Met je partner in de avond

27-10-2021 20:56 70 berichten
Op doordeweekse avonden als ik thuis kom van werk, eten we samen. Daarna ga ik douchen, dan met de hond spelen en daarna, vanaf 8 uur/half 9 wil ik lekker tot rust komen op mn eigen gemak. Dat houdt in tv kijken, op de laptop youtube video's kijken of online shoppen, etc. Mijn vriend wil juist savonds graag dingen samen doen zoals gamen of een film kijken ofzo. Hier heb ik dan helemaal geen zin in maar dit staat mn vriend tegen, hij wil dingen samen doen savonds. Dit komt er niet van want ik wil gewoon doen waar ik zin in heb op dat moment. Moet ik mij meer aanpassen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 1 film avond per week en 1 game avond per week inlassen. Of 1 van die 2 om de week als 2 avonden te veel is. Maar ik zou hem wel een beetje tegemoet komen, hij heeft je de hele dag waarschijnlijk niet gezien en wil aandacht.
Alle reacties Link kopieren
En in het weekend?
Een film kijken is al teveel voor je? Dat kun je niet eens echt een activiteit noemen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alof je met de hond spelen belamgrijker vind dan verbinding zoeken met je partner.
Been there, done that, got the T-shirt.
Elkaar tegemoet komen (naast ook dingen voor jezelf doen) vind ik wel horen bij het hebben van een relatie, het graag bij elkaar zijn, investeren in elkaar en werken aan een relatie.

Dus ja…..jullie zullen je beiden meer moeten aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
27-10-2021 21:08
Klinkt alof je met de hond spelen belamgrijker vind dan verbinding zoeken met je partner.
Dat hangt er van af. Als haar partner de behoefte heeft om samen met haar tv te kijken, dan vindt ze het leuk. Maar om gamen geeft ze niks. Haar partner zou samen met haar met de hond kunnen gaan spelen. Maar kennelijk is dat weer niet zijn ding.

Ik zou zeggen, ieder z'n ding. Ik zou ook geen dingen doen die ik niet leuk vind.
Maar als je samen iets zou moeten doen, moet je iets zoeken wat je allebei leuk vind. En misschien iets nieuws gaan doen. Tennissen bijvoorbeeld? Je kunt samen op les gaan, en samen trainen. Moet je wel om sport en spel geven natuurlijk.
Maar tv kijken of een film samen is toch niet zo’n groot verschil?
kindrebel schreef:
27-10-2021 21:08
Een film kijken is al teveel voor je? Dat kun je niet eens echt een activiteit noemen.
Nee, niet te veel. Het is meer dat ik gewoon wil doen waar ik zin in heb, en dat is niet een film kijken.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben ook niet zo van het entertainen hoor. Ik wandel ‘s avonds altijd een uurtje met de hond en zit te diamond painten, man gamed en is bezig op zijn computer, er zijn wel bepaalde series die we samen kijken maar iedere avond verplicht samen op de bank daar word ik niet vrolijk van.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Muurbloempje115 schreef:
27-10-2021 21:19
Nee, niet te veel. Het is meer dat ik gewoon wil doen waar ik zin in heb, en dat is niet een film kijken.
Je Klinkt gezellig
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
27-10-2021 21:19
Nee, niet te veel. Het is meer dat ik gewoon wil doen waar ik zin in heb, en dat is niet een film kijken.
Ga latten dan, hoef je met niemand rekening te houden.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch wel een compromis vinden? Het verschil tussen 'tv kijken' en een 'film kijken' snap ik niet zo. In allebei de gevallen zit je naar de TV te loeren. Er zullen toch wel films, series of programma's zijn die jullie allebei leuk vinden?

Wij kijken vaak onder het eten iets op TV wat we allebei leuk vinden. Soms doen we daarna iets samen maar vaak genoeg doen we ons eigen ding daarna.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je niet altijd houdt van een film houdt, maar je zou wel af en toe samen een serie kunnen kijken ipv op je iPad YouTube-filmpjes kijken.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil jij dan doen wat je niet munt combineren met een film kijken?
En wil je vijf dagen per week zelf iets doen? Doen jullie in het weekend wel iets samen?
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik kijken afwisselen samen een serie of doen iets voor onszelf. Ik vind ook dat dat moet kunnen. Dus snap TO helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
27-10-2021 21:08
Klinkt alof je met de hond spelen belamgrijker vind dan verbinding zoeken met je partner.
Een hond is ook belangrijk en heeft ook aandacht nodig. En waaruit blijkt dat ze geen verbinding zoekt met partner ?
Quinnepin schreef:
27-10-2021 21:22
Oh ik ben ook niet zo van het entertainen hoor. Ik wandel ‘s avonds altijd een uurtje met de hond en zit te diamond painten, man gamed en is bezig op zijn computer, er zijn wel bepaalde series die we samen kijken maar iedere avond verplicht samen op de bank daar word ik niet vrolijk van.
Thankyou, je begrijpt me:-) En ik ben zeker wel gezellig hoor, maar ik wil gewoon eventjes 2 uur per dag 'niks moeten'. Een film kijken of gamen voelt toch weer als iets 'moeten' voor mn vriend.
Muurbloempje115 schreef:
27-10-2021 21:19
Nee, niet te veel. Het is meer dat ik gewoon wil doen waar ik zin in heb, en dat is niet een film kijken.
Denk wel dat een beetje investeren in elkaar geen kwaad kan. Ik denk ook niet dat je vriend je overvraagt met 1 avond toch? Als je gewoon wil doen waar je zin in hebt, daar is nu juist een single leven voor uitgevonden.
Alle reacties Link kopieren
En samen een serie kijken? Duurt wat minder lang dan een film en als je er wel plezier in hebt kun je meer afleveringen kijken. Mijn vriend en ik hebben vanavond bijvoorbeeld tot 20.30 apart van elkaar doorgebracht, maar daarna samen een serie gekeken. Soms kijken we 1 aflevering van 20 minuten, soms 2, soms 3. Net waar we zin in hebben. Ik zeg het ook gewoon als ik na 2 afleveringen weer iets voor mezelf wil doen.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
27-10-2021 21:19
Nee, niet te veel. Het is meer dat ik gewoon wil doen waar ik zin in heb, en dat is niet een film kijken.
Elke avond? Kunnen er geen avonden samen af? Ik vraag me dan wel af waarom je een relatie hebt eigenlijk.
Nanouk schreef:
27-10-2021 21:56
Elke avond? Kunnen er geen avonden samen af? Ik vraag me dan wel af waarom je een relatie hebt eigenlijk.
Ik vraag me af waarom je dit afvraagt om alleen dit. Ik heb op maandagavond hondensport en dan blijven er 3 avonden over (doordeweekse avonden had ik het over he). Ik heb nooit gezegd dat ik in het weekend niks met hem doe. We gaan er regelmatig op uit. Ik zeg alleen dat ik die 3 avonden enorm behoefte heb aan 1.5/2 uur niks. Na eten douchen etc is het ongeveer 20 uur. Om 22 uur ga ik de hond uitlaten en daarna slapen, moet ook weer vroeg op de volgende dag. Als ik dat momentje niet heb word ik letterlijk de hele dag geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
27-10-2021 22:02
Ik vraag me af waarom je dit afvraagt om alleen dit. Ik heb op maandagavond hondensport en dan blijven er 3 avonden over (doordeweekse avonden had ik het over he). Ik heb nooit gezegd dat ik in het weekend niks met hem doe. We gaan er regelmatig op uit. Ik zeg alleen dat ik die 3 avonden enorm behoefte heb aan 1.5/2 uur niks. Na eten douchen etc is het ongeveer 20 uur. Om 22 uur ga ik de hond uitlaten en daarna slapen, moet ook weer vroeg op de volgende dag. Als ik dat momentje niet heb word ik letterlijk de hele dag geleefd.
Maar het zou toch niet goed zijn dat jij je geleefd voelt als je samen met je vriend tv/film kijkt?

Ik snap goed dat je een keer een avondje niks wil maar drie avonden achter elkaar?
Vind je niet dat je zo erg langs elkaar heen leeft?
Bijna alles wat jij zegt schreeuwt om een latrelatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven