Niet sluitende deur
donderdag 9 augustus 2018 om 15:20
Toen het zo warm was kreeg ik een van de buitendeuren steeds alleen met geweld dicht. Ik heb hem dus maar op de kierstand gezet omdat het zoveel lawaai maakte elke keer. Nu is het koeler en heb ik weer een poging gewaagd. Helaas gaat hij nu helemaal niet meer dicht. Als hij aan de scharnierkant al sluit, is er nog een kier van ruim een cm aan de andere kant.
Kan ik dit nog oplossen of moet ik een nieuwe deur?
Kan ik dit nog oplossen of moet ik een nieuwe deur?
donderdag 9 augustus 2018 om 17:51
Heb een soortgelijk probleem opgelost (ook zonder man) door in de post en in de duer een gaat je te maken met een priem en daar twee 'oogjes' met schroefdraad in te draaien.
Flexibel fietsslot (of hangslot als dat past) door de oogjes en dan is het in elk geval voor nu wat veiliger dan de deur open laten.
Wanneer het iets koeler is,, lost het probleem zich vanzelf op.
Die twee kleine schroefgaatjes in het houtwerk vind ik niet zo'n probleem; komt wel weer goed bij de volgende schilderbeurt.
Flexibel fietsslot (of hangslot als dat past) door de oogjes en dan is het in elk geval voor nu wat veiliger dan de deur open laten.
Die twee kleine schroefgaatjes in het houtwerk vind ik niet zo'n probleem; komt wel weer goed bij de volgende schilderbeurt.
donderdag 9 augustus 2018 om 17:54
Gebruna schreef: ↑09-08-2018 17:51Heb een soortgelijk probleem opgelost (ook zonder man) door in de post en in de duer een gaat je te maken met een priem en daar twee 'oogjes' met schroefdraad in te draaien.
Slim. Toevoeging: wel aan de binnenkant, aan de buitenkant krijgt een eventuele inbreker de schroefjes er zo uit.
donderdag 9 augustus 2018 om 21:04
Goede toevoeging.
Overigens, als men er vanaf de buitenkant niet bij kan, heb je niet eens een fietsslot/hangslot nodig, dan kun je ook met één of meer kabelbinders (tyrap) de deur 'gesloten voor ongewenste bezoekers' houden.
In afwachting van koeler weer kun je deze deur dan tijdelijk niet zelf van buitenaf afsluiten, maar dat "is dan maar even zo".
Voordeel is dat je op deze manier even kunt afwachten wat er gebeurt bij minder warm weer, dus de deur blijft nu verder 'onbehandeld'.
En volgend jaar zomer dan dus vooral deze deur dicht houden bij extreme warmte.
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:59