Motorpak aanschaffen?

09-07-2013 01:19 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een motor, af en toe rij ik weleens een middagje bij hem achterop mee, een helm heb ik wel maar geen motorpak, hij begint er de laatste weken steeds meer op aan te dringen dat ik eens een motorpak moet gaan aanschaffen, echter vind ik dat toch wel een vrij grote uitgave voor slechts een paar ritjes per jaar. Bovendien weet ik niet of onze relatie over een halfjaar wellicht alweer ten einde is, wat moet ik dan nog met dat motorpak?

Wat zouden jullie in mijn situatie doen, wel of niet een motorpak aanschaffen?
Een pak huren is een goed idee, ik zal gaan informeren bij een motorverhuurbedrijf of dat mogelijk is.
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 juli 2013 @ 12:36:

Ik heb het wel gedaan, lekker in de korte broek bij mijn pa achter op de motor. Is altijd goed gegaan gelukkig, maar ik leek natuurlijk wel gek. En dan mijn pa lekker wel helemaal in het leer... dat is toch niet logisch? Ik zal het maar wijten aan jeugdige onbezonnenheid . Hoe jong was je pa dan ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 09 juli 2013 @ 11:20:

[...]

Die harnasjes bevatten protectors ('stootkussentjes") die de impact van een val een beetje opvangen op plekken zoals elleboog, knie en rug. Dat is de helft van de bescherming die je nodig hebt.

De andere helft is bescherming tegen schaafwonden en daarvoor heb je materiaal nodig dat niet doorslijt bij het glijden over asfalt. Leer dus, of materiaal versterkt met bijv. kevlar of aramide. Dat zg. gaas van zo'n harnasje gaat je niet redden.

Zonder die bescherming is het je huid die doorslijt, en daarna het vlees daaronder. En dan ziet bijv. een mooi meisjesbeen er opeens uit als een rauwe bloederige biefstuk. Geen leuk gezicht. En het blijft ook altijd een litteken.

De protectors zijn keihard en alle uitstekende delen waar op op doorglijdt zijn bedekt. Je huid raakt als het goed is nooit de weg.

Natuurlijk moet je hier ook een broek en laarzen onder doen.

Motorrijden heeft zo zn risico's. Ik neem nooit iemand achterop; niet alleen rijdt het heel anders, ik wil de verantwoordelijkheid gewoon niet.

Nou moet ik zeggen dat ik wel een motorrijder ben waar de gemiddelde automobilist een hekel aan heeft. Dat spijt me echt, maar het is gewoon te leuk.
Bedoel je zn protectievest?

http://www.cruisercustomizing.com/image ... FS_300.jpg

http://www.noppenshop.nl/ ... enny-Performance-Comp.jpg

Deze protectievesten zijn bedoelt voor motorcrossers of offroadrijders, hier overheen draag je altijd nog een goede jas of motor jersey. Ze zijn zeker niet bedoelt om over je tshirtje heen te trekken en vervolgens op de snelweg te gaan rijden. Overigens kan je voor dit geld net zo goed een prima motorpak via marktplaats of een aanbieding kopen.
quote:julius schreef op 09 juli 2013 @ 22:00:

[...]

Nou moet ik zeggen dat ik wel een motorrijder ben waar de gemiddelde automobilist een hekel aan heeft. Dat spijt me echt, maar het is gewoon te leuk.Ja.. dat klinkt ook echt alsof het je 'echt spijt'..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven