Mijn hondenmeisje....

24-05-2011 04:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdag heb ik te horen gekregen dat mijn hond van nog maar 7 jaar een hersentumor heeft. Als we geluk hebben zal ze er nog een poosje zijn, maar we moeten eerder in dagen, misschien weken denken dan in maanden

We hebben er geen geluk mee, een paar jaar geleden hebben we onze andere hond moeten laten inslapen, ook vanwege kanker, hij was nog geen 6.

De klap is hard aangekomen, al had ik wel het idee dat het niet goed ging, toch hou je hoop dat er iets behandelbaars aan de hand is. Helaas werd vrijdag duidelijk dat er niets meer aan te doen is. Met medicatie kijken we even of er nog wat verbetering is, maar zodra blijkt dat ze toch pijn heeft, of de verschijnselen die ze heeft worden te hevig, dan zal het tijd worden haar te laten gaan.

Mijn hart breekt echt in 1000 stukjes als ik daaraan denk. Ik weet dat het beter voor haar is, maar ik wil haar helemaal nog niet missen.

De gedachte dat ik over enkele weken hondloos zal zijn valt me zwaar. Ik ben momenteel 27 weken zwanger van mijn 2e kindje en heb besloten dat ik er voorlopig geen hond meer bij wil. De combinatie van een jonge baby, een peuter en een pup is me teveel. Als er een hond bijkomt dan wil ik me daar echt goed mee bezig kunnen houden, en dat is nu even niet aan de orde. Daarnaast wil Vriend het voorlopig zeker niet. Maar oh, het idee dat ik straks zonder hond, zonder maatje zit... Zonder wandelingen, zonder geknuffel, gekke spelletjes en contact. Bah.

Voor nu kan ik alleen nog maar proberen te genieten van de tijd die er nog is en hopen dat die toch nog iets langer is dan nu wordt gedacht...... Duimen jullie mee dat dat zo zal zijn??
Wat praat je ontzettend liefdevol over je hond.

De tranen springen in mijn ogen bij het idee dat ik mijn 2 lieverds zou kwijtraken, dus ik kan me zo goed indenken hoe je je voelt.

Verwen haar maar lekker de komende tijd en ik hoop dat ze nog een poosje pijnvrij van haar leventje kan genieten.

Ze had volgens mij geen beter baasje kunnen treffen dan jou.

Dikke
Vandaag is het zover. Precies een week nadat de grond onder me werd weggeslagen gaat mijn hart in duizend stukjes gebroken worden. Wat gaat dat snel.

Ze is op, doodmoe. Lichamelijk gaat het nog redelijk, maar haar ogen zijn dof, ze is er klaar mee.

En ik wil niet, maar ik moet. Voor haar.
Heel veel sterkte! Denk je een relatief gezond ras te hebben, maak je dit twee keer mee.

Als ik straks oud ben, ziek en zwak, en pijn verjaagt de slaap.

Als onrust neemt van mij bezit, doe dan wat onvermijdelijk is,

en laat me gaan........de laatste goede daad.

Beslis voor mij en wees niet laf.

Past eigenliefde bij de vriendschap die ik je gaf,

of uitstel, tot het beter past bij een verloren strijd?

Ik ben niet bang tijdens die laatste gang.

Jij loopt niet weg; je kijkt me aan,

je noemt me bij mijn naam en houdt me stevig vast.

Vandaag voor het laatst groet ik je met mijn hondenstaart.

Wat jij liet doen, deed je voor mij:

je hebt me nog meer pijn bespaard, voor zinloos lijden mij bewaard.

Een zwaar besluit?

Nee, huil nu niet.

Een wijs besluit dat werd gegrond op een oud en uniek verbond.

Jij bent mijn baas en ik jouw hond.
Kippenvel hier... Binti, héél veel sterkte gewenst vandaag (en natuurlijk ook de komende tijd).
Binti, wat is dit erg. Zo snel, wat verschrikkelijk. Ik heb er geen woorden voor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Oh Binti wat een tegenvaller en wat hard! Ik weet precies hoe je je nu voelt....
quote:Binti schreef op 27 mei 2011 @ 06:32:

Vandaag is het zover. Precies een week nadat de grond onder me werd weggeslagen gaat mijn hart in duizend stukjes gebroken worden. Wat gaat dat snel.

Ze is op, doodmoe. Lichamelijk gaat het nog redelijk, maar haar ogen zijn dof, ze is er klaar mee.

En ik wil niet, maar ik moet. Voor haar. Ach meid toch.....
Binti, hoe gaat het met je? Moet de hele dag aan jou en je lieve hondenmeisje denken.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven