Mijn hond is ziek.

15-05-2014 16:35 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de uitslag van de dierenarts gekregen en ja hoor onze hond heeft de ziekte van cushing.Ik ben even helemaal van slag en weet nog niet wat ons staat te wachten.

Ik heb al wat op internet gezocht en van sommige verhalen word ik best verdrietig.De dierenarts zou vanmiddag met een kliniek in Utrecht bellen over het hoe of wat.Maar een operatie gaat 3000 euro kosten en dat zit er even niet in.als het nou 1000 euro was dan hadden we het gelijk gedaan,maar misschien lukt het ook wel alleen met medicijnen.Hij zit in een vroeg stadium van cushing.

Wie van jullie heeft hier ook ervaring mee.Onze hond is nog maar 8 trouwens.Ik ben vanmiddag al wat eerder naar huis gegaan van mijn werk en kreeg al een stomme opmerking van een collega van dan laat je hem toch gewoon inslapen.Ik voelde me zo rot door die opmerking want hij is echt nog helemaal enthousiast en heeft alleen een klein opgezet buikje en drinkt veel.Zodoende zijn we er ook achter gekomen.

Ik ben nu gewoon zo verdrietig,ook omdat ik al wat pech heb gehad met mijn beestjes.Mijn 2 katten waren vergiftigd en mijn andere hond kreeg op 8 jarige leeftijd een hartaanval.Als hij nou niks meer kon dan was de keuze inderdaad makkelijk geweest.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
He, wat naar zeg! Is het mogelijk dat je de operatie een tijdje uitstelt en zodoende een paar maanden kan sparen? Of moet het echt zo snel mogelijk gebeuren? Over de ziekte zelf kan ik niets zeggen, want daar heb ik geen ervaring mee.

Maar wat een lullige opmerking zeg van je collega.

Snap heel goed dat het even koud op je dak valt.

Sterkte!
De operatie is nog niet zeker hoor.Dat doen ze alleen als de tumor groeit en daar zitten ook weer risico's aan vast.Heel wat honden overleven de operatie niet eens en daar besluiten de meeste mensen om alleen medicijnen te doen.Zo heb ik het op internet gelezen.
Onze Maltezerleeuwtje had ook de ziekte van Cushing. Hij was toen al 14 jaar, opereren was te risicovol en de bijwerkingen van de medicatie waren ook niet fijn. Onze DA zei dat we hem medicatie konden geven maar dat hij toch nooit meer beter werd. Hij heeft nog een paar maandjes geleefd erna.

Sterkte TO. Wat voor ras is het?
boerderijgeit het is een teckel.

Ja was die van ons ook maar 14 jaar dan had ik er wat meer vrede mee.Hij wil ook telkens nog spelen met de kinderen maar daarna is hij zo moe.
Kun je geld lenen?
Ja mijn vader belde al dus van hem zouden we dat kunnen lenen.
Hier heeft een familie lid ook een hond met cushing. Bij onze hond is het ook een begin stadium, is nooit over een operatie gesproken, hij heeft nu de juiste medicijnen en zijn buik groeit ook niet meer in omvang. Ik weet wel dat de medicijnen ook erg duur zijn.

Ik hoop voor je dat het allemaal mee valt en dat je hondje toch een beetje de oude mag worden. Heel veel sterkte ermee Ik duim voor je!!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Als het in een beginstadium is werken medicijnen meestal goed maar je hond komt niet meer van de medicijnen af. Misschien kost dat uiteindelijk meer dan een operatie. Als je verzekerd bent is er een kans dat de operatie (voor een deel) wordt vergoed. Ik heb ook een keer 3000 Euro mogen neertellen, helaas zonder verzekerd te zijn maar voorlopig is mijn lieve dametje bijna veertien. Toen ze zo ziek was (tumor milt) was ze negen.
verba volant, scripta manent.
Heb je hem verzekerd?, als je dat al hebt gedaan kun je het daar vandaan halen toch? HEMA dekt tot 3000 euro per verzekeringsjaar, misschien daar eens naar kijken? aangezien die 8 jaar is.

En hoe vervelend het ook is, als de hond er toch niet beter van wordt, en je hebt het geld er ook niet voor is soms inslapen een eerlijkere oplossing voor de hond zelf, en uiteindelijk ook voor jullie als gezin.
Heel veel sterkte gewenst.

Geen ervaring, maar kijk eens op hondenfora voor meer lotgenoten, adviezen en ervaringen.

< @Marianne Davids en Chey :

Wat betreft verzekeren : als je nu niet verzekerd bent lukt dat ook niet meer. (Een brandend huis kun je ook niet meer verzekeren).>
Ik denk zelf ook dat we eerst met medicijnen gaan beginnen,omdat het de beginfase is.Spruit bij jullie hond slaan de medicijnen dus wel aan.

Hier geen verzekering voor de hond.Bij al onze dieren hebben we het altijd zo betaald.Maar in 2013 hebben we pech gehad en is bijna al onze spaargeld eraan gegaan.Maar mocht het nodig zijn springt mijn vader bij.

Ik hoop morgen meer van de dierenarts te horen.Alleen wachten duurt dan zo lang.

Bij een volgende hond is het verstandig om te verzekeren.
quote:Beter.Laat schreef op 15 mei 2014 @ 17:20:

Heel veel sterkte gewenst.

Geen ervaring, maar kijk eens op hondenfora voor meer lotgenoten, adviezen en ervaringen.

< @Marianne Davids en Chey :

Wat betreft verzekeren : als je nu niet verzekerd bent lukt dat ook niet meer. (Een brandend huis kun je ook niet meer verzekeren).>Vroeger verzekerde Lloyds zelfs nog een zinkend schip maar die tijd ligt ver achter ons. Eigenlijk moet je je huisdier verzekeren vanaf het moment dat het jouw huisdier wordt. Ik vond het destijds niet nodig, er zijn zo veel dingen die sowieso niet meeverzekerd zijn dat de premie die je in de loop der jaren betaalt niet opweegt tegen de kosten die je normaal gesproken maakt.
Mijn vorige hond had dit ook. Ze is niet geopereerd, heeft eerst een tijdlang medicijnen gehad. Alleen voor die medicijnen moesten we steeds terug naar Utrecht om daar bloed te laten prikken om de waardes in de gaten te houden. Voor dit hondje was dat een drama want ze had een ontzettende angst voor dierenartsen. Toen kreeg ze ook nog mamatumoren en toen zijn we er mee opgehouden, maar toen was ze ook al behoorlijk op leeftijd.

Het lullige aan cushing is dat doordat het een tumor op de hypofyse is, de hormoonbalans verstoord raakt en ze dus maar hongerig en dorstig blijven. Wij hebben haar het laatste jaar van haar leven gewoon vertroeteld: veel lekkere hapjes, zo veel drinken als ze wou en maar naar buiten gaan om weer te laten plassen.

Maar ja, ze was dus ook een jaar of 3, 4 ouder dan de jouwe en ging vanalles mankeren en dan moet je je toch af gaan vragen hoeveel je aan een hondje wil sleutelen. De jouwe is natuurlijk een stuk jonger en dat lijkt me een hele moeilijke beslissing!

(en inderdaad, van je fouten leer je. Mijn honden nu: allemaal al jaren verzekerd)
Zeg maar Spijker.
Wat een gevoelloze collega en wat een nare situatie!

Volgende keer verzekeren inderdaad. Wij hebben geen geld voor een dure operatie o.d. dus die ¤29 p.m. aan verzekering betalen wij met alle liefde. Al bijna twee jaar verzekerd en we hebben het er zowat elk jaar uit kunnen halen met vaccinaties en ziekte. Als onze hond aangereden wordt kunnen we het echt niet ophoesten.

Met onze vorige hond hadden wij geen verzekering waardoor wij na ¤2000 aan kosten moesten laten inslapen. Niet dat ze er nog veel beter op was geworden, achteraf gezien hadden we beter eerder kunnen inslapen. Vanuit emotie probeerden we een stervende hond te redden.

@MarianneDavids, de polis en het vergoedingenoverzicht vooraf lezen is erg belangrijk zo kom je niet snel voor verassingen te staan. Na veel prijs/vergoedingen-vergelijkingen hebben wij voor de verzekering van Ohra gekozen. Tot nu toe bevalt het ons prima. Sommige verzekeringen vergoeden belachelijk weinig als je het dekkingsoverzicht bekijkt, dat is soms zelfs zo bij de wat duurdere varianten.

Sterkte TO!
No love without lost
Ik hoop dat mijn hond net zo oud wordt als haar moeder, bijna achttien, maar als ze er niet meer is komt er geen huisdier meer. We worden zelf ook een beetje ouder, ik ben niet 100 % gezond en ik moet er niet aan denken dat een huisdier ons overleeft want wat gebeurt er dan met het arme beestje?
Jaren terug had ik een hond met Cushing. Helaas niet goed afgelopen, maar moet bekennen... Toen waren er ook nog geen medicijnen voor.

Het blijft hoe dan ook een moeilijke beslissing. Afgelopen zaterdagnacht heb ik mijn hond moeten laten inslapen. Vreselijk om te doen. Ze was heel oud voor haar ras, maar dat maakt niet uit want het verdriet is net zo groot.

Met haar hebben we echt aan lopen modderen. We wilden ze zo graag bij ons houden. Nu denk ik... Misschien hebben we teveel behandelingen, operaties etc gedaan. Er is enorm veel geld in gaan zitten, niet erg, maar twijfel wel eens of ik dat voor haar of voor mijn plezier heb gedaan.

Als ik jou was zou ik de medicijnen proberen (als dat kan volgens de dierenarts en ook financieel gezien). Een operatie is echt heel heftig voor een hond (vanaf 7 jaar is je hond echt wel senior) met het risico dat ze de narcose niet overleeft.

Heel zielig dit. Veel sterkte.
Nou de dierenarts heeft gebeld en het ziet er eigenlijk niet zo goed uit .Onze hond heeft namelijk epelepsie dat betekend als hij aan de medicijnen gaat hij geen aanval mag krijgen want dat betekend stress en dat mag niet met deze medicijnen.Dat heeft dus de dood tot gevolg.

Ik heb net ook met mijn schoonvader gebeld,een oud dierenarts met pensioen en hij heeft dit ook bevestigd.Operatie werd ook niet aangeraden.

Man,ik en de kinderen hebben net met z'n vieren een potje zitten janken.De enige oplossing is inderdaad om hem in te laten slapen .Maar o wat is dit moeilijk zeg.De ene dag zou je zeggen er is niks met hem aan de hand de volgende dag is het zo weer anders,
O vreselijk nieuws Jennie

Wordt een moeilijke beslissing. Heel veel sterkte!
Lieve TO heel veel sterkte ik hoop dat het goed komt. En die collega van jou is gewoon een gevoeloze zak. Probeer je er ajb er niets van aan te trekken sommige personen zijn gewoon ontzettend ddom
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
En mochten jullie de beslissing nemen dat jullie, jullie lieverd in laten slapen weet dan het zo goed is en koester de momenten dat jullie bij lieverd bij jullie is geweest en heel veel liefde heeft ontvangen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Dank je boerderijgeit. en charlotte.

Man en ik zitten zwijgend naast elkaar.Mijn man is een stoere gespierde vent maar hij heeft het hier ook zo moeilijk mee.

We weten nog niet wanneer we het gaan doen ik wil hem eerst nog verwennen en flink knuffelen.En de jongste van ons vindt het ook zo erg.Zij was baby en hij puppy.Lagen bij elkaar in de box en zijn ook de dikste maatjes.Hij lag in de poppenwagen en zij erachter.
Oh zielig. Misschien kan je ze nog even bij jullie houden en dan gezamelijk afspreken haar nog enkele top maanden te geven. Nou leuke wandelingen, lekkere hapjes etc.

Sterkte!
quote:jennie77 schreef op 15 mei 2014 @ 21:34:

Man en ik zitten zwijgend naast elkaar.Mijn man is een stoere gespierde vent maar hij heeft het hier ook zo moeilijk mee.

We weten nog niet wanneer we het gaan doen ik wil hem eerst nog verwennen en flink knuffelen.En de jongste van ons vindt het ook zo erg.Zij was baby en hij puppy.Lagen bij elkaar in de box en zijn ook de dikste maatjes.Hij lag in de poppenwagen en zij erachter.
quote:jennie77 schreef op 15 mei 2014 @ 21:34:

Ahh mijn hart breekt

En afscheid nemen doet zo zeer he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven