Met je partner in de avond

27-10-2021 20:56 70 berichten
Op doordeweekse avonden als ik thuis kom van werk, eten we samen. Daarna ga ik douchen, dan met de hond spelen en daarna, vanaf 8 uur/half 9 wil ik lekker tot rust komen op mn eigen gemak. Dat houdt in tv kijken, op de laptop youtube video's kijken of online shoppen, etc. Mijn vriend wil juist savonds graag dingen samen doen zoals gamen of een film kijken ofzo. Hier heb ik dan helemaal geen zin in maar dit staat mn vriend tegen, hij wil dingen samen doen savonds. Dit komt er niet van want ik wil gewoon doen waar ik zin in heb op dat moment. Moet ik mij meer aanpassen?
Poekie28 schreef:
27-10-2021 22:05
Maar het zou toch niet goed zijn dat jij je geleefd voelt als je samen met je vriend tv/film kijkt?

Ik snap goed dat je een keer een avondje niks wil maar drie avonden achter elkaar?
Vind je niet dat je zo erg langs elkaar heen leeft?
Voor mijn gevoel leven we niet langs elkaar heen. We eten samen, praten veel, in het weekend doen we veel samen, samen tv kijken vind ik prima maar vind hij weer niks aan. Drie avonden achter elkaar ja, maar dat is maar hooguit 2 uurtjes dus per avond. Is dat zo gek na een hele dag werken? Ik voel me dan idd geleefd omdat het voelt als een verplichting, ik moet iets doen omdat hij het leuk vind. Voor mij hoeft dat niet op dat moment, ik wil gewoon eventjes kort 'me-time' (stom woord, maar dekt de lading) op een dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel. Als je geen zin hebt in film kijken maar je moet dat doen voor je vriend dan is het niet leuk voor jou. Ik kan ook alleen film kijken als ik daar zin heb.

Het is alleen wel lastig als je vriend dat niet kan accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je helemaal. Ik heb na een werkdag soms ook helemaal geen zin om nog gezellig te zijn met mijn man. Ik wil gewoon ff chillen op de bank met mijn telefoon, een beetje in huis rommelen of een serie kijken. Mijn man vindt dit prima. Ik heb dat ook gewoon even nodig om mezelf weer op te laden. Misschien kan je aan je man uitleggen dat je dit ook nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
O, ik kan het me helemaal voorstellen. Heb precies hetzelfde, gelukkig is mijn partner net zo.
Alle reacties Link kopieren
Quinnepin schreef:
27-10-2021 21:22
Oh ik ben ook niet zo van het entertainen hoor. Ik wandel ‘s avonds altijd een uurtje met de hond en zit te diamond painten, man gamed en is bezig op zijn computer, er zijn wel bepaalde series die we samen kijken maar iedere avond verplicht samen op de bank daar word ik niet vrolijk van.
Dit ook. Ik ging er op een gegeven moment in mee, en merkte dat ik helemaal tot mezelf kwam met een avondje gewoon tv kijken. Man werd daar weer dol van 'wat kijken we eigenlijk'.
Nou, lekker niks terwijl ik zit te appen en een boek lees.
Ik kon geen thriller binge meer aan. En dan ook nog die Zweedse die je serieus moet kijken anders snap je de helft niet.
Super leuk maar niet elke avond.
Dus we wisselen af.
Wat ook meespeelt is dat ik prima een avondje iets kan doen wat ik minder vind. Man heeft nul tolerantie, het moet fantastisch zijn of hij wordt er chaggerijnig van.
Ik kan prima een avond een boek lezen terwijl hij sport kijkt, zet ik de bold type aan dan gaat hij zuchten en gaat boven zitten.
Ik heb soms ook.geen energie voor dat 'gedoe' dus schik ik in.
Maar ik.snap dat to dat niet zo wil als dat speelt. Want inderdaad, waarom speelt hij niet met de hond mee ofzo?
Wij kijken alleen op zaterdagavond een film. Vanwege werk, 4 kinderen (en hun hobbies) en huishouden (veel wasjes...) heb ik de meeste dagen geen tijd hiervoor.
Ook ik wil meestal rond 22.00/22.30 naar bed, omdat ik zeker 8 uur slaap nodig heb. De jongste ligt rond 20.30 in bed, dan nog wat opruimen in de keuken en dan is het al 21.00 uur. Ik ben bezig met een thuisstudie dus meestal is het een half uurtje studeren en dan nog een half uurtje tijdschrift lezen of Diamond Painting.
Mijn man is dan meestal artikelen lezen op zijn laptop of een potje schaken via een app dus we zitten wel bij elkaar in de buurt en praten wel tegen elkaar ;) maar claimen elkaar niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier is een serie of film kijken met man door de weeks niet echt leuk, dus doen we dat ook niet. Totaal andere interesses op dat vlak, man bekoort eigenlijk vooral sport ( heeeeel veel sport), dus dat staat er vaak op, want ik heb andere manieren om me te vermaken.
Zelf kan ik me prima vermaken met een boek, haakwerk, puzzel of een avondje laptop om YouTube/prime/Disney+ afstruinen. Veel series heb ik alleen gekeken, want man is na 2-3 afleveringen wel weer klaar.

Compromis is dat ik dat doe op de bank naast ‘m ( behalve het puzzelen dan, dat gaat wat lastig), zodat hij het idee heeft dat er sprake is van ‘samen’ en ik niet naar al zijn sporten mee hoef te kijken ;-)

Weekend is anders, vrijdagavond en zaterdagavond kijken we wel samen programma’s die we leuk vinden en nu weer op tv zijn ( of al eens hebben opgenomen) en maken het dan ook wat gezelliger met net wat meer drankjes, hapjes.

Ik heb ook echt meer behoefte aan ruimte voor me alleen, dat weet man en ik weet dat hij behoefte heeft aan het gevoel ‘samen’. Ik neem mijn tijd ( ga geregeld een tijd in bad liggen of ga eerder naar boven om nog een tijd te lezen) en ik zorg er dus ook voor dat zijn gevoel van ‘samen’ gehoord wordt.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 27-10-2021 22:32
7.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
27-10-2021 22:02
Ik vraag me af waarom je dit afvraagt om alleen dit. Ik heb op maandagavond hondensport en dan blijven er 3 avonden over (doordeweekse avonden had ik het over he). Ik heb nooit gezegd dat ik in het weekend niks met hem doe. We gaan er regelmatig op uit. Ik zeg alleen dat ik die 3 avonden enorm behoefte heb aan 1.5/2 uur niks. Na eten douchen etc is het ongeveer 20 uur. Om 22 uur ga ik de hond uitlaten en daarna slapen, moet ook weer vroeg op de volgende dag. Als ik dat momentje niet heb word ik letterlijk de hele dag geleefd.
Ik zou iig geen kinderen krijgen (als je die wilt)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je helemaal. Tegen je zin elke avond een film kijken zou je mij niet blij mee maken. Jammer dat je man zichzelf slecht kan vermaken. Hij kan toch film kijken terwijl jij iets anders zit te doen?

Wat een overdreven reacties van sommigen hier. Net of mag je niets meer doen als je een relatie hebt. Passen jullie op andere fronten goed bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare reacties hier. Het is toch heel normaal om in de avond lekker je eigen ding te doen. Je inschikken voor vriend en samen serie kijken is dan toch een moetje en geen ontspanning meer. Snap niet dat sommigen dat niet snappen. Vriend kan toch ook alleen film kijken ?
Vriend en ik hebben afgelopen dagen veel series gekeken. En nu ben ik het weer even beu en zit ik lekker al de hele avond te forummen en hij luistert een podcast. In mijn huis, want we wonen niet samen. Ik vind het fijn dat hij er is maar doen lekker ons eigen ding vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
27-10-2021 22:08
Voor mijn gevoel leven we niet langs elkaar heen. We eten samen, praten veel, in het weekend doen we veel samen, samen tv kijken vind ik prima maar vind hij weer niks aan. Drie avonden achter elkaar ja, maar dat is maar hooguit 2 uurtjes dus per avond. Is dat zo gek na een hele dag werken? Ik voel me dan idd geleefd omdat het voelt als een verplichting, ik moet iets doen omdat hij het leuk vind. Voor mij hoeft dat niet op dat moment, ik wil gewoon eventjes kort 'me-time' (stom woord, maar dekt de lading) op een dag.
Ik snap je helemaal. En is niet raar.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
27-10-2021 22:02
Ik vraag me af waarom je dit afvraagt om alleen dit. Ik heb op maandagavond hondensport en dan blijven er 3 avonden over (doordeweekse avonden had ik het over he). Ik heb nooit gezegd dat ik in het weekend niks met hem doe. We gaan er regelmatig op uit. Ik zeg alleen dat ik die 3 avonden enorm behoefte heb aan 1.5/2 uur niks. Na eten douchen etc is het ongeveer 20 uur. Om 22 uur ga ik de hond uitlaten en daarna slapen, moet ook weer vroeg op de volgende dag. Als ik dat momentje niet heb word ik letterlijk de hele dag geleefd.
Heerlijk herkenbaar hoor. Even gewoon een paar uurtjes waar in je niets moet. Elkaar vrij laten daarin. Man is graag bezig . en ik vind het heerlijk wat lezen of iets voor mezelf. Even op stand nul. Daarnaast is er zeker tijd genoeg om samen dingen te doen. Daarvoor heb je wellicht al samen gegeten en bij kunnen praten met elkaar.
pippo4321 wijzigde dit bericht op 27-10-2021 23:29
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
27-10-2021 22:02
Ik vraag me af waarom je dit afvraagt om alleen dit. Ik heb op maandagavond hondensport en dan blijven er 3 avonden over (doordeweekse avonden had ik het over he). Ik heb nooit gezegd dat ik in het weekend niks met hem doe. We gaan er regelmatig op uit. Ik zeg alleen dat ik die 3 avonden enorm behoefte heb aan 1.5/2 uur niks. Na eten douchen etc is het ongeveer 20 uur. Om 22 uur ga ik de hond uitlaten en daarna slapen, moet ook weer vroeg op de volgende dag. Als ik dat momentje niet heb word ik letterlijk de hele dag geleefd.
Maar dat zijn dus 4 avonden achter elkaar dat je niks met je vriend doet. Dat is prima als jij je daar prima bij voelt maar jouw vriend geeft aan dat hij dat jammer vindt en behoefte heeft aan meer.
Iedereen is verschillend en dat is prima, maar zelf zou ik het heel vervelend vinden als mijn partner bovenstaande weekritme zou hebben. Hij gaat overigens wel 2/3 avonden sporten per week en ik vind het dan wel.heerlijk even alleen te zijn als de kinderen op bed liggen. Maar we zorgen altijd wel dat we daar a nog even samen gaat zitten. Kletsen, filmpje, serie maakt niet uit maar wel even samen.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
27-10-2021 22:02
Ik vraag me af waarom je dit afvraagt om alleen dit. Ik heb op maandagavond hondensport en dan blijven er 3 avonden over (doordeweekse avonden had ik het over he). Ik heb nooit gezegd dat ik in het weekend niks met hem doe. We gaan er regelmatig op uit. Ik zeg alleen dat ik die 3 avonden enorm behoefte heb aan 1.5/2 uur niks. Na eten douchen etc is het ongeveer 20 uur. Om 22 uur ga ik de hond uitlaten en daarna slapen, moet ook weer vroeg op de volgende dag. Als ik dat momentje niet heb word ik letterlijk de hele dag geleefd.

Je vraag was of je je meer zou moeten aanpassen maar ik lees dat dat op geen enkele manier een optie is dus waarom die vraag? Of wil je gewoon je gelijk halen?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook behoefte aan iets samen doen met vriend, hij in iets mindere mate. Dus doen we vaak even iets voor onszelf, en even iets samen. Pas om 20u klaar met eten enzo vind ik dan weer erg laat, wij zijn maximaal 19u klaar (maar douchen niet ‘s avonds) en gaan ook pas tegen 23u naar bed dus onze avonden zijn wel langer.

Als m’n vriend vier avonden alleen iets voor zichzelf zou willen doen zou ik dat heel jammer vinden.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
27-10-2021 22:29

Compromis is dat ik dat doe op de bank naast ‘m ( behalve het puzzelen dan, dat gaat wat lastig), zodat hij het idee heeft dat er sprake is van ‘samen’ en ik niet naar al zijn sporten mee hoef te kijken ;-)
Dit zou ik echt heerlijk vinden. :love: Maar ik ben dan denk ik meer van t kaliber van Chantilly's vriend.
Zeker als er ook nog 1 avond per persoon gesport word.
Been there, done that, got the T-shirt.
Wat naar dat je behalve die 2 uur de rest van de dag het gevoel hebt dat je wordt geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je hoor! Ik heb ook altijd echt even de tijd voor mezelf nodig. Anders kom ik op de 1 of andere manier niet tot rust.
Waarom wil hij geen tv met je kijken? Want dat is toch ook gewoon lekker samen op de bank zitten?! ik vind het ook 10x ontspannender om een beetje dom tv te kijken dan om een film helemaal te moeten volgen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is precies de reden waarom ik niet wil samenwonen. Ik wil gewoon mijn eigen ding doen en niet altijd met iemand rekening hoeven houden.
Ga lekker latten!
Alle reacties Link kopieren
Dus als vrouw moet je maar even doorbijten en het gezellig maken voor je man, of als het geen seksisme is, in een relatie moet je elkaar entertainen? Beide klinkt erg vermoeiend en met erg weinig ruimte voor de ander, dat klinkt niet als een "goede" relatie. Je besteed de hele dag het merendeel van je energie aan anderen maar je moet ook opladen voor de volgende dag. Je kunt alleen ontspannen als je iets doet wat je leuk vindt, anders kost het energie en waar je energie uithaalt is heel persoonlijk.

Er zijn heel veel mensen die aan het eind van de dag uitgeput zijn van al het gepraat, alle geluiden en drukte en dan even gewoon totale stilte is al lekker.
Ik vind dat er nogal in extremen wordt gedacht. Ofwel je moet elkaar vermaken, ofwel je doet niks met elkaar en kunt beter latten.

Wat dachten jullie van de tussenvariant? Gewoon eens beginnen met 1 avond per week, waarbij je SAMEN zoekt naar een interesse van BEIDEN. Of je doet de ene week wat de een vooral leuk vindt en de andere week wat de ander leuk vindt. Maar je kunt als 2 volwassenen toch wel een compromis vinden die voor allebei werkt?

Ik snap heus de behoefte aan ME time wel. Maar ik ken de andere kant ook en dat is het gevoel van weinig toegevoede waarde te zijn en langs elkaar heenleven. Kennelijk ervaart haar vriend het gevoel van langs elkaar heenleven. TO herkent dat niet (prima, fijn), maar er is ook een mogelijkheid om te kijken naar waar je verbinding kunt zoeken, zonder het als gezeur af te doen.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
27-10-2021 22:08
Voor mijn gevoel leven we niet langs elkaar heen. We eten samen, praten veel, in het weekend doen we veel samen, samen tv kijken vind ik prima maar vind hij weer niks aan. Drie avonden achter elkaar ja, maar dat is maar hooguit 2 uurtjes dus per avond. Is dat zo gek na een hele dag werken? Ik voel me dan idd geleefd omdat het voelt als een verplichting, ik moet iets doen omdat hij het leuk vind. Voor mij hoeft dat niet op dat moment, ik wil gewoon eventjes kort 'me-time' (stom woord, maar dekt de lading) op een dag.
Je relatie als geleefd worden en verplichting omschrijven na een hele dag werken is wel vrij gek ja. Maar goed, topic nummer zoveel over iets wat moeizaam gaat. Ga latten of stop er helemaal mee.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
27-10-2021 22:39
Beetje rare reacties hier. Het is toch heel normaal om in de avond lekker je eigen ding te doen. Je inschikken voor vriend en samen serie kijken is dan toch een moetje en geen ontspanning meer. Snap niet dat sommigen dat niet snappen. Vriend kan toch ook alleen film kijken ?
Vriend en ik hebben afgelopen dagen veel series gekeken. En nu ben ik het weer even beu en zit ik lekker al de hele avond te forummen en hij luistert een podcast. In mijn huis, want we wonen niet samen. Ik vind het fijn dat hij er is maar doen lekker ons eigen ding vanavond.
Ja hoor, maar je wederhelft maar vermoeiend en een verplichting vinden, dát vind ik niet normaal.
DingDong schreef:
28-10-2021 00:48
Dus als vrouw moet je maar even doorbijten en het gezellig maken voor je man, of als het geen seksisme is, in een relatie moet je elkaar entertainen? Beide klinkt erg vermoeiend en met erg weinig ruimte voor de ander, dat klinkt niet als een "goede" relatie. Je besteed de hele dag het merendeel van je energie aan anderen maar je moet ook opladen voor de volgende dag. Je kunt alleen ontspannen als je iets doet wat je leuk vindt, anders kost het energie en waar je energie uithaalt is heel persoonlijk.

Er zijn heel veel mensen die aan het eind van de dag uitgeput zijn van al het gepraat, alle geluiden en drukte en dan even gewoon totale stilte is al lekker.
Of... Het is een vrouw die de vraag stelt of zij zich aan moet passen en mensen geven daar antwoord op. Niet alles is spontaan seksisme hoor.
Alle reacties Link kopieren
DingDong schreef:
28-10-2021 00:48
Dus als vrouw moet je maar even doorbijten en het gezellig maken voor je man, of als het geen seksisme is, in een relatie moet je elkaar entertainen? Beide klinkt erg vermoeiend en met erg weinig ruimte voor de ander, dat klinkt niet als een "goede" relatie. Je besteed de hele dag het merendeel van je energie aan anderen maar je moet ook opladen voor de volgende dag. Je kunt alleen ontspannen als je iets doet wat je leuk vindt, anders kost het energie en waar je energie uithaalt is heel persoonlijk.

Er zijn heel veel mensen die aan het eind van de dag uitgeput zijn van al het gepraat, alle geluiden en drukte en dan even gewoon totale stilte is al lekker.
Of je luistert gewoon beiden naar elkaars behoeften en zoekt naar een compromis. Gewoon omdat je in een relatie zit en van elkaar houdt. Of is dat heel gek bedacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven