Nespresso of Dolce Gusto??? HELP!!!

19-08-2011 11:12 57 berichten
Al heel wat info over te vinden op internet maar in mijn zoektocht naar een nieuw koffiezetapparaat zie ik echt de bomen door het bos niet meer....



De Nespresso of de Dolce Gusto?



Ik hou van gewone (sterke) zwarte koffie en heel soms een ander smaakje zoals bijvoorbeeld cappucino.



Hoe smaakt de gewone zwarte koffie/espresso bij de Dolce Gusto?



Het zal 100% een van deze twee worden maar welke?



Ik heb al tig reviews gelezen en ik kom er niet uit.....



Wie kan mij helpen de knoop door te hakken?



Ook wil ik graag weten of er mensen zijn die ervaringen hebben met de Nespresso Pixie. is dit een goed/snel apparaat?
Alle reacties Link kopieren
Wilde je ook het advies geven om Nespresso te kiezen, maar zie dat je al een keuze hebt gemaakt.



Wij zijn heel tevreden over nespresso, heerlijke koffie en makkelijk apparaat. Wij hebben een hele simpele, zonder melkschuimer en kopjeswarmer. Wel een aeroccino erbij (los melkschuimapparaat), en drinken echt super latte en cappuccino.



Wat betreft de prijs: als je veel koffie drinkt, wordt het wel duur, maar wij drinken op werkdagen 1 en op thuisdagen 2 kopjes per dag dus dan valt het mee. En als we het huis vol hebben (verjaardag ofzo) dan heb ik ook nog een normaal filterapparaat.



Hier zijn favoriet: cosi, roma, decaf intenso en de lichtblauwe (volluto?)



Veel koffieplezier!
quote:tulpje1977 schreef op 19 augustus 2011 @ 17:25:

Nog even een vraag, als ik de nespresso in de winkel koop,krijg ik er dan ook 16 gratis cups bij?Als het goed is, zitten er 16 cups in de doos.
Zo, de nespresso is aangeschaft! :-)



2 kopjes koffie al gedronken, bevalt erg goed!



Nog wel even een vraagje, er zijn cups voor espresso en voor lungo. Kun je cups voor espresso ook gebruiken voor grotere kopjes gebruiken door bijvoorbeeld 3x water toe te voegen? Of gaat dat ten koste van de smaak?
Nee, niet doen! Espresso is espresso. Als je daar te veel water aan toevoegt, bah!

(Mijn persoonlijke mening, er zijn mensen die dat wel doen....zeiden ze bij Nespresso. Ze raden het echter af.)
Ok maar 2x op water drukken kan toch wel? aangezien ze aangeven dat je 25 ml of 40 ml kunt gebruiken voor de espresso's.



edit: zie net dat de espresso knop sowieso voor 40 ml is
Nog even voor de zekerheid, je hebt cups voor 40 ml en voor 25 ml (half kopje)



ik heb de nespresso pixie. als ik 1 keer op de espresso knop druk, dan krijg ik automatisch 40 ml? Dus als ik minder wil dan moet ik zelf het apparaat uit zetten??
Ja. Maar die cups voor 25 ml kun je ook gewoon maken met 40 ml water.



Je kunt ook het apparaat zo instellen dat de espressoknop 25 ml is en dan kun je voor de kopjes van 40 ml 2 keer de espressoknop gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven