licht.
Ik ben op zoek naar een mooie oplossing die de kamers helemaal verduistert.
Het eerste waar ik aan denk zijn, verduisterende overgordijnen, maar daar twijfel ik over ivm kind met allergie.
Ook heb ik het idee dat er dan te weinig frisse lucht in de kamers komt 's nachts.
Volgende luxeprobleem

Beneden, tussen de keuken en de tuin, heb ik een schuifpui. Ook daar wil ik graag raambekleding, hoeft niet verduisterend.
De schuifpui wordt vaak gebruikt. Ik heb al naar zoveel dingen gekeken, maar kan de knoop niet doorhakken.
Vouwgordijn, luxaflex oid lijkt me heel onhandig aangezien het een doorgang is die vaak wordt gebruikt.
Misschien kom ik door suggesties hier op een goed idee.
maandag 11 augustus 2025 om 14:44
maandag 11 augustus 2025 om 15:46
maandag 11 augustus 2025 om 18:41
Dit lijkt me ideaal.groenebroek schreef: ↑11-08-2025 14:43Voor de slaapkamer, twee rolgordijnen op maat met zijgeleiding?
Dus aan beide zijkanten van het gordijn een u profiel waarin het gordijn naar beneden wordt geleid.
Overigens ben ik hevig allergisch, maar heb ik wel bijna altijd gordijnen gehad. Die was ik 1x per maand. Of nouja, die waste eerder mijn moeder 1x per maand en daarna mijn partner, want de gordijnen eraf halen is wel een trigger voor de allergie.
Kunnen er niet gewone gordijnen of inbetweens voor de schuifpui? Dat lijkt mij het mooiste.
maandag 11 augustus 2025 om 21:46
Tegen inkijk: de achterbuurman kan vanuit z'n slaapkamer zien hoe ik zit te genieten van m'n ijsje terwijl ik op de bank zit.
Tegen de zon: knetterheet beneden.
Tegen de kou in de winter.
maandag 11 augustus 2025 om 22:54
Ik zou gewone gordijnen nemen.
Dat doet ook nog wat voor de sfeer/aankleding. En als het kan liefst verduisterend, voor de zon in de zomer zodat de warmte niet teveel binnen komt.
In vind een schuifpui vooral als het buiten donker is zo'n donker gat!
Luxaflex en lamellen vind ik ook weinig uitstralen.
maandag 11 augustus 2025 om 23:21
Die zij geleiders kan je ook op bijv Amazon kopen, dan hoef je geen hele nieuwe rolgordijnen aan te schaffen!
Voor de schuifpui (hier gehele achtergevel op het zuiden met glas
) hebben wij inbetween met wave plooi. Vallen heel mooi, overdag open en in de avond dicht. Je kan niet zien wat wij op tv kijken. Inbetween helpt niet echt tegen de hitte helaas. We hebben gekeken naar van die zonneschermen of warmtewerend doek wat je op de ramen bevestigd maar nog geen keus gemaakt.
Voor de schuifpui (hier gehele achtergevel op het zuiden met glas

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in