Mijn hamster is NU aan het doodgaan. Wat nu?

08-07-2009 20:59 316 berichten
Hi,

Mijn hamster is dood aan het gaan. Heel zielig. Hij ligt op zijn zij, is koud, ademt zwaar en weinig en beweegt af en toe nog. Hoe lang duurt dit nog? Wat kan ik nog doen? Ik vind het zo zielig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 23:14:

[...]





En het is niet eens een hammie dus Ook dat nog
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 23:13:

Als 'ie nauwelijks oogreflex heeft is 'ie al vrij diep weggezakt, waarschijnlijk merkt hij er nu verder niets meer van. Enne, ik weet idd niet wat een degoe is. Een soort hamster blijkbaar :-)Ik heb even gegoogeld, kruising tussen een rat en een chinchilla lijkt 't.
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 23:14:

[...]





En het is niet eens een hammie dus Koediekoediedegoedie dus
Alle reacties Link kopieren
Weltrusten Olijfje. Die lange tenen waren ook goed bedoeld zullen we maar denken
quote:Ainne schreef op 08 juli 2009 @ 23:15:

[...]





Ik heb even gegoogeld, kruising tussen een rat en een chinchilla lijkt 't.
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 23:16:

[...]



Koediekoediedegoedie dus
quote:Olijfje_ schreef op 08 juli 2009 @ 23:13:

Wat MM in haar laatste posting zei: zo had ik het ook willen zeggen. Goed, en nu hier ook nog een keer:



"Nou ja, gelukkig dat TO er om kon lachen. Ik zal niet meer zo snel voor iemand in de bres springen, ok? Slaap lekker, namens Olijf en haar lange tenen."



Oh, en Toffifee, ik hoop wel dat je hamster dan vannacht maar rustig inslaapt. Vier jaar is een mooie leeftijd. Iig sterkte ermee!Rustig inslaapt? Olijf, hou op, straks ga je nog vragen of hij er mooi bij lag.
HPL, ik zou het niet kunnen hoor. Kan het niet zo goed omschrijven, heeft denk ik met het gevoel te maken.



En nu ga ik slapen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, voor mij heeft het ook met gevoel te maken. Ik vind het zieliger om zo'n beestje langzaam te laten sterven, dat zou ik dan weer niet aan kunnen zien / op m'n geweten willen hebben.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 23:18:

[...]





Rustig inslaapt? Olijf, hou op, straks ga je nog vragen of hij er mooi bij lag.Nouououou...alles wat ik opschrijf wordt verkeerd opgevat
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
En... hoe is het met je hamster?
Alle reacties Link kopieren
Hoe issut nu met Hammie Degoedie?
Peas on earth!
Hij is dood. Tijdstip van overlijden tussen 24.00 uur en 5.30 uur.



HPL, ben ik wel met je eens, maar toch voelt het alsof je 'm vermoord als je hem de nek omdraait of een stoeptegel op hem laat kletteren. Nu is hij uit zich zelf doodgegaan, en dat voelt voor mij prettiger. Hoop dat het voor het beestje niet meer veel heeft uitgemaakt en dat hij echt in coma was en het niet meer pijnlijk was.



Bedankt voor alle reacties!
Prachtige leeftijd voor een hamster degoe.

Doodgaan is niet altijd lijden. Dit beestje was gewoon oud en op, en kan dan gewoon in zijn eigen kooitje doodgaan.

maar je zult hem vast missen de komende tijd, sterkte.
Alle reacties Link kopieren
??? hopelijk is het beestje nu overleden :(
lees effe terug queenfan, hij is dood hoor.
Toffifee, gecondoleerd met de hamster, het is nooit leuk om te zien, zo'n doodsstrijd.



(f)



Sinds ik op het platteland woon zie ik iedere dag stervende muizen, woelmuizen, spitsmuizen, mollen en al het andere gebeuren waar mijn zes moordmachines mee thuis komen.

In het begin ging ik ze allemaal redden want ik ben een dierenvriend van heb ik jou daar en alles met vier poten en een bontjas aan gaat mij aan het hart.

Nu, als er nog leven in zit, verlos ik ze uit hun lijden.



Het is absoluut anders als je de heengaande kende natuurlijk, voor mij zijn het allemaal splinternieuwe muizen e.d. dus ik snap dat het je aangrijpt.



Ik hoop dat je toch een mooie dag hebt vandaag.
Alle reacties Link kopieren
gecondoleerd.
Nou Toffifee, meneer de Degoe heeft in ieder geval nog 4 mooie jaren gehad moet je maar denken. Ik zou het ook niet kunnen om mijn ratjes/hammie/chinchilla's de kop in te slaan met een stoeptegel. Afijn, de natuur heeft z'n ding gedaan.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Mmmmm... niet om olie op het vuur te gooien hoor, maar degoes kunnen toch makkelijk 6 tot 8 jaar worden? Zo oud was het beestje dus helemaal niet. Dan ga je toch gewoon naar de dierenarts als het beestje niet in orde is?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Degoes die als huisdieren worden gehouden worden normaal gesproken tussen de vijf en acht jaar oud. De meeste knaagdieren worden niet ouder dan een jaar of twee, dus de hoge leeftijd die een degoe kan bereiken is vrij uitzonderlijk.

In de vrije natuur overlijden ze meestal veel eerder, ze worden dan maximaal vier jaar oud. Dit heeft te maken met het minder goede voedsel, de grotere kans op ziektes en het gevaar van vijanden in de vrije natuur.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat bedoel ik Chick. In gevangenschap is vier nog niet stokoud voor een degoe.



Overigens dat knaagdieren gemiddeld maar twee worden is onzin. Konijnen halen makkelijk een jaar of 8 en cavia's een jaar of 5, 6. Chichilla's kunnen zelfs wel meer dan 15 jaar worden. Alleen kleingoed zoals ratten en muizen wordt een jaar of twee, maar degoes zijn groter.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Poez, wij hebben er uiteindelijk vier gehouden en allemaal zijn ze al dood. Dus, denk dat deze lichting gewoon niet zo heel oud werd. Weet het ook niet.
quote:Poezewoes schreef op 09 juli 2009 @ 09:21:

Ja, dat bedoel ik Chick. In gevangenschap is vier nog niet stokoud voor een degoe.



Overigens dat knaagdieren gemiddeld maar twee worden is onzin. Konijnen halen makkelijk een jaar of 8 en cavia's een jaar of 5, 6. Chichilla's kunnen zelfs wel meer dan 15 jaar worden. Alleen kleingoed zoals ratten en muizen wordt een jaar of twee, maar degoes zijn groter. Die opmerking was van mij over 2 jaar worden, en ik zei niet knaagdieren maar hamsters.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 09 juli 2009 @ 09:11:

Degoes die als huisdieren worden gehouden worden normaal gesproken tussen de vijf en acht jaar oud. De meeste knaagdieren worden niet ouder dan een jaar of twee , dus de hoge leeftijd die een degoe kan bereiken is vrij uitzonderlijk.

In de vrije natuur overlijden ze meestal veel eerder, ze worden dan maximaal vier jaar oud. Dit heeft te maken met het minder goede voedsel, de grotere kans op ziektes en het gevaar van vijanden in de vrije natuur.Deze bedoel ik, Kip.



Toffifee, dat kan natuurlijk. Het was ook niet bedoeld om je te veroordelen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven