Nieuwbouwhuis

15-12-2020 16:52 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij waren in de eerste instantie uitgeloot voor ons droomhuis in een nieuwbouw plan hier in de buurt. Na 2 weken dan toch het fantastische nieuws dat wij toch een optie hebben gekregen, omdat de andere mensen toch waren afgehaakt. En ook nog eens de woning van onze eerste keus zo blij!! Wij komen net bij de makelaar vandaan en hebben het meer en minder werk besproken en hij heeft materialen laten zien zo leuk allemaal. We hebben wel nog heel veel geduld nodig, want start bouw wordt ongeveer Juni volgend jaar en oplevering rond de bouwvak 2022. Klinkt nog erg ver weg, maar als wij in het nieuwe jaar zitten kun je toch zeggen volgend jaar zomer is de oplevering ongeveer.

Wij gaan deze week nog tekenen en naar onze financieel adviseur om de hypotheek te regelen.


Wij gaan ons eigen huis nog niet te koop zetten dus dat zal pas in 2022 worden. Spannend omdat je ook niet weet wat de huizenprijzen gaan doen, maar wij hebben nu een vrij lage hypotheek en huren wordt dan veel duurder dat is zonde.

Wie heeft er ook een nieuwbouw huis gekocht? En heeft zin om mee te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
hopeful schreef:
22-12-2020 21:34
Wat spannend zeg! Hopelijk zitten jullie erbij! Duimen maar.

Wij hebben vandaag het meer en minder werk besproken.. helemaal een moe hoofd ervan! Zoveel opties en mogelijkheden... bij thuiskomst toch nog een keer alles op een rijtje aan het zetten want tijdens zo'n gesprek klinkt alles prachtig en onmisbaar haha prijzen liegen er niet om dus toch nog even kritisch kijken en schrappen wat niet perse nu hoeft
Ik werd ook echt moe van dat soort gesprekken. Probeer echt bij de basis te blijven van wat jullie belangrijk vinden. In zo'n gesprek wordt alles opeens aantrekkelijk. Ik liet me opeens een stofzuigersysteem en veel te veel punten voor inbouwspotjes aanpraten. Ook de urinoirs in zowel een badkamer als extra bij de hoofdtoilet was achteraf gezien onnodig. Plintzuiger in de keuken ook amper gebruikt. etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Leuk om te lezen.

Ik schrijf ook graag mee. Samen met mijn vriend heb ik een nieuwbouwwoning (rijwoning) gekocht. Bij ons hebben ze al een start gemaakt met de bouw, alle opties hebben wij al gehad en de keuken en badkamer al gekozen! Nu vooral bezig met wat we willen qua kleuren etc. Als straks de winkels weer open zijn, kunnen we weer op pad!
Alle reacties Link kopieren
Lou99 schreef:
23-12-2020 12:13
Gefeliciteerd allemaal! Leuk om te lezen.

Ik schrijf ook graag mee. Samen met mijn vriend heb ik een nieuwbouwwoning (rijwoning) gekocht. Bij ons hebben ze al een start gemaakt met de bouw, alle opties hebben wij al gehad en de keuken en badkamer al gekozen! Nu vooral bezig met wat we willen qua kleuren etc. Als straks de winkels weer open zijn, kunnen we weer op pad!
Gefeliciteerd Lou99! Wanneer is de planning van de oplevering?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn trouwens ingeloot!! Weliswaar niet onze eerste keuze, maar een hoekkavel. Mss juist wel fijn een hoekkavel. Voorwaarde hoekkavel is een representatieve zijgevel. Sowieso willen we nu graag meer traditionele architectuur (is ook een vereiste ivm dorps landelijk karakter), eventueel met een risaliet aan de zijgevel dan. Leuk, zoveel zin in!!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Wij hebben toevallig afgelopen week een koop-aannemingscontract getekend. In eerste instantie niet ingeloot, maar nu alsnog.

Ze zijn nog niet begonnen met de bouw, ik verwacht ook pas dat we ergens medio 2022 kunnen verhuizen. Voor begin februari staat de eerstgenoemde belangrijke deadline, dan moeten we de positie van de keuken bepaald hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lou99 schreef:
23-12-2020 12:13
Gefeliciteerd allemaal! Leuk om te lezen.

Ik schrijf ook graag mee. Samen met mijn vriend heb ik een nieuwbouwwoning (rijwoning) gekocht. Bij ons hebben ze al een start gemaakt met de bouw, alle opties hebben wij al gehad en de keuken en badkamer al gekozen! Nu vooral bezig met wat we willen qua kleuren etc. Als straks de winkels weer open zijn, kunnen we weer op pad!
Wat leuk gefeliciteerd! Wat komt er een hoop op je af he!! Fijn dat er al een hoop is uitgekozen!
Alle reacties Link kopieren
Mommy2018 schreef:
23-12-2020 14:14
Leuk! Wij hebben toevallig afgelopen week een koop-aannemingscontract getekend. In eerste instantie niet ingeloot, maar nu alsnog.

Ze zijn nog niet begonnen met de bouw, ik verwacht ook pas dat we ergens medio 2022 kunnen verhuizen. Voor begin februari staat de eerstgenoemde belangrijke deadline, dan moeten we de positie van de keuken bepaald hebben.
Wat leuk gefeliciteerd! Zo ging het bij ons ook fijn dat het alsnog gelukt is. Bij ons start bouw ongeveer Juni 2021 hebben nu meerwerk uitgezocht en binnenkort voor de keuken kijken leuk!
Alle reacties Link kopieren
machathee schreef:
23-12-2020 13:31
Wij zijn trouwens ingeloot!! Weliswaar niet onze eerste keuze, maar een hoekkavel. Mss juist wel fijn een hoekkavel. Voorwaarde hoekkavel is een representatieve zijgevel. Sowieso willen we nu graag meer traditionele architectuur (is ook een vereiste ivm dorps landelijk karakter), eventueel met een risaliet aan de zijgevel dan. Leuk, zoveel zin in!!!
Wauw gefeliciteerd wat ontzettend leuk voor jullie!!! Een hoekwoning is prachtig!! Nu kunnen jullie de plannen concreet maken. Nu op zoek naar een aannemer??
Alle reacties Link kopieren
Onze oplevering staat gepland voor november 2021! Dus we hebben nog eventjes, maar ook weer niet heel lang.

Machathee, jij ook gefeliciteerd! Een risaliet heb ik even moeten googlen, maar dat vind ik altijd zo vet aan huizen! Mooi ook met een wat landelijk karakter. Zouden jullie dan ook een rieten dak willen?

Gefeliciteerd mommy2018!
Alle reacties Link kopieren
machathee schreef:
23-12-2020 10:33
Ik werd ook echt moe van dat soort gesprekken. Probeer echt bij de basis te blijven van wat jullie belangrijk vinden. In zo'n gesprek wordt alles opeens aantrekkelijk. Ik liet me opeens een stofzuigersysteem en veel te veel punten voor inbouwspotjes aanpraten. Ook de urinoirs in zowel een badkamer als extra bij de hoofdtoilet was achteraf gezien onnodig. Plintzuiger in de keuken ook amper gebruikt. etc etc.
Haha erg toch hoe dat in zijn werk gaat! Ineens veel keuzes die allemaal fantastisch klinken. Nu een aantal dingen geschrapt en ook weer wat dingen toegevoegd dus per saldo gelijk...
Alle reacties Link kopieren
Lou99 schreef:
23-12-2020 14:18
Onze oplevering staat gepland voor november 2021! Dus we hebben nog eventjes, maar ook weer niet heel lang.

Machathee, jij ook gefeliciteerd! Een risaliet heb ik even moeten googlen, maar dat vind ik altijd zo vet aan huizen! Mooi ook met een wat landelijk karakter. Zouden jullie dan ook een rieten dak willen?

Gefeliciteerd mommy2018!
Oh dat is lekker snel. Bij ons pas rond de bouwvak 2022.
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie he eigen huis al in de verkoop gooien?? Wij wilde eerst wachten tot ongeveer een half jaar voor de oplevering van ons nieuwe huis. Maar de hypotheek adviseur zei je kunt hem ook eerder verkopen en profiteren van de huidige gekte op de woningmarkt. En met de voorwaarden dat de kopers wachten tot ons huis opgeleverd gaat worden. Voordeel is dat je weet dat je huis verkocht is en voor welk bedrag en dat geeft en e3n veilig gevoel en je weet wat je aan overwaarde hebt om te besteden. Nadeel kan zijn dat de prijzen nog meer stijgen en je misschien meer had kunnen ontvangen... wat is wijsheid he
Alle reacties Link kopieren
hopeful schreef:
23-12-2020 14:20
Oh dat is lekker snel. Bij ons pas rond de bouwvak 2022.
Klopt! Wij hebben voor afgelopen zomer ook al getekend, ze zijn alleen veel later van start gegaan met de bouw dan gepland. Ze hebben nu precies 1 jaar uitgetrokken voor de bouw.

Maar je weet het nooit hoor. Ik ken zat mensen waarvan de oplevering opeens een paar maanden eerder was, of juist later. Altijd maar afwachten!
Alle reacties Link kopieren
hopeful schreef:
23-12-2020 14:24
Gaan jullie he eigen huis al in de verkoop gooien?? Wij wilde eerst wachten tot ongeveer een half jaar voor de oplevering van ons nieuwe huis. Maar de hypotheek adviseur zei je kunt hem ook eerder verkopen en profiteren van de huidige gekte op de woningmarkt. En met de voorwaarden dat de kopers wachten tot ons huis opgeleverd gaat worden. Voordeel is dat je weet dat je huis verkocht is en voor welk bedrag en dat geeft en e3n veilig gevoel en je weet wat je aan overwaarde hebt om te besteden. Nadeel kan zijn dat de prijzen nog meer stijgen en je misschien meer had kunnen ontvangen... wat is wijsheid he
Lijkt mij inderdaad een lastige keuze. Je moet ook maar een koper vinden, die wil wachten tot jij er uit bent! Wij hebben geen huis te verkopen, dus wij staan niet voor die keuze!
Alle reacties Link kopieren
Ja wij hebben net getekend! Net naar de financieel adviseur geweest en hij gaat nu de juiste bank voor ons te zoeken en volgende week horen we meer
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, ik kom ook meeschrijven.

Vriend en ik hebben afgelopen april getekend voor ons nieuwbouwhuis.
De bouw is 2 maanden geleden gestart.
We verwachten er eind volgend jaar in te kunnen.

Vrijwel alle keuzes hebben wij al moeten maken.
We hebben zelfs direct na de koop in april al een keuken uitgezocht (toen zouden we eigenlijk op vakantie gaan, maar kon niet vanwege de lockdown, dus toen maar op keukenjacht ;-)).

Ook hebben we afgelopen zomer onze 'huidige' woning verkocht. Momenteel wonen we in een tijdelijke huurwoning.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jeetjemina wat fijn dat ze al begonnen zijn met de bouw. Lijkt mij zo leuk als ze dan eindelijk beginnen. Wat voor keuken hebben jullie uitgezocht? En waren jullie snel geslaagd?? Nog tips voor ons?? En bij welke winkel geslaagd?? Wil alles weten haha

Wij willen straks gaan kijken als we weer mogen.
Alle reacties Link kopieren
hopeful schreef:
23-12-2020 14:24
Gaan jullie he eigen huis al in de verkoop gooien?? Wij wilde eerst wachten tot ongeveer een half jaar voor de oplevering van ons nieuwe huis. Maar de hypotheek adviseur zei je kunt hem ook eerder verkopen en profiteren van de huidige gekte op de woningmarkt. En met de voorwaarden dat de kopers wachten tot ons huis opgeleverd gaat worden. Voordeel is dat je weet dat je huis verkocht is en voor welk bedrag en dat geeft en e3n veilig gevoel en je weet wat je aan overwaarde hebt om te besteden. Nadeel kan zijn dat de prijzen nog meer stijgen en je misschien meer had kunnen ontvangen... wat is wijsheid he
Jaa, dit vinden wij dus ook lastig. De taxatie e en de verkoopmakelaars die we al langs hebben gehad schatten nu in dat we bijna 70.000 winst maken (in 2 jaar), maar goed ik kan nu wel verkopen, maar dan moeten we in de tussentijd gaan huren. Want niemand gaat nu kopen en wachten tot de zomer van 2022😂
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina schreef:
23-12-2020 14:57
Leuk topic, ik kom ook meeschrijven.

Vriend en ik hebben afgelopen april getekend voor ons nieuwbouwhuis.
De bouw is 2 maanden geleden gestart.
We verwachten er eind volgend jaar in te kunnen.

Vrijwel alle keuzes hebben wij al moeten maken.
We hebben zelfs direct na de koop in april al een keuken uitgezocht (toen zouden we eigenlijk op vakantie gaan, maar kon niet vanwege de lockdown, dus toen maar op keukenjacht ;-)).

Ook hebben we afgelopen zomer onze 'huidige' woning verkocht. Momenteel wonen we in een tijdelijke huurwoning.
Leuk, dan hebben we ongeveer een gelijke oplevering! Wij zijn voor de 'standaard' badkamer gegaan. Alleen wat aanpassingen aan het meubel en de douche. Keuken vond ik een uitdaging! We zaten voor een aantal dingen echt geheel op 1 lijn, maar met andere dingen weer niet.

Denk dat het belangrijkste bij de keuken is, om voor jezelf duidelijk te hebben wat je wil en je niet te snel laten ompraten! Wij krijgen bijvoorbeeld een vaatwasser op hoogte. Echt ideaal naar ons idee, maar volgens menig verkoper nutteloos gezien onze leeftijd. Een grote of kleine koelkast, 1 of 2 ovens... En ga zo nog maar even door!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal en leuk Jeetjemina dat je mee komt schrijven!

Over woning verkopen: volgens makelaar idd ideale tijd om nu te verkopen en oplevering wanneer je eigen huis wordt opgeleverd. Afhankelijk van de gekte op de woningmarkt in jouw regio heb je veel te eisen als verkoper momenteel. Vooral 2^1 kap gaan nu als warme broodjes over de bank. Bij ons komt er morgen een bord in de tuin....

Degenen met een vrije kavel...: is een bouwer als Selekthuis/Groothuisbouw een optie geweest voor jullie? Degenen met een aannemer: welke stappen zijn er genomen? Hebben jullie eerst een architect in de arm genomen en daarna verschillende aannemers een offerte laten uitbrengen?
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de keuken: daarvoor zijn we bij Nuva keukens geslaagd. De verkoper daar dacht goed met ons mee en probeerde ons geen dingen 'aan te smeren' die we niet nodig hebben.
Vriend en ik zitten best goed op één lijn qua keukens/badkamer/inrichting. Daar ben ik wel blij mee :-).

In onze vorige koopwoning hadden we een kookeiland en dat hebben we in ons nieuwbouwhuis straks ook weer, heel fijn!
Verder een kastenwand met 2 ovens, grote koelkast en vriezer en verder kasten met planken voor bijv. serviesgoed.
In het eiland dan weer voornamelijk lades voor bestek en pannen e.d.
Vaatwasser wilde ik juist niet op hoogte. Deze komt bij ons in het eiland, direct naast de spoelbak. Na het eten was ik de borden/pannen vaak af en zet ze dan in de vaatwasser. Als de vaatwasser bij ons op hoogte zou zijn, zou deze in de kastenwand zitten. Dat zou dan betekenen dat je na ieder afgespoeld bord om zou moeten draaien om het in de vaatwasser te zetten, en dat lijkt me niet zo praktisch. Ook zorgt dat voor meer druppels enzo op de grond.
We krijgen een kookplaat waar de afzuiger in zit; daar ben ik ook blij mee, geen "unit" meer dit aan het plafond hangt en je zicht belemmert.

Oh ja, en bij de nieuwe keuken hebben we er bewust voor gekozen om geen ruimte te maken voor barkrukken/zitje. Dat hadden we eerst wel en voor ons hield dat dan in dat we bijna allemaal aan het barretje zaten en niet aan de eettafel. In ons nieuwe huis willen we de eettafel meer gaan gebruiken en daarom kiezen we ervoor geen bar meer te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Voor nu zal ik vooral meelezen, hopelijk over een paar maanden meeschrijven. Laatst werd duidelijk dat het nieuwbouwplan zeer waarschijnlijk doorgaat nadat het 6 jaar stil heeft gelegen. Maaarr nu vinden wij het heel lastig om te bepalen hoeveel eigen geld je nodig hebt, vermoedelijk een rij- of hoekwoning willen we voor gaan. Kan iemand een indicatie geven voor ons? Alvast vriendelijk bedankt en ben benieuwd naar jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
De keuken klinkt goed Jeetjemina! Wij krijgen een U-keuken, aan de linkerzijde een inductiefornuis en aanrecht, dan op de korte zijde de wasbak, dan aan de rechterzijde nog een stuk aanrecht, vervolgens hoge kasten met vaatwasser, vriezer, koelkast en tweede oven. Dus wij hoeven gelukkig niet ver van de wasbak naar de vaatwasser. Wij zijn van het bakken en koken en op deze manier creëeren we veel werkruimte! Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk geen 'standaard' U-keuken wilde, maar goed ;)

Weten jullie al wat voor vloer jullie zouden willen?
lou99 wijzigde dit bericht op 24-12-2020 15:11
1.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SaarSaar schreef:
24-12-2020 14:53
Voor nu zal ik vooral meelezen, hopelijk over een paar maanden meeschrijven. Laatst werd duidelijk dat het nieuwbouwplan zeer waarschijnlijk doorgaat nadat het 6 jaar stil heeft gelegen. Maaarr nu vinden wij het heel lastig om te bepalen hoeveel eigen geld je nodig hebt, vermoedelijk een rij- of hoekwoning willen we voor gaan. Kan iemand een indicatie geven voor ons? Alvast vriendelijk bedankt en ben benieuwd naar jullie verhalen!
Dat heeft met verschillende factoren te maken lijkt me: wat is je huidige situatie, heb je een koop of huurwoning, heb je een hypotheek, spaargeld, koopsom nieuwe huis etc.
Alle reacties Link kopieren
SaarSaar schreef:
24-12-2020 14:53
Voor nu zal ik vooral meelezen, hopelijk over een paar maanden meeschrijven. Laatst werd duidelijk dat het nieuwbouwplan zeer waarschijnlijk doorgaat nadat het 6 jaar stil heeft gelegen. Maaarr nu vinden wij het heel lastig om te bepalen hoeveel eigen geld je nodig hebt, vermoedelijk een rij- of hoekwoning willen we voor gaan. Kan iemand een indicatie geven voor ons? Alvast vriendelijk bedankt en ben benieuwd naar jullie verhalen!
Leuk! Ter indicatie, wij hebben een rijwoning gekocht (die prijs is natuurlijk afhankelijk van wat je koopt). Het toilet en de badkamer hebben wij iets laten aanpassen, met de keuken en meer en minder werk erbij, zitten wij op ongeveer 50.000 euro. Dan zijn we er natuurlijk nog niet, vloer, meubels, raambekleding... Hopelijk kun je nu een betere inschatting maken van hoeveel eigen geld jullie zouden moeten hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven