Nieuwe bank: kleur bekennen of voor veilige optie gaan?

19-07-2017 06:32 69 berichten
We hebben al zo'n 4 jaar geld op de spaarrekening staan om een nieuwe bank te kopen en nu eindelijk eentje gevonden waarvan we denken dat ie ook echt goed in ons huis zou passen. Het is een hoekbank met aan één kant een leuning en aan de andere kant een ottomaan.

Nu moeten we alleen nog de kleur uitkiezen. Eerder hebben we overwogen om bij Ikea de Norsborg te halen en dan in het rood. Maargoed, die verkopen ze nu niet meer in het rood en daarnaast is degene die we nu hebben gevonden nog veel fijner, maar de gedachte om een rode bank te kopen is er nog wel....

Maar nu ben ik heel erg gaan twijfelen. Als ik op Pinterest zoek naar plaatjes van een rode bank dan vind ik het echt helemaal geweldig en wil ik ook direct een rode bank kopen, maar tegelijk ben ik bang dat het echt een foute keuze is. Een neutrale kleur bank kun je oppimpen met kussentjes, maar als je dan opeens iets heel anders wilt qua inrichting dan haal je die kussentjes er vanaf / vervangt ze en je hebt weer een heel andere uitstraling. Een rode bank beperkt de mogelijkheden nogal.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen / ervaringen: heb je wel eens een knallend meubelstuk gekocht en had je daar later spijt van of is het een geweldige koop gebleken?
Pffh ik vind het nog steeds zo moeilijk. Is er misschien iemand die ik een PB mag sturen met een foto van onze huidige woonkamer?

(Ik merk wel dat ik de meningen vóór een rode bank liever lees dan die tégen. Misschien zegt dat ook al wat??)
Alle reacties Link kopieren
Je mag mij wel pb-en hoor.
Ik ben wel pro- rode bank ;-)
groenebroek schreef:
20-07-2017 13:18
Je mag mij wel pb-en hoor.
Ik ben wel pro- rode bank ;-)
haha aan je naam te lezen dacht ik dat wel.... Iemand met een groene broek moet een rode bank ook leuk vinden lijkt mij :high5:
b
Ik wilde even laten weten dat we de knoop hebben doorgehakt. We hebben gister een rode bank besteld :cheer2: Als het goed is, is ie er eind September zo'n beetje, dus dan zal ik nog even een update geve over of het een goede keuze was of dat we over 10 jaar toch voor een veiligere kleur gaan :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wat voor een heb je besteld? /nieuwsgierig

We hebben zelf voor een naturelkleur (cognac leer) gekozen. Eerlijk: met groenblauw (early dew) op de muur erachter (andere muren wit) en een parketvloer vind ik het al vrij druk (wel tof hoor, ben echt blij ermee).
De foto van Chat van Pode vind ik dan wel weer tof, in principe had er ook bij ons een rode bank gekund.
Het is een hoekbank met ottomaan geworden. 3.10 bij 2.40. Met schuine pootjes eronder, zodat de robotstofzuiger er makkelijk onderdoor kan. :cheer2:

Ik heb mijn best gedaan om eenfoto te vinden, maar dat is helaas niet gelukt. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon heel persoonlijk. Ik hou zelf erg van rustige warme in combinatie met koele kleuren dus juist geen felle primaire kleuren. Nooit mooi gevonden, nergens en in geen enkel interieur. Maar als jij het wel mooi vind dan is het toch helemaal oké, een huis is je eigen plek op de wereld. Gewoon doen en een nieuwe bank kost nou toch ook weer niet de hele wereld of wel?
Ja en?
Leuk! Ik had ook eerder een rode bank van IKEA heel blij mee. Helaas ook een kat die m flink te grazen genomen had in n paar jaar tijd. Maar was blij met t kleurtje. Kan wel verkleuren door de zon.
ourea schreef:
10-08-2017 21:54
Leuk! Ik had ook eerder een rode bank van IKEA heel blij mee. Helaas ook een kat die m flink te grazen genomen had in n paar jaar tijd. Maar was blij met t kleurtje. Kan wel verkleuren door de zon.

Was dat toevallig de Norsborg? Die hadden we namelijk eerst op het oog, alleen verkiopen ze die tegenwoordig helaas niet meer in het rood :@@: Al moet ik zeggen dat ik nu wel blij ben dat ie er niet meer is, want deze bank is ongeveer even duur maar wel een veel groter hoekgedeelte :cheer2:
Ja ik denk dat wel. Zag m er ook niet meer tussen staan helaas, hij was leuke kleur rood, fleurde de kamer op. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rode bank, ik vind het erg leuk. Heb verder ook rood in schilderijen, verder een rustige inrichting

Ik ben hem nog niet zat maar hij is versleten ( komt van mijn ouders af), bank is ondertussen 16 jaar oud ofzo

Als ik nu zou kiezen zou ik voor petrol of babyblauw gaan
Alle reacties Link kopieren
Wat is ottomaan?
Hij is binnen!! Ben er superblij mee
https://imgur.com/a/xA4Rh Hier staat een foto van onze bank

Afbeelding
anoniem_228919 wijzigde dit bericht op 24-09-2017 18:28
Reden: vergeten dat ik zelf plaatjes kan plakken
24.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben al járen een rode, leren bank. Wél neigt hij iets meer naar roodbruin, dan knalrood. Mooie bank hoor, zij hebben er nooit spijt van gehad en hij staat mooi!
Ik hou ook wel van felle kleuren, onze keuken is royal blue. Verder is de vloer grijs, muur wit, tafel licht eiken en stoelen lichtblauw. Combineren is wel extra belangrijk met knalkleur.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er mooi uit! Steekt mooi af bij de rest.
Alle reacties Link kopieren
Mooie bank, hoor!
Unknown1985 schreef:
24-09-2017 20:46
Ziet er mooi uit! Steekt mooi af bij de rest.

Dat vind ik zelf ook. Ben erg blij met onze keuze. De woonkamer voelde nooit helemaal 'af' en nu opeens wel. Het geeft een hoop samenhang in combinatie met de assecoires die we al hadden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven