Mierenplaag op balcon (7e verdieping)

21-05-2011 20:21 14 berichten
Het hele balcon stikt van de mieren, ik vind het zo raar omdat ik op de 7e verdieping woon. Mierenlokdoosje vinden ze speelgoed, verder geprobeerd: centen neerleggen, zelfrijzendbakmeel, sprayen met glassex, allemaal van internet gehaald. Moet ik dan toch met het giftige mierenpoeder aan de slag, wil ze niet binnen maar vanmiddag liepen er al een paar in de keuken...

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
afwasmiddel wil soms ook helpen. Gewoon rond en in het nest spuiten.
leg iets van koper of 5cnt muntjes op het balkon..
Kaneel zegt mijn opoe.
Hier in de tuin strooi ik maizena of bloem en ze peren er als een dolle tussenuit ! Dag erna zijn ze allemaal verdwenen !
Leerzaam dit ben blijkbaar verkeerd bezig geweest want van dat mierenpoeder gekocht moet wel zeggen het was een hele kolonie en nu niets nakkes nada meer 1 keer gestrooid maat misschien niet zo lief en milieubewust idd
Wat doen die beestjes nou ?...lekker laten lopen...Wees blij met een stukje natuur in huis op 7 hoog .

En anders, de aanloop route spotten, en daar een schaaltje bier neerzetten (dan kunnen ze de weg niet meer terugvinden)
Ik hoorde laatst de tip van vlierbessen, gewoon van die gedroogde,

zelf wist ik nog peperkorrels.

Succes iig ze zijn superirritant
quote:lunaan schreef op 21 mei 2011 @ 21:03:

Wat doen die beestjes nou ?...lekker laten lopen...Wees blij met een stukje natuur in huis op 7 hoog .

En anders, de aanloop route spotten, en daar een schaaltje bier neerzetten (dan kunnen ze de weg niet meer terugvinden) Zatvoeren is ook niet bepaald diervriendelijk
Thuis gebruiken we kokend water en maizena. Kokend water goed op het nest mikken, meestal blijven ze dan de hele zomer weg.
Heb even geduld. Wij hebben er ieder jaar last van (wel begane grond) en gebruiken gewoon mierenlokdozen. Duurt even een paar dagen voordat het effect heeft, maar uiteindelijk zijn de mieren voor ons huis altijd verdwenen.

Wel vervelend idd, vorig jaar hadden we een heel leger dat vanaf de voordeur, door onze gang naar onze keuken marcheerde :s
Gif. Hier hardnekkige mieren die via alle kiertjes die ze kunnen vinden het tot boven op zolder aan toe halen. Alle huis tuin en keuken middelen ten spijt, alleen gif krijgt ze weg.
Ik heb (5 hoog) hcx lokdoosjes neer gezet.

Geen mier meer te zien
Frankly my dear, I don"t give a damn
Lokdoosjes hebben niets geholpen. Als ze op balcon bleven kon het mij niet schelen, maar binnen in mijn keuken vind ik echt minder prettig.

We weten niet precies waar het nest zit, er zitten wel wat kieren in de muur van balcon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven