Nieuw BBQ rooster

25-05-2010 17:12 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben vorig jaar erg slordig geweest, rooster vuil opgeborgen.

Krijg het met geen mogelijkheid meer schoon, ik zit onder, keuken zit onder maar rooster blijft er goor uitzien.

Weet iemand waar je die roosters los kan kopen? Leen Bakker ed ben ik al geweest.

Ik zie er trouwens wel te koop staan op internet, maar die zijn duurder ban mijn bbq was...

Of iemand moet nog de ultieme schoonmaaktip hebben?
Hornbach heeft allerlei maten roosters te koop.
Hi Pearle,

Heb je al geprobeerd het rooster een nacht over in een soda sopje te zetten?

Als je weet welk merk BBQ het is, is er misschien via de importeur/fabrikant een nieuw rooster te bestellen.

Groetjes, Beter Laat
Haha, ik dacht dat je een rooster/planning had gemaakt om te barbecue'en.

Was benieuwd wie er op stonden
Rooster een nacht in een bak water leggen met een vaatwastabletje. Dan de volgende dag goed schrobben met een staalborstel.

Of een nieuwe Kjoe kopen/
Het rooster brandt vanzelf schoon zodra je de bbq aansteekt en hem even flink opstookt.

Daarna even met de staalborstel eroverheen en klaar!
Ik heb zo'n speciale borstel waar ik al flink mee tekeer ben gegaan, ik ga de soda eens proberen en daarna de vaatwastab.

Het hoeft niet te glanzen hoor, als de rommel er maar af is en het niet meer zo zwart ziet
Ik dacht trouwens echt dat ik voor 3 of 4 euro een nieuw rooster zou hebben, wat zijn die dingen prijzig..
met een staalborstel schoonraggen en daarna de fik er onder, brand het vuil vanzelf weg.
Je kunt het inspuiten met ovenreiniger, half uurtje laten staan er je kunt het er zo vanaf vegen...
Ik ben ooit eens op zoek geweest naar een rond rooster voor de grill. Ik ben me ook kapot geschrokken wat zo'n ding kost: 29 euro bij het onderdelenhuis!!!

Via Marktplaats had ik er uiteindelijk twee voor 15 euro.
Het rooster na gebruik een nachtje in buiten in de tuin laten liggen, in het gras. Volgende ochtend kwestie van schoonborstelen!
Gewoon het ergste eraf en lekker door braden. Maken die paar korrels uit!

Of zo'n goedkoop BBQ'tje kopen, liggen straks weer en masse bij Gamma enzo. Maar goed, weet niet of je nu een luxe/duur model hebt of niet.
Ovenreiniger schijnt het goed te doen.
quote:Naski schreef op 25 mei 2010 @ 17:16:

Haha, ik dacht dat je een rooster/planning had gemaakt om te barbecue'en.

Was benieuwd wie er op stonden Dacht ik ook!!
quote:toujourssourire schreef op 25 mei 2010 @ 17:21:

Het rooster brandt vanzelf schoon zodra je de bbq aansteekt en hem even flink opstookt.

Daarna even met de staalborstel eroverheen en klaar!
Aliquando et insanire lucundum est
quote:SeptemberGirl schreef op 25 mei 2010 @ 17:31:

Het rooster na gebruik een nachtje in buiten in de tuin laten liggen, in het gras. Volgende ochtend kwestie van schoonborstelen!En als je dan geen gras hebt ? 1 m² gras kweken voor het BBQrooster ? :P
Dan ben je gedoemd tot wegwerpbbq's......quote:RemboEnRembo schreef op 25 mei 2010 @ 17:52:

[...]

En als je dan geen gras hebt ? 1 m² gras kweken voor het BBQrooster ? :P
Mijn BBQ-rooster-schoonmaak-tip: gebruik ipv een staalborstel aluminiumfolie. Scheur een stuk van de rol, maak er een mooie prop van en schuren maar. Prop vol met vet en zwart etc? Weggooien en de volgende prop maken. Succes gegarandeerd.
Dat spul van de Wibra doet het ook goed.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 mei 2010 @ 17:53:

Dan ben je gedoemd tot wegwerpbbq's......

[...]

Staalborstel en heet stoken die BBQ !! Niks mis mee
Staalborstel op de boormachine. As de brandweer!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Een nachtje in een vuilniszak doen met een flinke scheut spiritus. Vuilniszak goed dichtdraaien met wat extra lucht er bij in (zodat de zak een beetje bol staat). En dan de volgende dag schoonboenen met een schuursponsje.
Dasty!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ontvetter in combi met warm water en staalborstel heb ik al geprobeerd...deed weing.

Ik ga het rooster eens een nacht in de soda leggen.

Overigens was het een barbeque van een euro of 25, dus ik ga zeker geen rooster van 20 euro kopen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven