Nieuwe badkamer

30-04-2020 19:57 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Ik ben opzoek naar tips in deze situatie:

Januari zijn wij naar een sanitairbedrijf geweest en hebben daar een badkamer uitgezocht. Na lang twijfelen hebben we besloten om de badkamer te laten doen door hen, kost wel flink extra geld maar dan hoeven we daar niet meer naar om te kijken.

We hebben toen te kennen gegeven dat we de badkamer in juni willen laten doen, dit was akkoord. Echter al gauw bleek dat de tegelzetter had afgezegd door een grotere klus. Er werd door het bedrijf een nieuwe tegelzetter gezocht.
Deze kwam in maart kijken, we kregen toen de vraag 'wie gaat stuken'. Waarbij we aangaven dat we ervan uit gingen dat hij dat ging doen.
We hebben toen contact opgenomen met het sanitairbedrijf en onze onvrede geuit erover. We kregen als antwoord dat we zelf dan maar een stucadoor moeten gaan zoeken.
Vervolgens is er een installateur komen kijken, hij ging het stroom, leidingwerk en sanitair installeren.
Wat hij echter niet deed is het plafond maken. Wederom contact gezocht met het sanitair bedrijf en onze onvrede nogmaals geuit. We kregen daarop terug dat ze niemand hebben die het plafond kan komen maken dus daar zelf naar te zoeken.

We hebben onze onvrede geuit in een klacht. We gaan grof geld betalen zodat we er niet naar om hoeven kijken. Vervolgens komt een installateur, een tegelzetter die niet kan stucen, kan niemand het plafond maken enzovoorts.
Daarop kregen we terug dat de enige oplossing is om in oktober de badkamer te plaatsen, als we alles in 1 hand willen houden.
Dit terwijl in januari toegezegd is dat juni de badkamer geplaatst kan worden. We hebben daarom de maand juni dubbele lasten omdat we dan nog in ons huidige woning blijven wonen, zodat in alle rust verbouwd kan worden in ons nieuwe huis...
Waarvan akte, en nu?
Het ligt er ook nogal aan wat ze wisten over de badkamer zoals hij nu is.

Konden ze weten dat er nog gestuct moest? Was het logisch dat er nog een plafond in moest komen? Wat had je afgesproken? Wat waren de uitgangspunten?
Een tegelzetter is geen stucadoor, een installateur geen timmerman. Dus dat die het niet doen is op zich best logisch.
zolena schreef:
30-04-2020 20:02
Het ligt er ook nogal aan wat ze wisten over de badkamer zoals hij nu is.

Konden ze weten dat er nog gestuct moest? Was het logisch dat er nog een plafond in moest komen? Wat had je afgesproken? Wat waren de uitgangspunten?
Een tegelzetter is geen stucadoor, een installateur geen timmerman. Dus dat die het niet doen is op zich best logisch.
Alles was in januari al bekend.
Ik neem aan dat jullie een offerte hebben laten maken door het sanitair bedrijf, wat staat daar precies in?
Inderdaad wat staat precies uitgewerkt er in de offerte. Dit zijn overwegend bijkomende zaken die niet direct liggen bij de mensen die de badkamer installeren.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hakunaxmatataa schreef:
30-04-2020 20:23
Alles was in januari al bekend.
Als in de offerte staat dat zij een plafond gaan timmeren, dat ze daarna een stukadoor laten komen om het te stucen en de wand ook en dat allemaal in juni. Dan heb jij een punt waar je wat mee kan.

Dan zou je indien die is afgesproken een boeteclausule in werking kunnen laten treden. Dus zoveel vertraging=zoveel geld per dag. Maar dat zou wel in een contract moeten staan.

Als je die clausule niet hebt kan je hun om een voorstel vragen voor vertragingvergoeding.

Of je vraagt bij een andere partij offerte voor stucen en timmeren (Die in juni kan) Die leg je voor bij badkamers als optie die in mindering wordt gebracht op hun offerte.

Als dat ook niet lukt lijkt het me tijd voor juridische bijstand. Of de laat maar ik wacht wel tot september methode. Jammer. Wel het meest relaxed.
Wat een rare gang van zaken maar goed toen mijn ouders de badkamer lieten verbouwen had dat bedrijf werkelijk voor alles een mannetje. Bij mijn ouders bleek het plafond scheef waardoor de tegels niet mooi uitkwamen. Werd meteen 2 dagen later een mannetje voor gestuurd om het op te lossen. Niet gratis uiteraard maar het werd opgelost.
TsumTsum schreef:
30-04-2020 22:25
Wat een rare gang van zaken maar goed toen mijn ouders de badkamer lieten verbouwen had dat bedrijf werkelijk voor alles een mannetje. Bij mijn ouders bleek het plafond scheef waardoor de tegels niet mooi uitkwamen. Werd meteen 2 dagen later een mannetje voor gestuurd om het op te lossen. Niet gratis uiteraard maar het werd opgelost.
Het ligt er maar net aan wat er op de offerte van het sanitair bedrijf staat. Als daar niet op staat dat ze ook zouden stucen en het plafond zouden doen, is dit geen vreemde gang van zaken.
Is het bij een bekend badkamer bedrijf met de letter B? Heel herkenbaar verhaal voor hen namelijk. Zo'n bedrijf wil een badkamer verkopen maar verder is de service bagger. Hoe nu verder?
Zij zijn in een machtspositie dus heel sterk sta je niet tenzij je inderdaad zwart op wit hebt dat ze inderdaad meer gaan doen dan gangbaar. Zoals het stucen. Ik zou het in eigen hand nemen en zelf een stucadoor zoeken zodat het wel in juni klaar kan zijn.
Heel veel succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven