Nieuwe huurder
vrijdag 21 september 2018 om 12:13
Zo ver was ik zelf ook nog wel, ben niet helemaal achterlijkgroenebroek schreef: ↑21-09-2018 12:10Serieus??![]()
Nou hier komt ie:
Senioren woning - een senior
Studentenkamer - student of ander jong iemand
Algemeen: iemand die de huur kan betalen, dus een vorm van inkomen heeft
Enz. enz.
Ik bedoel andere zaken dan leeftijd en inkomen. Als er nou 5 gegadigden zijn met allemaal gemiddeld hetzelfde inkomen en dezelfde leeftijd.
vrijdag 21 september 2018 om 12:16
Dan zal het toch juist per situatie verschillen?
Je kunt niet in het hoofd van de verhuurder kijken, dus je kunt ook geen inschatting maken van wat hij belangrijk vindt bij zijn keuze of juist absoluut niet.
Je kunt er natuurlijk even een telefoontje aan wagen. Wellicht dat je dan wel meer info krijgt.
Je kunt niet in het hoofd van de verhuurder kijken, dus je kunt ook geen inschatting maken van wat hij belangrijk vindt bij zijn keuze of juist absoluut niet.
Je kunt er natuurlijk even een telefoontje aan wagen. Wellicht dat je dan wel meer info krijgt.
vrijdag 21 september 2018 om 12:16
Bij particuliere huur gunfactor.
Bij huur via woningbouw inschrijfduur.
vrijdag 21 september 2018 om 12:20
Vooral gevoel en gun dus. Degene die het nu huurt ken ik persoonlijk en die heeft mijn nummer aan de verhuurder gegeven voor een afspraak. Dat was gisterochtend, en heb nog niets gehoord. Is het te snel om eind van vandaag al aan te geven aan de huurder dat ik niets heb gehoord?
Lijkt me wel dat de verhuurder meerdere bezoeken/afspraken op een dag doet dus het eerst verzamelt.
Lijkt me wel dat de verhuurder meerdere bezoeken/afspraken op een dag doet dus het eerst verzamelt.
vrijdag 21 september 2018 om 12:26
Per wanneer gaat de huidige huurder eruit? Volgende week, volgende maand, over drie maanden??fotoroid schreef: ↑21-09-2018 12:20Vooral gevoel en gun dus. Degene die het nu huurt ken ik persoonlijk en die heeft mijn nummer aan de verhuurder gegeven voor een afspraak. Dat was gisterochtend, en heb nog niets gehoord. Is het te snel om eind van vandaag al aan te geven aan de huurder dat ik niets heb gehoord?
Hoe langer dat nog duurt hoe minder groot de directe prioriteit ligt bij het vinden van een nieuwe huurder.
vrijdag 21 september 2018 om 12:28
ongeveer 4-5 weken, dus er moet wel redelijk snel iemand gevonden worden.stripverhaal schreef: ↑21-09-2018 12:26Per wanneer gaat de huidige huurder eruit? Volgende week, volgende maand, over drie maanden??
Hoe langer dat nog duurt hoe minder groot de directe prioriteit ligt bij het vinden van een nieuwe huurder.
vrijdag 21 september 2018 om 13:00
Hier een particuliere verhuurder. Wij doen het meestal via een makelaar. Die maakt een voorselectie op basis van salaris etc en die doet ons een vijftal voorstellen. Ze geeft haar gevoel er ook al bij weer. Gunfactor is dus wel belangrijk.
Ik had een keer zelf een afspraak met iemand gemaakt. Was een vriend van een familielid. We hadden een kijk-afspraak gemaakt. Dus ik was naar het huis gefietst, daar aan gekomen, pak ik mijn telefoon uit de tas, had hij een appje gestuurd, dat hij niet kon komen omdat ze ruzie hadden met de ouders van de vriendin, omdat die tegen samenwonen waren. Of hij het dan eventueel wel alleen kon huren, maar ik had al zo de balen dat ik er voor niks heen was gefietst, dat ik heb gezegd, dat daar verder geen sprake van kon zijn, omdat ik graag betrouwbare huurders heb. Kom dus iig wel opdagen op je kijkafspraak.
Ik had een keer zelf een afspraak met iemand gemaakt. Was een vriend van een familielid. We hadden een kijk-afspraak gemaakt. Dus ik was naar het huis gefietst, daar aan gekomen, pak ik mijn telefoon uit de tas, had hij een appje gestuurd, dat hij niet kon komen omdat ze ruzie hadden met de ouders van de vriendin, omdat die tegen samenwonen waren. Of hij het dan eventueel wel alleen kon huren, maar ik had al zo de balen dat ik er voor niks heen was gefietst, dat ik heb gezegd, dat daar verder geen sprake van kon zijn, omdat ik graag betrouwbare huurders heb. Kom dus iig wel opdagen op je kijkafspraak.
vrijdag 21 september 2018 om 13:02
Goed voorbeeld, bedankt! Lijkt me inderdaad vervelend als iemand bij het kijken al niet op komt dagen of te laat komt, dan mis je al punten. Deze huurder doet het volgens mij niet via een makelaar, nog niets van gezien in ieder geval.lattemachiato schreef: ↑21-09-2018 13:00Hier een particuliere verhuurder. Wij doen het meestal via een makelaar. Die maakt een voorselectie op basis van salaris etc en die doet ons een vijftal voorstellen. Ze geeft haar gevoel er ook al bij weer. Gunfactor is dus wel belangrijk.
vrijdag 21 september 2018 om 13:03
Ja is dat wel normaal en niet te opdringerig? Ik zal als ik nog niets gehoord heb eind van de middag de huidige huurder vragen, beetje pro-actief mag dus wel.
vrijdag 21 september 2018 om 13:07
viva-amber schreef: ↑21-09-2018 12:31Het scheelt ook wanneer je geen getrouwde minnaar hebt van in de 60.
vrijdag 21 september 2018 om 13:15
Klinkt heel logisch ja. Net als een sollicitatie, dan bel je soms ook even na een paar dagen, laat zien dat je graag wilt. Ik ga het onthouden, dankjewel!
vrijdag 21 september 2018 om 13:17
Vast inkomen, zit iemand in de schuldhulpverlening, neemt iemand huisdieren mee? Wat is er over iemand op internet ( facebook ) te vinden. Komt iemand over als een feestbeest ( geluidsoverlast ) En heel belangrijk: de gunfactor.
Ik verhuur zelf een huis en er zijn er bij mij vele afgewezen door wat ik over hen op internet had gevonden.
Ik verhuur zelf een huis en er zijn er bij mij vele afgewezen door wat ik over hen op internet had gevonden.
vrijdag 21 september 2018 om 13:20
Kan me voorstellen dat je even research doet om te kijken wat je binnen zou halen. Dan ook kan internet een vertekend beeld geven vind ik, veel feesten betekent niet per se dat dit thuis ook wordt gedaan. Maar dat terzijde. Het is wel een goede checkacmp schreef: ↑21-09-2018 13:17Vast inkomen, zit iemand in de schuldhulpverlening, neemt iemand huisdieren mee? Wat is er over iemand op internet ( facebook ) te vinden. Komt iemand over als een feestbeest ( geluidsoverlast ) En heel belangrijk: de gunfactor.