Nieuwe kamer

22-04-2013 23:17 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Aangezien we gaan verhuizen moet ik mijn nieuwe kamer inrichten. En ik vroeg me af of jullie me advies/inspiratie kunnen geven.

Het word een zolderkamer.

Ik zat zelf te denken om de muur waar mijn bed tegen aan gaat staan een andere kleur te doen dan de rest van mijn kamer.

Dus bijvoorbeeld de hele kamer een lichte kleur (gebroken wit oid) en dan die wand bij mijn bed grijs.

Het leek mij ook wel leuk om de deurpost en eventueel plinten een andere (fellere kleur) te doen zoals rood.

Denken jullie dat dit een leuk effect word?

Boven mijn bed wil ik een zinnetje schilderen, veel mensen hebben iets zoals slaap lekker in een andere taal.

Ik wil dan iets anders omdat iedereen dat al heeft.

Hebben jullie een leuk idee voor een leuke zin (het liefst niet in het nederlands).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Je hebt het over 'we gaan verhuizen' en het inrichten van je kamer, dus ik neem aan dat je nog thuis woont en het je ouders zijn die gaan verhuizen? In dat geval zou ik niet de deurpost en plinten rood gaan verven. Is zoveel gedoe om weer te schuren en schillderen als je over een paar jaar het huis uitgaat.
Als je dingen in een fellere kleur wil doen, dan kan je dat ook doen met accessoires. Dat is ook makkelijker als je de kleur zat bent na een tijdje.
eh... nee. Om heel eerlijk te zijn lijkt mij dat echt afschuwelijk zo die plinten in een felle kleur. Smaken verschillen natuurlijk maar brr.

Ik sluit me volledig aan bij het advies van borderwalk.
Een vriendin van me heeft trouwens zo'n zin boven haar bed.

Let her sleep, for when she wakes, she will move mountains.

Als je deze zin even plakt naar google afbeeldingen krijg je mooie muurstickers te zien zodat je een idee hebt wat mogelijk is.

Degenen die ik mooi vind hebben niets met slapen te maken dus daar heb je niet zoveel aan vrees ik.
Houtwerk is alleen mooi als je het in het hele huis hetzelfde doet. Dus tenzij jullie overal rode plinten en deurposten maken, zou ik dat niet doen.

Grijs en wit op de muren kan best leuk zijn en koop een rood dekbedovertrek.
Bedankt voor jullie mening! Dan laat ik die rode deurpost zitten ;)
Een zolderkamer kan donker zijn dus pas dan op met de kleur die je kiest, dat het niet te somber wordt.

Als je al een hele tijd een favoriete kleur hebt zou je die op de muur kunnen doen, maar als je smaak nog regelmatig wisselt zou ik de vaste dingen neutraal houden en kleur toevoegen met je gordijnen, beddengoed, kleed, etc.

Wat voor stijl vind je leuk? Romantisch, strak, naturel, veel kleur?

Ideeën:

- een stuk muur boven je bureau beschilderen met schoolbordverf of magneetverf.

- als je veel schuine wanden hebt, heb je misschien erg weinig kastruimte en moet je met losse planken werken. Koop een rol mooi behang of pakpapier en bekleed daarmee dozen waarin je spulletjes opbergt, dan ziet je kast er veel minder rommelig uit en je hebt unieke opbergdozen.

- als je kamer klein en je nieuwe spullen mag kopen: kies voor veelzijdige meubels. Een voetenbankje waar je ook spullen in kan opbergen en die je kan gebruiken als tafeltje, een stoel die je kan uitklappen tot logeerbed, etc.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven