Nieuw kitten in huis

08-09-2010 14:44 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds maandag hebben we een kitten erbij, een ragdoll van 13 weken. Ze heeft maandagmiddag het grootste deel van de tijd onder de bank gelegen. Daarna was onder de slaapzak op de bank een favoriete verstopplek.Gisteravond kwam ze een beetje los en heeft ze als een gek gespeeld en overal ingeklommen en alles ontdekt. Vanmorgen ook weer door de kamer gevlogen en nu is het weer tijd voor een lange dut (onder de slaapzak).

Niet dat dit iemand interesseert maar ik vind haar HEEEEEL lief en schattig en was helemaal vergeten hoe leuk een kitten is.

Ze moet nog alles leren zoals op schoot komen maar knorren kan ze wel als de beste Dat wilde ik even met jullie delen!
Mooi katje heb je daar, die raggdoll! Dat is geloof ik een echte raskat he? Ik ben niet zo op de hoogte van katten, alleen siamezen en maincoons ken ik, en die laatste vind ik niet alleen mooi maar ook echt heel lief.

Heeft iemand nog een plekje voor een goedkoop klein katje dat niet had mogen leven?

Ik heb nu 2 kittens in de opvang. Het is moeilijk te zeggen hoe oud ze zijn, ze zijn nog erg klein maar wel net oud genoeg om van de moeder af te zijn. Of misschien toch ouder, maar ze lopen achter in de ontwikkeling. Ze hadden wormen, vieze ogen en oormijt. Daar heb ik ze nu van af geholpen, de oogjes zijn weer mooi schoon, de oortjes ook, en wat wormen betreft....

Ik heb ze 2 dagen achter elkaar flubenol toegediend. Maar die cyper heeft wel zo'n dikke buik.... ik weet niet wat er in zit. Misschien toch wormen? 18 september moet ik weer ontwormen. Ze zitten hier trouwens omdat er niet naar omgekeken werd. In de berm, vlak langs de weg waar men wel eens 80 km/u rijdt.
Ragdolls zijn raskatten inderdaad.

Stomme mensen die hun kittens overal dumpen . Dat vind ik zo sneu altijd. Helaas geen plek voor nog een kat hier, we hebben er al 3 (we wilden eigenlijk maar 2 )

quote:kaetje schreef op 08 september 2010 @ 16:57:

ooooh Hightea, die is ook mooi! Heeft hij bruine ogen? Is het een speciaal ras of een gewone straatbloem?

Het lijken gele ogen.

Mooie katten allebei Ik hou van kittehs
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik heb ook een ragdoll kitten sinds een paar weken, echt leuk zijn ze he! Hij is nu 17 weken, en grote vrienden met m'n andere kater, ze spelen zoooo leuk! Ik wist niet dat die ouwe het nog in zich had..

Hij heeft ook precies dezelfde print als je jouwe, ben benieuwd hoe ie uiteindelijk wordt..

Foto lukt niet jammer genoeg..
quote:kaetje schreef op 08 september 2010 @ 16:57:

ooooh Hightea, die is ook mooi! Heeft hij bruine ogen? Is het een speciaal ras of een gewone straatbloem?

Het is een brits korthaar in de kleur blauw (zo noemen ze dat heb ik niet zelf verzonnen Ik heb ook nog een "gewone" huis,tuin en keuken kater rondlopen die is ook zo lief maar wel bejaard. Dus die is niet altijd even blij met zo'n speels katje in de buurt. Het zijn inderdaad gele ogen volgens mij.

Helaas geen plaats meer voor nog een kat, dan gaat mijn man weg

maar inderdaad dat maakt mij ook verdrietig hoor dat soort berichten
Vorig jaar rond deze tijd hadden we ook twee kittens... die nu uitgegroeid zijn tot twee volwassen rode (ex)katers Och en ze zijn nog steeds zoo lief Maar kittens blijven echt het allerschattigst
Update: ons kitten doet voornamelijk twee dingen: heel lief slapen onder de slaapzak die over de bank ligt, en heel wild spelen, rennen, bijten en klimmen in alles waar ze voorbij komt. Haar bioritme is nu zo dat ze om 8 uur 's morgens (niet zo fijn bij een avonddienst) in de slaapkamer in de gordijnen klimt en dan tig keer achter elkaar. Morgen staat een plantenspuit op het boodschappenlijstje :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven