Niet sluitende deur

09-08-2018 15:20 33 berichten
Toen het zo warm was kreeg ik een van de buitendeuren steeds alleen met geweld dicht. Ik heb hem dus maar op de kierstand gezet omdat het zoveel lawaai maakte elke keer. Nu is het koeler en heb ik weer een poging gewaagd. Helaas gaat hij nu helemaal niet meer dicht. Als hij aan de scharnierkant al sluit, is er nog een kier van ruim een cm aan de andere kant.
Kan ik dit nog oplossen of moet ik een nieuwe deur?
Alle reacties Link kopieren
Heb een soortgelijk probleem opgelost (ook zonder man) door in de post en in de duer een gaat je te maken met een priem en daar twee 'oogjes' met schroefdraad in te draaien.
Flexibel fietsslot (of hangslot als dat past) door de oogjes en dan is het in elk geval voor nu wat veiliger dan de deur open laten.

Wanneer het iets koeler is,, lost het probleem zich vanzelf op.
Die twee kleine schroefgaatjes in het houtwerk vind ik niet zo'n probleem; komt wel weer goed bij de volgende schilderbeurt.
Dan sluit ik me aan bij Whatsinaname. Ik weet namelijk niet wat de oplossing is bij kromme deuren. Behalve ze uit de sponning lichten en er iets zwaars op leggen zodat het weer recht kan trekken. Maar ja, dan heb je helemaal geen deur.
Gebruna schreef:
09-08-2018 17:51
Heb een soortgelijk probleem opgelost (ook zonder man) door in de post en in de duer een gaat je te maken met een priem en daar twee 'oogjes' met schroefdraad in te draaien.
Flexibel fietsslot (of hangslot als dat past) door de oogjes en dan is het in elk geval voor nu wat veiliger dan de deur open laten.

Wanneer het iets koeler is,, lost het probleem zich vanzelf op.
Die twee kleine schroefgaatjes in het houtwerk vind ik niet zo'n probleem; komt wel weer goed bij de volgende schilderbeurt.

Slim. Toevoeging: wel aan de binnenkant, aan de buitenkant krijgt een eventuele inbreker de schroefjes er zo uit. ;-D
LunaLoona schreef:
09-08-2018 16:39
Moet ie wel handig zijn, natuurlijk. ;-D
Of sterk. Inbrekers enzo.
Bel gewoon een timmerman. Wat het prbleem ook is. Schaven of een kromme deur of een schanier dat verzakt is.. zij kunnen er vast wat mee.
Waar is je dorpel van gemaakt?
Klemt hij daar niet op?
LunaLoona schreef:
09-08-2018 17:54
Slim. Toevoeging: wel aan de binnenkant, aan de buitenkant krijgt een eventuele inbreker de schroefjes er zo uit. ;-D
Goede toevoeging.

Overigens, als men er vanaf de buitenkant niet bij kan, heb je niet eens een fietsslot/hangslot nodig, dan kun je ook met één of meer kabelbinders (tyrap) de deur 'gesloten voor ongewenste bezoekers' houden.

In afwachting van koeler weer kun je deze deur dan tijdelijk niet zelf van buitenaf afsluiten, maar dat "is dan maar even zo".
Voordeel is dat je op deze manier even kunt afwachten wat er gebeurt bij minder warm weer, dus de deur blijft nu verder 'onbehandeld'.
En volgend jaar zomer dan dus vooral deze deur dicht houden bij extreme warmte.
Ik heb nog eens goed gekeken. Aan de buitenkant zitten op de deur en kozijn metalen strips, die kennelijk in elkaar moeten vallen. Zal wel een veiligheidsdingetje zijn. In ieder geval is dat volgens mij de reden dat hij niet sluit. Ik kijk het nog een paar dagen aan en bel dan een timmerman.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven