Moeder loopt door kamer te snuffelen

14-11-2017 17:28 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vandaag kwam ik voor de zoveelste keer tot de conclusie dat mijn moeder weer in mijn kamer heeft lopen snuffelen. Ik heb haar meerdere malen verteld dat ze hiermee moest stoppen en heb haar zelfs een aantal keer bedreigt maar niets stopt haar met haar tengels van mijn spullen af te blijven [...]

Ik vind het bloedirritant dat ze altijd maar door mijn spullen heen moet gaan. Niks is prive...

Vertel me wat ik hier tegen kan doen

Ik hoor van jullie.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-11-2017 11:32
Reden: ivm ongepast
17.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je woont thuis...niet zeuren of op jezelf gaan wonen.

En je optie tot amputeren...wow ben je wel helemaal tof?
Alle reacties Link kopieren
Visu schreef:
14-11-2017 17:37
Minder begaafd? Ik doe dingen anders dan gemiddeld mens... Ik hou niet van labels. Labels plak je maar op de afgeprijsde producten in de supermarkt maar niet op een mens van vlees en bloed.
Maar fantaseren over het amputeren van een hand van een mens van vlees en bloed is dan weer geen enkel probleem..

Heb dan toch liever iemand die labels plakt
Visu schreef:
14-11-2017 17:37
Minder begaafd? Ik doe dingen anders dan gemiddeld mens... Ik hou niet van labels. Labels plak je maar op de afgeprijsde producten in de supermarkt maar niet op een mens van vlees en bloed.
Anders begaafd dan.
Alle reacties Link kopieren
Klagen over de moeder van je vriendin en over je eigen moeder, het leven is ook "oneerlijk" en "" zwaar" voor tieners.
Ceylon schreef:
14-11-2017 17:44


Een puberkamer is doorgaans net de action. Je komt er niet uit zonder je armen vol glazen, borden, etenswaren, handdoeken en kleding.
:-o :-D
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
14-11-2017 17:43
op jezelf gaan wonen en normaal gaan doen. Je moeder bedreigen... :facepalm:
Heb je dan wel enig idee wat ik voor verleden heb. Ik heb alles zelf moeten doen van groep 3 tot aan mbo 1. Ik kwam dagelijks huilend thuis, heb je enig idee hoe het voelt dat er niet niemand achter je staat, niemand die om je geeft heb je enig idee hoe erg ik mijn ouder haat voor het feit dat ze dit niet hadden aangepakt...
Alle reacties Link kopieren
Is TO een echt mens of een karakter uit een slechte serie?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Visu schreef:
14-11-2017 17:46
Heb je dan wel enig idee wat ik voor verleden heb. Ik heb alles zelf moeten doen van groep 3 tot aan mbo 1. Ik kwam dagelijks huilend thuis, heb je enig idee hoe het voelt dat er niet niemand achter je staat, niemand die om je geeft heb je enig idee hoe erg ik mijn ouder haat voor het feit dat ze dit niet hadden aangepakt...
zoek dan hulp voor jezelf, je hebt het viva forum ook zelf kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Visu schreef:
14-11-2017 17:46
Heb je dan wel enig idee wat ik voor verleden heb. Ik heb alles zelf moeten doen van groep 3 tot aan mbo 1. Ik kwam dagelijks huilend thuis, heb je enig idee hoe het voelt dat er niet niemand achter je staat, niemand die om je geeft heb je enig idee hoe erg ik mijn ouder haat voor het feit dat ze dit niet hadden aangepakt...
ik heb geen idee, maar waarom blijf je dan thuiswonen als je ouders zo verschrikkelijk zijn? Blijkbaar kun je heel goed voor jezelf zorgen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
14-11-2017 17:46
:-o :-D
Aan het einde van de avond is alles gewoon opgeruimd...
Alle reacties Link kopieren
Visu schreef:
14-11-2017 17:46
Heb je dan wel enig idee wat ik voor verleden heb. Ik heb alles zelf moeten doen van groep 3 tot aan mbo 1. Ik kwam dagelijks huilend thuis, heb je enig idee hoe het voelt dat er niet niemand achter je staat, niemand die om je geeft heb je enig idee hoe erg ik mijn ouder haat voor het feit dat ze dit niet hadden aangepakt...

Ik heb ook zelf alles moeten doen en nog voor de andere kinderen moeten zorgen maar het is nooit in mij opgekomen om mijn enige ouder te bedreigen. Word je ergens behandeld want je komt niet over als iemand die alles op een rijtje heeft.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Nou waarom is de reden dat ik nooit reageer... Omdat ik bang was om deze reacties. Alleen maar haat. Bijna niks zinnigs...
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
14-11-2017 17:44

Een puberkamer is doorgaans net de action. Je komt er niet uit zonder je armen vol glazen, borden, etenswaren, handdoeken en kleding.

Dat is alleen waar als een puber ook een paar letters heeft hangen met 'home' of 'love'. :loveit:
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Visu schreef:
14-11-2017 17:50
Nou waarom is de reden dat ik nooit reageer... Omdat ik bang was om deze reacties. Alleen maar haat. Bijna niks zinnigs...
Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Visu schreef:
14-11-2017 17:50
Nou waarom is de reden dat ik nooit reageer... Omdat ik bang was om deze reacties. Alleen maar haat. Bijna niks zinnigs...
Je oogst wat je zaait... Dus een onzinnige OP vraagt om dit soort reacties.
Alle reacties Link kopieren
Visu schreef:
14-11-2017 17:50
Nou waarom is de reden dat ik nooit reageer... Omdat ik bang was om deze reacties. Alleen maar haat. Bijna niks zinnigs...
Ik vind je wel erg kinderachtig overkomen voor iemand die al twintig is.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Visu schreef:
14-11-2017 17:50
Nou waarom is de reden dat ik nooit reageer... Omdat ik bang was om deze reacties. Alleen maar haat. Bijna niks zinnigs...
wat is er niet zinnig aan het advies om op jezelf te gaan wonen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Hoi Visu, jammer dat sommige mensen op dit forum jou niet serieus nemen. Een tip: negeren.

Wat ligt er allemaal op jouw kamer waar je moeder geïnteresseerd in zou kunnen zijn?
Ik heb in dit geval twee tips die zouden kunnen werken:

Tip 1: Zorg dat je kamer goed opgeruimd is, zodat er ook daadwerkelijk niks te vinden is en je moeder het niet meer zinvol vindt om in jouw spullen te gaan snuffelen. Zet wachtwoorden op je apparaten (en vergeet ze niet eens in de zoveel tijd te wijzigen!), en berg eventuele gevoelige spullen op bij vrienden of bijvoorbeeld een kluisje op school.

Tip 2: Kijk voor andere woonruimte. Zorg dat je ingeschreven staat bij de woningbouw of zoek iets bij een particulier. Misschien zijn er zelfs instanties voor (maatschappelijke) zorg die je hierbij kunnen helpen.

Simpelweg zeggen tegen je moeder dat ze het niet meer mag doen werkt hier blijkbaar niet. Bovendien is het haar huis, en ook al heb jij daarin een kamer, jij kan haar niet verbieden om op jouw kamer te komen. Maar: ze schendt jouw privacy en dat is niet oké! Dat mag je best vinden. Verder wens ik je veel succes in deze lastige situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
14-11-2017 17:44
Wie betaalt er bij jullie thuis de rekeningen?? Als jij ze betaalt, is het jouw huis. Als je niets betaalt, is het haar huis.

Haar huis, haar regels.

En als die regels jou niet bevallen, dan zoek je een eigen huis. Waar je zelf alles betaalt en dan gelden uiteraard ook jouw regels.

Een andere optie is natuurlijk om ervoor te zorgen dat je kamer altijd netjes en opgeruimd is. Privé spullen die echt privé zijn keurig in de kast met de deur dicht.
Maar moeders hebben nou eenmaal de neiging om het tekort aan serviesgoed op puberkamers te zoeken en daar meteen even een stofzuiger doorheen te halen, aangezien de meeste pubers dat niet zelf doen.

Een puberkamer is doorgaans net de action. Je komt er niet uit zonder je armen vol glazen, borden, etenswaren, handdoeken en kleding.
Mooi gezegd! :applause:
Alle reacties Link kopieren
Blijdoener schreef:
14-11-2017 17:56
Tip 1: Zorg dat je kamer goed opgeruimd is, zodat er ook daadwerkelijk niks te vinden is en je moeder het niet meer zinvol vindt om in jouw spullen te gaan snuffelen. Zet wachtwoorden op je apparaten (en vergeet ze niet eens in de zoveel tijd te wijzigen!), en berg eventuele gevoelige spullen op bij vrienden of bijvoorbeeld een kluisje op school.
Waarom zou zijn vrienden op zijn spullen moeten passen?
Alle reacties Link kopieren
Uit mijn eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat je je ouders toch niet kan veranderen. Als je dit gedrag vervelend vindt, zou ik adviseren om op kamers te gaan. Op zich is 20 daarvoor best een mooie leeftijd. Succes TO.
quattro-stagioni schreef:
14-11-2017 17:46
Anders begaafd dan.
Minder begaafd.

Of ben je bang dat TO jou ook gaat bedreigen?
Alle reacties Link kopieren
Visu schreef:
14-11-2017 17:46
Heb je dan wel enig idee wat ik voor verleden heb. Ik heb alles zelf moeten doen van groep 3 tot aan mbo 1. Ik kwam dagelijks huilend thuis, heb je enig idee hoe het voelt dat er niet niemand achter je staat, niemand die om je geeft heb je enig idee hoe erg ik mijn ouder haat voor het feit dat ze dit niet hadden aangepakt...
Als dat zo is, waarom woon je dan in hemelsnaam nog thuis? Je bent 20, mogelijkheden zat! En waarom heeft jeugdzorg niks voor je gedaan dan vroeger?
Alle reacties Link kopieren
Visu schreef:
14-11-2017 17:35
Blijven we zo onaardig doen tegen mij? Ik ben opzoek naar opties en oplossingen. Niet naar een stelletje snotneuzen..
:rofl:

Oh mèn....
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
:rofl:

Je wilt de handen van jouw moeder afhakken amputeren maar wij zijn snotneuzen....


Hè, effe héérlijk gelachen na een lange werkdag! Thanks.
enn wijzigde dit bericht op 14-11-2017 18:29
5.69% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven