Mijn hamster is NU aan het doodgaan. Wat nu?

08-07-2009 20:59 316 berichten
Hi,

Mijn hamster is dood aan het gaan. Heel zielig. Hij ligt op zijn zij, is koud, ademt zwaar en weinig en beweegt af en toe nog. Hoe lang duurt dit nog? Wat kan ik nog doen? Ik vind het zo zielig.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, Olijfje en ik zijn blijkbaar de huilies hier. Prima, laat mij dan maar een huilie zijn.
quote:biebelie schreef op 08 juli 2009 @ 22:38:

Zet mijn naam er dan ook maar bij ....

Totaal ongepast!Het wordt een ware petitie!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 08 juli 2009 @ 22:42:

[...]

Ik heb geen pampers in huis.Ik gelukkig ook niet meer. Ben er zowat zelf weer aan toe.
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 22:43:

Dronken babyeendjes, da's gemeen Ja want wat nou ls zo'n dronken pulletje wordt opgevroten door een snoek, dan is die vis ook dronken!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 08 juli 2009 @ 22:42:

Maar serieus, wat is er nou zo erg aan een beestje zijn nek omdraaien?

Niks. Dat is heel genadig. Als je zeker weet dat hij niet in winterslaap is

Ik zou het alleen niet kunnen. Ben gewoon een watje.
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 22:44:

Maar goed, Olijfje en ik zijn blijkbaar de huilies hier. Prima, laat mij dan maar een huilie zijn.Maar wat is er nou zo erg aan om dat beestje zijn nek om te draaien?
quote:mimsey schreef op 08 juli 2009 @ 22:44:

Overigens heb ik ook zo'n kneuzig pulletje gehad, hadden mijn vriendinnetje en ik totaal verzwakt en op sterven na dood in de sloot gevonden. Gevoed met een pipetje, warm nestje onder een rode lamp, langzaam iets vastere voeding geven.. we koesterden het arme beestje zo het leven weer in. Gaven hem zelfs slagroom om aan te sterken, en dat lukte. Als we naar ons dorpsschooltje liepen waggelde Pullie achter ons aan en soms mocht hij zelfs mee de klas in.

Tot de eerste keer dat we hem, als pubereend, in de sloot lieten zwemmen in plaats van in de teil in de tuin. Kind als we waren hebben we eventjes niet opgelet.... en vonden we Pullie terug op de bodem van de prutsloot. Verzopen!

Dat hadden wij weer... een eend die niet kon zwemmen! sorry hoor
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 22:43:

[...]

Ik heb zelf ook een hamster gehad vroeger en toen ik 'm moest laten inslapen, heb ik de ogen uit m'n hoofd gehuild. Voor mij betekent een huisdier heel veel.Voor mij ook Mastermind. Ik laat zelfs al mijn huisdieren, van rat tot hond naar het dierencrematorium brengen, ga middenin de nacht naar de dierenarts met een rat als het nodig is, laat me met een gehandicapt konijn naar de Universiteit Utrecht doorverwijzen. MAAR, om het nou over respect te gaan hebben als we het over een hamster hebben, nee, sorry, ik zie dat anders. Er worden hier inderdaad op het forum veel ergere/hardere/respectloze dingen geroepen.
Er bestaat ook nog

http://forum.dehamster.nl/
quote:Lunax schreef op 08 juli 2009 @ 22:46:

[...]

Ik zou het alleen niet kunnen. Ben gewoon een watje.Ik zou het best kunnen. Maar ik was nooit op het idee van een kussensloop gekomen, en schrapen ging ik ook niet, dus was ie bij mij met tegels en al de kliko in gegaan.
quote:Lunax schreef op 08 juli 2009 @ 22:46:

[...]

Ik zou het alleen niet kunnen. Ben gewoon een watje.Gewoon platic zakjes om je handen, beestje oppakken, achter z'n koppie pakken, andere kant opkijken en je handen snel en krachtig in tegengestelde richting draaien.
Mimsey:
Mims, hier idem alleen liep het kreng onder een auto.....
Het gaat me niet om het feit dat het een hamster is. Al was het een wandelende tak. Het gaat om het feit dat Toffifee verdrietig is omdat haar huisdier doodgaat. Je moet iemands verdriet niet belachelijk maken. Toffifee opent op normale toon een topic en al snel worden hier allerlei belachelijke dingen geopperd terwijl de openingspost daar absoluut geen aanleiding toe gaf. Dát irriteert me.
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:HoiPippiLangkous schreef op 08 juli 2009 @ 22:48:

[...]

Gewoon platic zakjes om je handen, beestje oppakken, achter z'n koppie pakken, andere kant opkijken en je handen snel en krachtig in tegengestelde richting draaien.Typisch, je houdt ook al niet van kinderen.
Whoehahahahahaha Mimsey. Geweldig
Nou, we zijn al aangegeven bij de forumpliesie, hoor. Vanwege respectloos gedrag. Godsamme, zeg.

Maar laat ik dan een politiek correct antwoord geven: het juiste om te doen met een op sterven liggende hamster is 'm op laten lappen, zodat-ie de rest van zijn leventje nog in dat kutkooitje kan doorbrengen. Zo goed?
.
Maar Star, als jij dan zelf ook met je ratje middenin de nacht naar de dierenarts zou gaan... Hoe zou jij je dan voelen als je diertje stervende is en je opent daar een topic over, en dat topic gaat zo'n zelfde kant op als dit hier? Zou jij dan vinden dat dan niet respectloos vinden? (En dan niet t.o. het ratje, maar t.o.v. jouw gevoelens, bedoel ik.)
@Olijfje: Dat jij die opties als belachelijk bestempeld maakt nog niet dat ze ook daadwerkelijk belachelijk zijn. De reacties waren echt serieus. Ook die van de stoeptegel. Het ís een optie en ook nog een reeele. Dat jij het daar niet mee eens bent en dat je het niet zou doen, dat mag je zeggen. Maar het is niet belachelijk maken. Het waren gewoon reacties.
quote:kjong schreef op 08 juli 2009 @ 22:49:

[...]

Typisch, je houdt ook al niet van kinderen.Half dooie hamsters, vogeltjes die uit het nest zijn gevallen, vervelende kindertjes, het is allemaal één pot nat
quote:Olijfje_ schreef op 08 juli 2009 @ 22:49:

Het gaat me niet om het feit dat het een hamster is. Al was het een wandelende tak. Het gaat om het feit dat Toffifee verdrietig is omdat haar huisdier doodgaat. Je moet iemands verdriet niet belachelijk maken. Toffifee opent op normale toon een topic en al snel worden hier allerlei belachelijke dingen geopperd terwijl de openingspost daar absoluut geen aanleiding toe gaf. Dát irriteert me.Jij zou een cursus begrijpend lezen moeten volgen. Niemand heeft het verdriet van TO belachelijk gemaakt.
quote:Olijfje_ schreef op 08 juli 2009 @ 22:49:

Het gaat me niet om het feit dat het een hamster is. Al was het een wandelende tak. Het gaat om het feit dat Toffifee verdrietig is omdat haar huisdier doodgaat. Je moet iemands verdriet niet belachelijk maken. Toffifee opent op normale toon een topic en al snel worden hier allerlei belachelijke dingen geopperd terwijl de openingspost daar absoluut geen aanleiding toe gaf. Dát irriteert me.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 08 juli 2009 @ 22:51:

[...]

Half dooie hamsters, vogeltjes die uit het nest zijn gevallen, vervelende kindertjes, het is allemaal één pot natprecies, plastic zakkies en tsjop tsjop.
Toffifee loopt hier al wat langer mee dan vandaag, ik geloof werkelijk niet dat ze hier overstuur van zou raken (de postingen bedoel ik, niet het arme beessie zelf natuurlijk).
Al denk ik trouwens dat die stoeptegel methode effectiever is bij kids, want die nekkies zijn nog best stevig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven