Nieuwe ideeën

06-10-2011 11:07 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Voor een poos terug was ik heel fanatiek met lezen. Ik lees graag boeken die niet zwaar beladen zijn, maar waar toch een goed verhaal in zit. Ik lees graag boeken van Carry Slee, Maren Stoffels etc.

Nu wil ik graag weer gaan lezen. Ik ben gestopt omdat ik de boeken die ik zelf heb, wel een keer uitgelezen heb. Nu is mijn vraag het volgende:

Weten jullie enkele goede boeken die niet heel moeilijk zijn om te lezen, die realistisch zijn etc.?

Ik hoor het graag! Dan ga ik weer lid worden van de Bibliotheek.
Wat bedoel je met niet heel moeilijk om te lezen?

Chicklit (dat is een genre) leest wel lekker makkelijk weg, maar of het realistisch is?
Ik heb net vakantie gehad en ik vond 'De Codex' van Douglas Preston erg leuk (leest lekker weg)

'Alice, het meisje in de schuur' van Sara Flanigan
@ Vl43inder:

Ik heb moeite met bijvoorbeeld het volgende: Een boek met meer dan 400 pagina's met lettertype 8.

Qua inhoud maakt het niet zo veel uit als het wat moeilijker is.

Hopelijk snapt iedereen wat ik bedoel met niet moeilijk te lezen.
Hou je van spannende boeken?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
@Mali30

Ik denk het wel... Ik ben door de jaren heen heel erg vast blijven houden aan de tienerboeken van Carry Slee en ik wil heel graag iets anders gaan lezen. Om het voor mezelf een beetje veilig te houden wil ik rustig beginnen om zo steeds een stap verder in te komen in mijn literatuur ontwikkeling.
Patricia Cornwell schrijft heel spannend en het leest lekker weg!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Waar hou je verder van behalve Carry?

Wat voor genre spreekt je aan? Ik kan hier nl vanalles noemen, maar t is wel handig als ik je smaak ken.

Als het echt om het letttertype gaat, zou ik eens kjjken bij de groteletterboeken in de bieb.
quote:Anniekje schreef op 06 oktober 2011 @ 11:16:

@ Vl43inder:

Ik heb moeite met bijvoorbeeld het volgende: Een boek met meer dan 400 pagina's met lettertype 8.

Qua inhoud maakt het niet zo veel uit als het wat moeilijker is.

Hopelijk snapt iedereen wat ik bedoel met niet moeilijk te lezen.

Goed dat je het even zegt, ik vatte "niet heel moeilijk" op als "simpel ipv niet te lang en niet te klein.

Heb je wel eens aan een e-reader gedacht? Daar kun je de lettergrootte zelf aanpassen.

Welk genre vind je leuk?
Ik vind de boeken van Herman Brusselmans en Jeroen Brouwers altijd heerlijk.

Als je meer detective zoekt lees ik ook graag de boeken van Jan WIllem van de Wetering (misschien tikje gedateerd) of Joe Speedboot en Domatique's manko van Tommy Wieringa.

Of alles van Joost Zwagermans of Tim Krabbé...

@ Vl43inder: rustig ochtendje, gaat het goed?
Nick Hornby leest lekker weg, interessant en leuk. Zijn boeken zijn ook vaak verfilmd (about a boy, high fidelity, fever pitch).
For what do we live, but to serve as sport for our neighbours, and laugh at them in our turn?
Ik weet niet zo goed van welk genre ik houd. Het moet een beetje realistisch zijn dus geen vampierverhalen o.i.d.

Ik vind het leuk om iets te lezen wat spannend is, een beetje humor, en wat ik heel belangrijk vind is dat er een goed verhaal die je meesleept tot het einde inzit.

Ik hoop op goede reacties.

Ik heb inmiddels wat boeken toegevoegd aan een lijst zoals van Carry Slee: Joël, Bangkok Boy, Fatale Liefde en van Jenny Downham heb ik Jij tegen mij. Ik weet niet zo goed onder welk genre ze vallen, maar de verhalen die ik vind op internet lijken me wel aantrekkelijk.
Ik vind Virginia Andrews een goede schrijfster! Ben daar op over gestapt na Carry Slee. Bloemen op zolder is een geweldig boek (en de delen daarna lees je in één ruk uit)!
Millenium trilogie van Stieg Larssen.

Wel dikke boeken, maar zo spannend dat je er wel doorheen komt denk ik.

Verder hou ik heel erg van boeken van Marrianne Frederikson, realistische romans.
quote:potsiedikkie schreef op 06 oktober 2011 @ 11:37:

@ Vl43inder: rustig ochtendje, gaat het goed?

Hoi Potsie. Ja, het gaat wel goed. Ik lees iig heel veel boeken tijdens het voeden.

De boeken van Suzanne Vermeer, Esther Verhoef en Saskia Noort zijn ook wel spannend en ze lezen lekker weg. Net als de boeken van Nicci French.
Bovenstaande: Saskia Noort en Esther Verhoef! En Simone vd Vlugt, leest ook lekker weg.
quote:BarbaraAnn schreef op 06 oktober 2011 @ 11:48:

Ik vind Virginia Andrews een goede schrijfster! Ben daar op over gestapt na Carry Slee. Bloemen op zolder is een geweldig boek (en de delen daarna lees je in één ruk uit)!Ow vreselijk die bloemen op zolder, niet door te komen, voor mij dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bloemen op zolder vind ik ook vreselijk. Zo zie je maar dat smaken verschillen.

Nicci french en Esther Verhoef vind ik ook goede tips.
Ik zou als ik jou was gewoon lid worden van de bibliotheek. Dat kost ongeveer evenveel als twee boeken en dan kun je een jaar lang rondneuzen en lenen wat je maar wilt. Zeker wat grotere bibliotheken zijn goed bij en kopen steeds nieuwe boeken aan, dus er zit altijd wel wat tussen.

Jeugdboekschrijvers die als volwassene ook nog leuk zijn om te lezen vind ik Simone van der Vlugt, Thea Beckman, Toon Tellegen (dat zijn meer korte verhalen). Chicklit leest ook makkelijk weg en daar is veel van te krijgen.

Cecelia Ahern is leuk, Jan Wolkers, Carl Hiaasen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Tess Gerritsen!
Als je van romantisch houdt met leuk verhaal en niet te zwaar:

Of:

Nicci French vind ik echt vreselijk, gelukkig vinden andere het dan wel weer leuk.

Saskia Noort is idd ook goed te doen.

Ben ook wel van de makkelijke boekjes, zoals die van Herman Finkers, Yoep van 't Hek e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven