Nieuwe auto zoeken

16-07-2012 12:49 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn autootje loopt op z'n eind. Hij is nog leuk om in nederland heen en weer te knorren maar met volle kampeerbepakking naar t buitenland vind ik een risico worden. Opzoek naar een nieuwe dus.

Maarrrr

Het grootste deel van het jaar rij ik er alleen in. Overdreven groot moet hij dus niet zijn.

Ook zuinig, minimaal 1:20 en liefst zuiniger.

We rijden veel dus diesel (vinden we ook fijner dan benzine)

Verder nog wat leuke opties als cruise- climatecontrol en een trekhaak.

Tot zo ver kan je het nog aanvinken op autotrack.

Maar we willen wel meer kofferruimte als nu (polo) en daar op zoeken is minder makkelijk.

Het liefst heb ik een auto waar je bijna de hele achterbank uit kan nemen.

Wie o wie weet een leuk model waar de achterbank uit kan en waarbij als bestuurder en passagier comfortabel kan zitten?

Bekeken en afgekeurd: Nieuwe renauld clio is leuk maar daar zijn de zittingen te klein van en er is te weinig (voet) ruimte bij de passagiersstoel en hij is te duur.

Citroën C3: daar kan de achterbank niet uit.
Wat is het voordeel van de achterbank eruit halen tov m neerklappen? in de gemiddelde hatchback heb je dan toch een flinke bult ruimte hoor.

Kijk ns naar de Chevrolet Aveo diesel. Is her en der nog leuk in de aanbieding, wegenbelastingvrij (maar da's nog maar effies) en ik vond het oudere model op LPG al heel behoorlijk rijden, de diesel zal nog wel n tandje fijner zijn, denk ik.
Opel corsa (nieuwere type), mazda 2, fiat punto, keus genoeg...
Nieuw model VW Polo al bekeken?
Ik heb eens begrepen dat het voordeliger is om voor alleen de zomervakantie een auto te huren, en de rest van het jaar in een kleinere auto te rijden als je de ruimte verder niet nodig hebt.

Het verschil in de kosten tussen een kleine auto en een grote was zoveel, dat het huren prima uitkon en de persoon in kwestie nog geld over zou houden.
Volkswagen caddy?
Ford Focus diesel?Niet allernieuwste model maar model van 2006-2010?

1 op 19 met dakkoffer over de hele vakantie naar italie.. Best zuinig toch?

Normaal 1 op 22 ofzo
renault clio
Peugeot 107 voor het hele jaar en een auto huren voor de vakantie.
Alleen kleine lichte autootjes kunnen 1:20 rijden. Je zult daarom concessies moeten doen. Of de gewenste ruime auto/ station wagon die (beduidend) meer verbruikt dan 1:20 of een kleine, lichte auto die wel 1: 20 kan rijden (in het gunstigste geval) maar weinig bagageruimte heeft.
quote:Maja82 schreef op 16 juli 2012 @ 12:49:

Bekeken en afgekeurd: Nieuwe renauld clio is leuk maar daar zijn de zittingen te klein van en er is te weinig (voet) ruimte bij de passagiersstoel en hij is te duur. Citroën C3: daar kan de achterbank niet uit.Wat is je budget dan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Flashy schreef op 16 juli 2012 @ 13:13:

Peugeot 107 voor het hele jaar en een auto huren voor de vakantie.Wat suf, daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben, maar wat een goed idee (en dit is neit eens mijn topic )
heb sinds 6 wk een opel corsa diesel.rijdt zalig en zuinig 1:21.
quote:himalaya schreef op 16 juli 2012 @ 13:17:

[...]

Wat is je budget dan?zeg 8000 euro. Dat is inc inruilwaarde van ons huidige blikkie.
nou das een flink budget.daar kan je vast wel iets fijns voor vinden?
maar kan je dan niet beter gaan kijken bij de verschillende dealers wat die voor occasion hebben staan. Het lijkt me dat er toch redelijk wat auto's voldoen aan je eisen dus je hoeft je niet vast te bijten in één bepaald model. alhoewel ik 1:20 wel heel zuinig vind hoor (of ik rij gewoon heel slecht in mijn peugot 207). Heb trouwens ook een fiat brava gehad (hatchback) en dat vond ik ook een hele fijne auto.
Ik rij in mijn huidige bakkie 1:16,5. Volgens autotrack rijd hij dat (ongeveer als je de opgave van 'gecombineerd' neemt)

Ik schrijf de hier genoemde modellen op en ik ga eens even puzzelen.

Voordeel van een bank er uithalen t.o.v neerklappen is dat je dan een vlakke laadvloer heb. Iets neerzetten op zo'n schuine rugleuning werkt bijna nooit en je hebt kans dat als je er wat te zwaars op zet de scharnieren van je rugleuning het begeven.
¤ 8000 voor een nieuwe auto is wel wat karig. Dan zou ik idd ook naar een tweedehands auto kijken. Maar of die ook 1:20 haalt....

Overigens kun je de bank van de 107 er niet uithalen.
quote:Flashy schreef op 16 juli 2012 @ 14:28:

¤ 8000 voor een nieuwe auto is wel wat karig. Dan zou ik idd ook naar een tweedehands auto kijken. Maar of die ook 1:20 haalt....

Overigens kun je de bank van de 107 er niet uithalen.

Inderdaad is dat karig, zeker met de eisen en opties die je wilt. En wat denk je voor je huidige bak terug te krijgen, omdat je zegt dat die op zijn eind loopt? Zal ook niet veel zijn?

Oh, en bedoel je met 'op zoek naar een nieuwe' een ándere auto, of ga je dan uit van een fonkelnieuwe?
Inruil reken ik op 2000.

En ik bedoel een nieuwe als een andere, niet als een rechtstreeks uit de fabriek.

Maar een relatief vlakke laadvloer is eigenlijk wel een eis.

Minimaal moet toch wel de zitting weg kunnen zodat de leuning nog vlakker kan.

En zuiniger dan 1:20 is ook wel een harde eis.
quote:Maja82 schreef op 16 juli 2012 @ 16:35:

En zuiniger dan 1:20 is ook wel een harde eis.

Veel auto's rijden volgens de fabrieksopgave zuinig als 1:20, maar ik vraag me af of dat in de praktijk wel opgaat. De opgaves zijn in ideale omstandigheden op een circruit o.i.d., niet in de stad.

En ik weet ook niet of je combi van 'niet al te klein' en zo zuinig rijden gaat lukken. Maar succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven