Nespresso of Dolce Gusto??? HELP!!!

19-08-2011 11:12 57 berichten
Al heel wat info over te vinden op internet maar in mijn zoektocht naar een nieuw koffiezetapparaat zie ik echt de bomen door het bos niet meer....



De Nespresso of de Dolce Gusto?



Ik hou van gewone (sterke) zwarte koffie en heel soms een ander smaakje zoals bijvoorbeeld cappucino.



Hoe smaakt de gewone zwarte koffie/espresso bij de Dolce Gusto?



Het zal 100% een van deze twee worden maar welke?



Ik heb al tig reviews gelezen en ik kom er niet uit.....



Wie kan mij helpen de knoop door te hakken?



Ook wil ik graag weten of er mensen zijn die ervaringen hebben met de Nespresso Pixie. is dit een goed/snel apparaat?
Ok, nou de keuze voor Nespresso is voor bijna 99% zeker :-)



nu alleen nog het apparaat... De Citiz of de Pixie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Pixie, mijn ouders de Citiz. Allebei prima apparaten.



(Hier heb je dus niets aan, haha)
quote:verademuis schreef op 19 augustus 2011 @ 12:54:

Ik heb de Pixie, mijn ouders de Citiz. Allebei prima apparaten.



(Hier heb je dus niets aan, haha)



Nee inderdaad! hahahha. Maar toch bedankt!



keuze is al gemaakt,het wordt de Pixie.

nu alleen nog de kleur maar daarvoor moet ik ze in het echt zien.



Bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat apparaat betreft zou ik er een kiezen waar je je kopjes mee kan opwarmen, dat is echt nog lekker. Thuis een Le Cube met kopjeswarmer en op kantoor een Pixie - zonder, en op kantoor denk ik steeds wat is dat kopje toch koud...



Ik was enige tijd geleden op een cursus in New York en de organisatie had speciaal een nespresso aangeschaft, want die amerikaanse koffie is natuurlijk niet te hachelen. Daar werd iedereen vrolijk van.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nespresso en dan het apparaat van delonghi.

Daarmee kan je cappucini, lungo en espresso zetten. Heerlijk apparaat. Met appart melkreservoir wat je je akn afkoppelen en in de ijskast kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Goeie keuze Tulpje!

Wij hebben een heel simpel nespresso-apparaat maar erg blij mee:

Zie net dat er een Nespresso app is :-)

Oh ja, en verzamelpunten voor gebruikte cups? Huh?

Wie doet daar aan? En waarom?
Ik weet niet eens welke wij hebben. Eentje van Krups, zwart, niet echt groot.

Hebben nog maar twee smaken koffie. Morgen eens naar de Bijenkorf en inslaan! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:draaiorgel schreef op 19 augustus 2011 @ 16:47:

Zie net dat er een Nespresso app is :-)

Oh ja, en verzamelpunten voor gebruikte cups? Huh?

Wie doet daar aan? En waarom?Dat ken ik ook niet,ik lever ze alleen in..
Dus je levert ze wel ergens in? Dat is toch zo'n verzamelpunt neem ik aan?

Je hoort ze dus niet weg te gooien in de afvalbak?
Alle reacties Link kopieren
Nee,ik heb van die speciale zakken waar we de gebruikte cups in gooien en als de bestelling van nieuwe cups dan komt geven we de volle zak mee.

Zal wel even een link voor je zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Nespresso inderdaad. En geen probleem als je niet in de buurt woont van een nespresso verkooppunt zoals ik. Online bestellen gaat heel makkelijk. Volgende dag al geleverd en vanaf bepaalde hoeveelheid geen verzendkosten.
ligt er idd. aan of je meer van de zwarte koffie bent of meer van

de cappuccino's enzo.

ik heb een DG waar ik erg blij mee ben, dat apparaat is denk ik toch wat meer geschikt voor de speciale koffies. al vind ik de zwarte koffie en de espresso ook wel erg lekker.

had hiervoor een Senseo, das toch wel een erg groot verschil.

(bovendien is het in mijn geval ook praktisch dat mijn zusje bij Nestle werkt maar goed dan maakt DG of nespresso uiteraard geen bal uit...;-) )



nogmaals, denk dat het er echt aan ligt van watvoor koffie je houdt..
Alle reacties Link kopieren
Hier wat meer over recycling van nespressocups:http://www.nespresso.com/ecolaboration/ ... ution.html
Ik kan ze toch gewoon inleveren bij de Bijenkorf? Maar.... doet echt iedereen dat?

En dat inleveren is dat vanuit milieu perspectief?

(Ik had er echt nog niet over gehoord.....)
Alle reacties Link kopieren
Waarom koop je geen bonen automaat?



Wij hebben deze http://www.krups.nl/All+Products/Espres ... EA8260.htm



En hij kost rond de 500 euro, maar je hebt ze vast ook goedkoper.



Je kan er echt alles mee!



Je kan er heet water uit halen voor thee, en hij kan zelfs chocomel en etc opwarmen met het stoompijpje.

De hoeveelheid koffie (ml) per kopje instellen.

De sterkte van de koffie instellen.

Je kan je alle soorten koffie mee maken van espresso tot een Latte.

Je kan heb op een bepaald tijdstip, bijvoorbeeld smorgens aan laten gaan en uit laten schakelen..



Hij houd zelf bij wanneer hij moet worden schoongemaakt, en dit gaat vol automatisch. (wel water en schoonmaak tablet toevoegen)



En je bent niet afhankelijk van het merk koffie wat je moet kopen! Wat ik ideaal vind! Ik heb echt een hekel aan die merkgebonden apparaten, bijvoorbeeld dat je gebonden bent aan die esspresso cups. Je kan met ding apparaat elk merk koffie bonen gebruiken!



En het smaakt natuurlijk geweldig! Er gaat niets boven koffie van echte versgemalen bonen.
We live in a free world
Alle reacties Link kopieren
quote:draaiorgel schreef op 19 augustus 2011 @ 17:02:

Ik kan ze toch gewoon inleveren bij de Bijenkorf? Maar.... doet echt iedereen dat?

En dat inleveren is dat vanuit milieu perspectief?

(Ik had er echt nog niet over gehoord.....)

Ja,dat kan ook,hetzelfde principe.. ik weet niet of iedereen het doet maar ik wel

Ja,vanuit milieu-perspectief.
Ik heb dus jaaaaaaaaren DG cups bij de vleet weggegooid en daar voel ik me nu achteraf dus schuldig om :-)

Wie weet hebben zij ook wel inleverenpunten en wist ik het niet.

Maar zal nu braaf inleveren, om mijn geweten te sussen :-)
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens iets verder kijken dan je neus lang is
Het is dat je die smiley er bij zet.....
Ha! De DG capsules worden niet gerecycled!!! :-)
Nog even een vraag, als ik de nespresso in de winkel koop,krijg ik er dan ook 16 gratis cups bij?
quote:tulpje1977 schreef op 19 augustus 2011 @ 17:25:

Nog even een vraag, als ik de nespresso in de winkel koop,krijg ik er dan ook 16 gratis cups bij?Geen idee, maar ik zou het er niet om laten een Nespresso te kopen! (mét melkopschuimer )
Nog een vraagje van een net Nespresso eigenaresse :-) Wij kregen er 2 smaken bij, de Vivalto Lungo (lichtblauw) en een espresso, de Cosi (bruin). Vind ze beiden lekker, maar ben niet zo'n fijnproever dat ik veel verschil proef.... Erg he?



Welke smaak moeten we zeker weten aanschaffen om eens verschil te proeven?
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje1977 schreef op 19 augustus 2011 @ 17:25:

Nog even een vraag, als ik de nespresso in de winkel koop,krijg ik er dan ook 16 gratis cups bij?

Wij kregen het er wel bij(kado spaarsysteem) erg leuk want dan kun je er direct gebruik van maken.

@Tulpje,ja daarom juist die smiley erbij,niet te zwaar opnemen hoor!! Hier in NL lopen we toch erg voor denk ik op recyclen..ik had de afgelopen weken wat amerikaanse collega's op mn werk,die keken werkelijk hun ogen uit toen ik het karton en plastic apart zette. Why TH deed ik dat?



To,je kunt naar de intensiteit kijken,ik proef ook niet het verschil tussen 5 en 7 bijv.Maar wel het verschil tussen 3 en 7. Cafeinevrij met intensiteit 5 (bijvoorbeeld) drink ik net zo graag als en lungo met dezelfde intensiteit. Er zijn er maar een paar die ik niet lust:Rosabaya de Colombia, Dulsao de Brasil vind ik echt niet lekker en Ristretto vind ik te bitter...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven