Nieuwe keuken - Bora

28-12-2016 14:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Gewoon even een topic voor de leuk. Geen advies nodig, maar benieuwd naar ervaringen.

Al een aantal weken zijn wij bezig met een nieuwe keuken. Morgen gaan we de laatste puntjes op de i zetten. We hebben gekozen voor een Bora ipv een losse inductieplaat en afzuigkap.

Mijn vraag: wie van jullie heeft ook de Bora en hoe bevalt ie? Houdt ie ook echt zo goed de spetters tegen? Ben benieuwd!!
volgens mij is het een afzuigsysteem voor geurtjes, niet voor spetters.

En het lijkt mij vooral een ramp met overkoken of een keer iets omstoten.
quote:ghostly41 schreef op 28 december 2016 @ 15:16:

volgens mij is het een afzuigsysteem voor geurtjes, niet voor spetters.Het is idd een afzuigsysteem, maar omdat de afzuiging veel dichterbij de bron zit zouden de spetters ook minder kans krijgen. Heb je hier ervaring mee en zo ja, wat is je ervaring? of heb je alleen even gekeken wat een Bora is en je reactie gedropt? Want ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die ermee koken
[quote]ghostly41 schreef op 28 december 2016 @ 15:16:

volgens mij is het een afzuigsysteem voor geurtjes, niet voor spetters.

En het lijkt mij vooral een ramp met overkoken of een keer iets omstoten.[/quote]

Dus je hebt er geen ervaring mee?
Heb wel eens gewerkt (bij vriendin) met zo'n afzuiger die uit het kookeiland omhoog kwam, maar had niet het gevoel dat dat echt goed werkte, lang niet zo goed als mijn eigen afzuigkap in elk geval. Zo'n bora ken ik niet, maar die zit als ik het goed begrijp nog lager? Warmte stijgt op, dus die zal flink hard moeten zuigen om effect te hebben?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Dram niet zo met je ervaring/geen ervaring. En ja, hier ervaring maar die ga ik nu lekker niet delen.
quote:handigmetgeld schreef op 28 december 2016 @ 15:22:

Heb wel eens gewerkt (bij vriendin) met zo'n afzuiger die uit het kookeiland omhoog kwam, maar had niet het gevoel dat dat echt goed werkte, lang niet zo goed als mijn eigen afzuigkap in elk geval. Zo'n bora ken ik niet, maar die zit als ik het goed begrijp nog lager? Warmte stijgt op, dus die zal flink hard moeten zuigen om effect te hebben?Thanks voor je reactie! Er zit veel verschil in de verschillende ingebouwde afzuigingen en het is ook nog volop in ontwikkeling (wat ik hoor, we hebben m nog niet). Zit idd wel behoorlijk wat zuigkracht in idd.
quote:Loca_Loca schreef op 28 december 2016 @ 15:24:

Dram niet zo met je ervaring/geen ervaring. En ja, hier ervaring maar die ga ik nu lekker niet delen.

Ha ha prima hoor, je hoeft t niet te delen/reageren.

Ik geef alleen aan dat ik niet op zoek ben naar een mening of het je wat lijkt of niet, ieder zn eigen mening en die van ons is al gevormd en is afhankelijk van het soort keuken. Gaf alleen maar aan dat ik zocht naar mensen die m in gebruik hebben of ooit mee gewerkt hebben.
Als er veel zuigkracht in zit moet het ook veel herrie geven...
quote:ghostly41 schreef op 28 december 2016 @ 15:30:

Als er veel zuigkracht in zit moet het ook veel herrie geven...Dat dacht ik ook idd, maar dat valt dus reuze mee. Was in het begin ook hetgene waar ik over twijfelde, maar hebben m aan gehad (in verschillende zaken) en het viel reuze mee. Niet meer geluid dan een afzuigkap.
Hier mensen in de omgeving die hem hebben en mede door hun ervaring hebben wij er ook een gekocht. Ook omdat de plaats waar wij willen gaan koken niets anders mogelijk is of we blokkeren een raam.

Voor het vocht wat overkookt zit een reservoir dat dit op vangt tot een liter als ik het goed heb.

Het geluid valt ook mee dit komt als ik het goed is mede omdat dit onder je gebeurt dus minder op merkt.
Ik heb ermee gewerkt bij een vriendin en daardoor hebben wij juist voor iets anders gekozen voor onze keuken. Afzuiging naar beneden werkt toch minder goed. Voor 'gewone' pastageurtjes ofzo gaat het wel, maar als ze een keer vis koken of curry maken ofzo dan stinkt het hele huis.

Het hangt dus ook van je kookwensen af en hoe erg je het vindt om geurtjes te hebben. Wij houden enorm van koken en doen vaak grote diners en ik ben blij dat ik een keer kon oefenen bij die vriendin want anders had ik nu spijt.
quote:leoni schreef op 28 december 2016 @ 16:06:

Hier mensen in de omgeving die hem hebben en mede door hun ervaring hebben wij er ook een gekocht. Ook omdat de plaats waar wij willen gaan koken niets anders mogelijk is of we blokkeren een raam.

Voor het vocht wat overkookt zit een reservoir dat dit op vangt tot een liter als ik het goed heb.

Het geluid valt ook mee dit komt als ik het goed is mede omdat dit onder je gebeurt dus minder op merkt.Goed om te lezen! Veel kookplezier :-)
Wij hebben een bora basic en zijn er superblij mee! De afzuiging doet het goed, het is heel makkelijk schoon te maken (afwasmachine!) en er hangt geen lelijker, smerige afzuigkap in de weg. Hij maakt wel wat herrie, maar dat doet elke afzuigkap. Wij zijn fan!! Familie heeft 'm ook gekocht en zijn er ook blij mee.
quote:MaryCrawley schreef op 28 december 2016 @ 16:30:

Ik heb ermee gewerkt bij een vriendin en daardoor hebben wij juist voor iets anders gekozen voor onze keuken. Afzuiging naar beneden werkt toch minder goed. Voor 'gewone' pastageurtjes ofzo gaat het wel, maar als ze een keer vis koken of curry maken ofzo dan stinkt het hele huis.

Het hangt dus ook van je kookwensen af en hoe erg je het vindt om geurtjes te hebben. Wij houden enorm van koken en doen vaak grote diners en ik ben blij dat ik een keer kon oefenen bij die vriendin want anders had ik nu spijt.Dank je wel voor je reactie! Inderdaad goed dat je het vooraf bij iemand kon proberen en daardoor een andere keuze gemaakt hebt. Hier zijn we gewone gezinskokers. Geen poespas gewoon lekker maar niet te moeilijk. 1 tot 2x per jaar dat we uitgebreid en voor meer mensen koken en hebben ook voldoende ventilatie door de grote raampartijen dus dat zal dan wel op te lossen zijn
quote:MJ87 schreef op 28 december 2016 @ 16:35:

Wij hebben een bora basic en zijn er superblij mee! De afzuiging doet het goed, het is heel makkelijk schoon te maken (afwasmachine!) en er hangt geen lelijker, smerige afzuigkap in de weg. Hij maakt wel wat herrie, maar dat doet elke afzuigkap. Wij zijn fan!! Familie heeft 'm ook gekocht en zijn er ook blij mee.Wat leuk zo enthousiast!! Fijn!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven