Merken papierklei? waar te koop?

19-07-2010 20:04 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik heb op internet al veel gelezen over papierklei en hoe je het kan maken, maar ik wil eerst een beetje kant-en-klaar kopen om te zien of het wat voor me is. En ik kan dus niet vinden waar je het kan kopen.

Weet iemand of dekovorm of formofit merken papierklei zijn? Ik kom deze tegen als zelfdrogende klei en ergens (via google) is 1x dekovorm als papierklei genoemd. klopt dit en waar kan ik dit kopen?

Ik zag dekovorm niet op de pipoos website bijvoorbeeld. Maar daar is wel 1 item formofit en veel van darwi en dat staat allemaal onder zelfdrogende klei. IS DAT PAPIERKLEI? bij darwi staat 'boetseerklei'.

Alvast bedankt!

Eh, wat?!?
Wattuh??
Perfectionisme is niet perfect...
Toevoeging: als je niet weet waar ik het over heb hoef je niet te reageren.
quote:vivaviva78 schreef op 19 juli 2010 @ 20:08:

Toevoeging: als je niet weet waar ik het over heb hoef je niet te reageren.

Lekker aardig.

Ik weet ook niet wat het is en wil het wel graag weten.

Dus, wat is papierklei?
oh niet onaardig bedoelt hoor!

Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.paperclayworks.com/nl01.html

Het schijnt meer mogelijkheden te hebben dan gewone boetseerklei.
Nou misschien had je zelf even kunnen toevoegen wat papierklei precies is?

Er wordt hier wel vaker meegezocht naar dingen maar binnen komen vallen zonder uitleg en ook nog eens met merknamen gaan strooien vind ik niet handig.

Ik zou toch lekker eens zelf gaan klooien:

Wat heb je nodig om papierklei te maken

- Klei 5 kilo

- Een emmer

- Wc-papier 4 rollen

- Heet water

- Een Elektrische Boormachine

- Een Gipsplaat

- Verfmenger

- Kleine gereedschappen

Klei

Klei wordt verkocht in pakken (of broden) van 10 kilo. En alle soorten klei zijn geschikt om papierklei mee te maken. Het werkstuk wat je gaat maken bepaalt voor welke klei je kiest.

Voor het één-emmer-recept heb je 5 kilo klei nodig

http://www.paperclayworks.com/nl05.html

Kan vast wel iets met hoeveelheden aanpassen toch?
De naam papierklei is een beetje misleidend omdat het in feite gewone klei is waaraan of papier of een andere organische stof wordt toegevoegd. Het is klei met een bepaalde hoeveelheid organische stof erin, die de eigenschappen van de basisklei verbetert en de verwerkingsmogelijkheid vergroot.

Papierklei is veel sterker dan gewone klei omdat de organische stof een zekere stevigheid verleent aan de klei. Deze stevigheid komt onder andere door het verschil van bouw van de kleinste kleideeltjes en de bouw van de organische stofdeeltjes. Bij papier bestaan de kleine organische deeltjes uit holle buisvormige netwerken, die vele malen groter zijn dan de kleideeltjes. Deze holle netwerken zuigen zich vol met de natte kleideeltjes en vormen hierdoor een heel stevige structuur aan het werkstuk.

Omdat door de organische stofdeeltjes ook krimp wordt opgevangen tijdens het drogen en bakken is er ook veel minder kans op scheuren, zelfs ingesloten luchtbellen geven nauwelijks problemen met openspatten in de oven omdat lucht vaak gewoon afgevoerd kan worden. Scheuren zijn overigens gemakkelijk te repareren, zelfs na het biscuitstoken.
@ kletsmajoor dat had ik ook allemaal gevonden maar was op zoek naar iets kant-en-klaars.
Ja dat las ik ja maar ik zou TOCH lekker eens zelf gaan klooien met aangepaste hoeveelheden. Als je kleien toch al leuk vindt dan heb je vast wel wat in huis toch? En een wc-rol kan er ook nog wel af denk ik. Gipsplaat een restje gebruiken...
Ja, ik heb gewone boetseerklei in huis, maar ik heb geen verfmenger, oude emmer, gipsplaat etc. en dacht het is handiger om wat (online) te kopen voordat ik ga zitten klooien, snappie

Heb hier thuis ook weinig ruimte om dit te doen.

Maar toch bedankt voor het meedenken!

Weet iemand wel waar ik het kant-en-klaar zou kunnen kopen?

(Hmm iets zegt me dat ik op een verkeerd forum zit... misschien een hobbyforum opzoeken)
Misschien libelle
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 19 juli 2010 @ 23:43:

[...]

Als je een beetje door-googlet op Dekovorm, dan kom je uit bij www.kippers.nl, een groothandel in dat soort spul. Je kunt op die site gewoon de contactgegevens zoeken en er een belletje aan wagen om je vraag te stellen waar in jouw buurt papierklei te verkrijgen is. Ja, kippers had ik ook al gevonden, maar vond er geen verkoopadressen op de website- had nog niet aan bellen gedacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven