meubels
zaterdag 26 januari 2008 om 13:11
Hè daar. Ik vroeg me af welke winkels jullie me kunnen aanbevelen (liefst in R"dam) waar ik toch wel redelijk goede kwaliteit salontafel en tv-meubel kan kopen. Ik ben naar Leenbakker gegaan en zag in een beukenkleur een leuke salontafel en precies bijpassende tv-meubel. Probleem is dat t geplastificeerd is en dus zo stuk gaat. Ik hou niet van donker bruine meubels, ook niet v. kersenkleur. Ik zou t liefst beukenkleur willen hebben of anders vind ik chocolade achtig bruin nog wel mooi, het moet nml. ook bij de tv passen. Ikea hoor ik dat t slechte kwaliteit is dus daar zal ik ook niks vinden en kwantum hebben ze ook niks. Dus enig idee waar ik kan zoeken? Alvast bedankt
Doe een ander niet aan wat je zelf niet wilt!!!
zaterdag 26 januari 2008 om 13:20
zaterdag 26 januari 2008 om 13:24
zaterdag 26 januari 2008 om 13:35
Grappig pipilover. Dat meubel dat je plaatste hebben mijn ouders thuis ook, zonder wielen. Ze hebben er 2 naast elkaar staan zodat het een heel mooi lang meubel aan 1 stuk lijkt.
En waarom zou het zo stuk gaan? Je hoeft er alleen je tv op te zetten en eventueel wat spullen in bewaren, maar het wordt toch niet zo intensief gebruikt als bijvoorbeeld een bank waar je steeds op zit enzo?
En waarom zou het zo stuk gaan? Je hoeft er alleen je tv op te zetten en eventueel wat spullen in bewaren, maar het wordt toch niet zo intensief gebruikt als bijvoorbeeld een bank waar je steeds op zit enzo?
zaterdag 26 januari 2008 om 13:39
quote:pipilover schreef op 26 januari 2008 @ 13:20:
Toch nog een vraag over Ikea is de meubelkwaliteit echt slecht of ligt t eraan gewoon welek meubel je neemt zeg maar? Ik vind deze meubel (zie plaatje) nml wel mooi alleen dan zonder wielen.
[afbeelding]
Wij hebben deze gehad en er was niets mis mee.
Ik heb wel meer Ikeameubelen (gehad, vooral in mijn studententijd) en er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Sommige zijn járen meegegaan.
En als je hem zonder wieltjes wilt, schroef je die er gewoon niet onder
Toch nog een vraag over Ikea is de meubelkwaliteit echt slecht of ligt t eraan gewoon welek meubel je neemt zeg maar? Ik vind deze meubel (zie plaatje) nml wel mooi alleen dan zonder wielen.
[afbeelding]
Wij hebben deze gehad en er was niets mis mee.
Ik heb wel meer Ikeameubelen (gehad, vooral in mijn studententijd) en er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Sommige zijn járen meegegaan.
En als je hem zonder wieltjes wilt, schroef je die er gewoon niet onder
zaterdag 26 januari 2008 om 13:47
Ikea kwaliteit ligt over het algemeen een stuk hoger dan Kwantum of Leen Bakker. Heb weleens meubels bij Leen Bakker gekocht en deze kreeg je echt alleen maar op een wat scheve manier in elkaar (slecht voorgeboorde gaten en scharnieren). Bij Ikea is wel alles recht als je het koopt.
En kijk gewoon zelf naar het meubel: hoe vind jij het kwalitatief eruit zien?
Wat nu ook in is is onbehandeld teak, kun je veel vinden bij de trendhopper bv, de winckelaar em talloze andere meubelboulevard winkels.
En kijk gewoon zelf naar het meubel: hoe vind jij het kwalitatief eruit zien?
Wat nu ook in is is onbehandeld teak, kun je veel vinden bij de trendhopper bv, de winckelaar em talloze andere meubelboulevard winkels.
zaterdag 26 januari 2008 om 14:48
quote:prulletje schreef op 26 januari 2008 @ 13:35:
Ja ik zei ook tegen mijn moeder hoezo gaat t snel stuk t is toch niet zo dat ik erop ga zitten of staan ofzo. Maar omdat bij Leenbakker er v. die meubel al wat stukjes loszaten vanddar dat ik t me afvroeg.
Ja ik zei ook tegen mijn moeder hoezo gaat t snel stuk t is toch niet zo dat ik erop ga zitten of staan ofzo. Maar omdat bij Leenbakker er v. die meubel al wat stukjes loszaten vanddar dat ik t me afvroeg.
zaterdag 26 januari 2008 om 15:50
Hey pipilover,
mijn vriend is timmerman/meubelmaker. We wonen samen en hij is qua inrichting erg duidelijk: IKEA is kwalitatief stukken beter dan Leen Bakker/Kwantum. Dat komt er bij hem niet in; IKEA wel. Gebruiken ze bij het bedrijf ook regelmatig bij inrichting van klanten met huizen in de grachtengordel van Amsterdam trouwens en niet alleen uit zuinigheid.
Ik vind het tweede meubel het mooiste
Succes ermee,
SD
mijn vriend is timmerman/meubelmaker. We wonen samen en hij is qua inrichting erg duidelijk: IKEA is kwalitatief stukken beter dan Leen Bakker/Kwantum. Dat komt er bij hem niet in; IKEA wel. Gebruiken ze bij het bedrijf ook regelmatig bij inrichting van klanten met huizen in de grachtengordel van Amsterdam trouwens en niet alleen uit zuinigheid.
Ik vind het tweede meubel het mooiste
Succes ermee,
SD
zaterdag 26 januari 2008 om 18:30
Ja ik vind 2 e eigenlijk ook mooier, omdat t zachter overkomt. Heb op dit moment een rood tapijt en zwarte bank dus zou denk ik ook beter passen.
Maar ik ga toch voor die 2 beukenkleur meubels v/d Leenbakker omdat t bij elkaar maar 180 euro is en t waarschijnlijk toch minstens een jaar mee kan gaan, langer zelfs eigenlijk. Want ik ben niet v. plan om definitief in t huis te gaan wonen is maar voor even. Als ik weer een huis "krijg" en dan als ik zkr weet dat t definitief is wil ik er nml. graag laminaat leggen (heb ik altijd gewild) en dan pas echt meubels kopen die weer matchen met de vloer zeg maar.
Maar ik ga toch voor die 2 beukenkleur meubels v/d Leenbakker omdat t bij elkaar maar 180 euro is en t waarschijnlijk toch minstens een jaar mee kan gaan, langer zelfs eigenlijk. Want ik ben niet v. plan om definitief in t huis te gaan wonen is maar voor even. Als ik weer een huis "krijg" en dan als ik zkr weet dat t definitief is wil ik er nml. graag laminaat leggen (heb ik altijd gewild) en dan pas echt meubels kopen die weer matchen met de vloer zeg maar.
zaterdag 26 januari 2008 om 21:29
[quote]extrahalo schreef op 26 januari 2008 @ 20:16:
je bent wel erg van het matchen!
Nee niet alles hoeft te matchen hoor Maar bepaalde dingen wel, ligt er gewoon aan wat t is. Ik hoef niet bijv. een hele serie meubels die bij elkaar passen ofzo hoor, dan wordt t wel eentonig. Maar kwa kleurcombinatie "horen" een aantal dingen bijv. wel te staan. Basiskleuren en voor decoratie enzo maakt niet echt uit hou wel v. kleuren behalve oranje!
je bent wel erg van het matchen!
Nee niet alles hoeft te matchen hoor Maar bepaalde dingen wel, ligt er gewoon aan wat t is. Ik hoef niet bijv. een hele serie meubels die bij elkaar passen ofzo hoor, dan wordt t wel eentonig. Maar kwa kleurcombinatie "horen" een aantal dingen bijv. wel te staan. Basiskleuren en voor decoratie enzo maakt niet echt uit hou wel v. kleuren behalve oranje!
woensdag 18 december 2013 om 15:21
quote:Pachelbel schreef op 26 januari 2008 @ 13:24:
Als je echt houten meubels zoekt, kan ik Hoogenboezem aanbevelen. Ze zitten onder andere in Woonmall Alexandrium in Rotterdam. Wij hebben daar een complete meubelserie gekocht, waar we erg blij mee zijn. Maar het zijn wel andere prijzen dan Ikea of Leenbakker etc.Hé, jij hebt mijn favoriete stukje muziek gecomponeerd!
Als je echt houten meubels zoekt, kan ik Hoogenboezem aanbevelen. Ze zitten onder andere in Woonmall Alexandrium in Rotterdam. Wij hebben daar een complete meubelserie gekocht, waar we erg blij mee zijn. Maar het zijn wel andere prijzen dan Ikea of Leenbakker etc.Hé, jij hebt mijn favoriete stukje muziek gecomponeerd!
woensdag 18 december 2013 om 15:29
Beuken past 9 van de 10x niet bij laminaat. En je zegt dat je het dan wilt vervangen, maar wat nu als de verhuiskosten dan wat te duur uitvallen? Dan kun je nu beter voor een IKEA kastje gaan wat in 1 kleur is gesproten (dat gaat ook minder snel kapot, omdat er geen stukken vanaf kunnen komen), die je tzt dan eventueel ook elders in huis nog kwijt zou kunnen (bijv op de slaapkamer of in de hal ofzo).