nieuwe keuken kopen...

27-05-2017 19:10 41 berichten
Hai!

Ik sta op het punt om een nieuwe keuken aan te schaffen, en ik zou het heel erg waarderen als jullie met me mee kunnen denken over de uiteindelijke prijs. Ik ben erg slecht in afdingen / korting vragen, maar weet ook dat de keuken business daar zo'n beetje op draait. Dus graag jullie reacties / advies op het bod dat ik nu heb liggen (en ik weet, het gaat vooral om een globaal beeld en of de richting een beetje redelijk is!)

Toch even een omschrijving van de keuken om een beeld te hebben:
Keuken: bruynzeel Pallas greeploos, U-model, composiet werkblad totaal 4.5 meter met opstaande rand rondom van 15 cm, AEG inductie kookplaat, vaatvasser en combimagnetron, afzuigkap, rvs, spoelbak, Quooker 3 in i 1 kraan (die is mega duur...nog wat twijfel hierover), 1 bovenkastje van 90, wel hoekkast maar niet met draaiplateau's oid. Inbouw koelvries combi laat ik overzetten want pas 2 jaar oud. Wegslopen die ik zelf, net als het kleine beetje electra werk dat nodig is, prijs in wel inclusief plaatsen van de keuken en apparatuur werkbaar afleveren. Eerste prijs, waar 25% korting op de apparatuur zat (was volgens mij wel vanaf de adviesprijs, en die is altijd hoog) was € 16.350 en uiteindelijk uitgekomen op € 12.750.

Voor mij voelt dit heel schappelijk en goed. Gesprek was ook fijn en ik heb veel vertrouwen in deze zaak. Maar om me heen hoor ik alweer geluiden dat ik er 'veel meer' uit kan halen (en vooral dat ik slecht ben in afdingen). Ik word daar eerlijk gezegd een beetje moe van. Ja, ik ben slecht in afdingen, maar is dit nou zo'n rare prijs? Goed gevoel en vertrouwen is mij ook zeker wat waard! Geen idee of jullie op basis hiervan iets zinnigs kunnen zeggen, maar ik doe maar ff een poging...zou heel fijn zijn! En dank alvast!
ga ff online nu...dus vooral EN ZEKER geen desinteresse dat ik niet meer direct reageer......al jullie tip en suggesties zijn absoluut superfijn en nuttig! lekker slapen voor straks en dank alvast...nu al een hoop nadenk-stuff gekregen!!
Alle reacties Link kopieren
iris71 schreef:
27-05-2017 22:43
@ Hagesje, dat quoockerkreng kost 1500 euro...het onderzoeken zeker waard dus, jouw tip! Dank!! Komt er ook echt 100 graden water uit, of iets van 80? Hoeveel liter is de boiler? Kun je die ook op de warmwaterkraan aansluiten zolang je nog niet geheel gasloos bent?
Lach!
Alle reacties Link kopieren
Echt 100 graden. Ik weet eigenlijk niet hoe groot de boiler is, 5 liter?
In ieder geval groot genoeg. Ik heb nog nooit 'mis gegrepen'.
Lach!
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met je laatste vraag?
We hebben gewoon een koud waterkraan en warm én kokend water komt via de boiler (die onder in het keukenkastje staat).
Lach!
Alle reacties Link kopieren
iris71 schreef:
27-05-2017 22:43
@ Hagesje, dat quoockerkreng kost 1500 euro...het onderzoeken zeker waard dus, jouw tip! Dank!! Komt er ook echt 100 graden water uit, of iets van 80? Hoeveel liter is de boiler? Kun je die ook op de warmwaterkraan aansluiten zolang je nog niet geheel gasloos bent?
Dat kan sowieso goedkoper, dus daar kun je nog over onderhandelen.

Wij hebben een geheel houten keuken (wat het een stuk duurder maakt), met twee ovens, grote inductieplaat, vaatwasser, Quooker, koelkast en vriezer (allemaal van Miele en Neff). Composietblad met een lengte van 5,55m. Daarnaast nog 6 grote ladekasten met 3 lades erin, en nog heel veel kastruimte (grote keuken met kastenwand)

Deze keuken kostte ong 18.000 euro. Kun je een beetje vergelijken. We hebben hiervoor 15 bedrijven benaderd, om zeker te weten een goede prijs te betalen.
Zeker niet naar Paul Roescher gaan. Lees vooral recensies op qasa dan weet je genoeg. Ga niet naar de grote keukenjongens met listige verkooppraatjes, maar vraag aan kennissen en familie rond naar goede ervaringen en toets dat aan internet. Wij zijn wel rond wezen kijken bij grote zaken, puur om ideeën op te doen. Offerte bij vaste prijzen zaak laten maken en kleine zelfstandige. Dan weet je beetje de richtlijn voor kastwerk, blad, montagekosten en apparatuur. Onze nieuwe keuken komt deze week. Wij zijn in Duitsland in Nordhorn geslaagd bij Kuechenhaus ekelhoff
Prijs: 2 hoge kasten met koelvrieskast, vaatwasser op hoogte,. Combi oven-magnetron, lade en 2 kastjes, tot boven afgetimmerd, ernaast 70 cm diep granieten blad van 395 cm met 10cm smetplinten rondom. Hangkast 100cm en Wandafzuigkap. Eronder 5 ladenblokken met grote stanggrepen, 2x 60cm en 2x 90 cm en 90 cm inbouwoven met lade eronder. Inclusief plaatsen, vaatwasser en Quooker zijn nog recent, die laten we overzetten. Verder Siemens apparatuur, behalve grote oven. Totaal 10400 (maar wel heel lang onderhandelen). Wel voor zaak met hele goede afterservice gekozen.
Okee...veel reacties...veel indrukken. Dank daarvoor!!! Om met de laatste te beginnen..gaat hier om een echte Quooker...zeer duur apparaat...weet ik.....echt een zeer duur apparaat...daar kan ik zeker op besparen! En verder...tja...ik heb een indeling bedacht waar ik nul restruimte heb, mede door de inbreng van de keukenadviseur (al had ik het zelf wel zo bedacht...)...de 25%korting op de apparatuur is een wassen neus...weet ik ....dan kom ik gewoon op de prijzen die ik via coolblue e.d betaal. Maar hee...het wordt nu wel ingebouwd en gedaan enzo.... is me ook wat waard. Jullie geven mij wel heel nuttige tips over de verder afhandeling.......ga ik zeker gebruiken...dank jullie wel!!
Ik lees graag even mee! Wij gaan ook voor een nieuwe keuken dus kunnen wel wat info gebruiken :)
Alle reacties Link kopieren
Navragen in je omgeving. Wij horen iedereen mopperen, behalve over vier keukens die alle vier bij Riga Keukens in Groningen zijn gekocht.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
@Hagesje, dank voor de tip. De Quooker 3-in-1 kraan kost bijna 1500 dus echt (!) flink duurder. En in verhouding van de rest van de spullen wel bizar duur....ik kan het wel betalen allemaal, heb hier hard voor gespaard, maar het geld HOEFT niet op natuurlijk...(heb nog de ambitie om op termijn helemaal gasloos te gaan, dus ook al heb ik in de keuken geen gas meer nodig, ik heb nog een flink duur klusje voor de boeg qua cv ketel, zonnepanelen, en alternatieven voor het warm water :-) ) ik moet wel echt bedenken hoe intensief ik de quooker gebruik (klein huishouden...ik en puberzoon) en welke prijs/kwaliteit ik oké vind....Als ik google, kom ik wel veel reviews tegen dat er echt een kwaliteitsverschil in dit soort kranen zit, maar hee...nogmaals...welke prijs/kwaliteit wil je (ik heb ook bewust geen dure Miele wasmachine maar een A+++ exemplaar uit het betaalbaardere middensegment) ...voordeel is wel dat er echt 100 graden water uit de quooker komt (en niet 80 graden zoals bij veel alternatieven) en de warmwaterleiding kan erop aangesloten worden (hoeft niet) zolang ik nog niet gasloos ben, zodat je nooit zonder warm water zit (alternatieven maken warm water door de koude kraan te mensen met het hete water uit het (toch wel kleine) boilertje). Maar...dat kost wel significant veel meer en hoe nodig is het...stof tot nadenken dus!
Overigens moet ik wel zeggen dat de eerst genoemde prijs al met 25% korting op de apparatuur was, dus de echte bovengrens was niet 16.350 maar 17.750. En....ik heb een dure smaak blijkbaar, want de spoelbak 9extra diep, rechthoekig, verzinkt) was ook niet goedkoop evenals de afzuigkap en combi-oven zonder knoppen maar met tiptoetsen (of hoe noem je dat. Vandaag nog langs geweest, er ligt nu een prijs van 12.000 en er zijn 2 planken toegevoegd van glas met rvs randen met led verlichting erin.

Pfff...superleuk, maar erg lastig allemaal....het is geen kattenpis wat ik ga uitgeven en ik moet er een hele tijd mee doen! Dus nogmaals superfijn, al jullie ervaringen en tips!
Alle reacties Link kopieren
iris71 schreef:
27-05-2017 21:54
Okee...veel stof tot nadenken...dank!! Composietblad hakt er wel in, 2x zo duur als kunststof en ook met deze kleine keuken best wat m2...Quooker buiten proporties bijna...meer dan 1000 euro...maar ik wil over een paar jaar gasloos dus het helpt als ik in mijn keuken het gas alvast kan weren...dat mag wat kosten, is een bewuste keuze. Moet over een jaar of 2 van 3 mijn cv ketel vervangen en wil dan over op zonnenpanelen, evt boiler, en iig af van het gas. Wel fijn als in ik de keuken nu al gasloos ben...en dat kan met evquooker...dus nogmaals...discussie gaat niet over 'de spullen' maar wel over de prijs ... hoeveel kan ik onderhandelen.. Wat is gangbaar en haalbaal...
Maar dat kan toch ook met een electrische keukenboiler en een waterkoker?
Ik haak ff in heb totaal geen verstand van keukens en wat dat kost maar ik lees wel tussen de regels door dat je gewoon nog niet zeker bent van je zaak. Je twijfelt enorm over die quooker (je schrijft geloof ik 15 keer hoe duur die is), je komt onzeker en vaag over tijdens het beschrijven van je toekomstbeeld (zonder gas).
Mijn advies is om eerst voor jezelf heel duidelijk te krijgen wat je wil, en wat je niet wil. Daarna wat je bereid bent er voor te betalen. Punt.
Als je jezelf die zekerheid hebt verschaft, ga je pas de offerte-fase in. Op dit moment ben je namelijk een speelbal van je eigen twijfels, en neem maar aan dat keukenverkopers daar optimaal gebruik van maken. Ook al vraag je 15 offertes aan. Je bent nu een prooidier.
Wij hebben al jaren Quooker en vorig jaar binnenwerk vervangen. Dat moet vaak na zo'n 7 a 8 jaar. Niet anders dan lof voor keurige service afdeling. Broer was door eigen schuld klein onderdeel kwijt, werd gelijk gratis toegezonden. Toegegeven dat het duur is, maar kwaliteit en service is top.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een keuken gekocht. Een blad van keramiek (duurder dan composiet), keramisch koken, aparte oven, magnetron, vaatwasser, koelvries combinatie, afzuigkap, greeploos (dat is altijd duurder dan gewone greepjes) en een 3 in 1 quooker (duur maar echt geweldig!). En ik was rond de € 10.000 kwijt. Met dure en nieuwe apparatuur (Siemens). Incl. montage en een nacontrole enkele weken later. Geen moeilijke onderhandelingen over de prijs (die zaak heeft het druk genoeg, daar doen ze niet aan). Geen aanbiedingen of nu of nooit acties.

Deze keuken komt uit Duitsland. Echt wat een verschil met de grote ketens in Nederland (dan heb ik het niet over de kleine familiebedrijven die prima werk leveren). Maar die bekende ketens draaien alleen maar op commercie. Wij zijn bij meerdere zaken geweest.

Dus jouw keuken komt op mij duur over. Ik zou een afspraak maken in Duitsland (drukke/goede zaken daar werken alleen op afspraak) en het echt vergelijken. Voor zoveel geld kan een ritje naar de grens er wel vanaf. De keukenzaken die ik ken hebben bijna 70% Nederlandse klanten en leveren door heel Nederland (zonder extra kosten).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee of dit een reële prijs is voor je keuken, de mijne is alweer een paar jaar oud. Wel heb ik ervaring met Bruynzeel.
We hebben daar een offerte laten maken, kwam op 18.000,-. Ik houd niet zo van afdingen, dus ik heb die prijs aangehoord en wilde de offerte mee om erover na te denken. De offerte mocht niet mee... Na ja dan niet, doei.
Ik kwam bijna de zaak niet uit, iedere stap ging er 1000,- af. tot we op de 12.000 zaten. Ik had toen al besloten dat ik niet met zo'n zaak zaken wilde doen, dus ben weg gegaan. Ik heb een keuken gekocht bij een keukenspeciaalzaak, kleine eenmanszaak, die direct met een mooie prijs kwam, was 10.000,- kwijt met betere apparatuur en massieve kastjes ipv gelakt spaanplaat.

Ben zeker nog een jaar lang bijna wekelijks door Bruynzeel gebeld, en iedere keer vroegen ze hoeveel ik dan wilde betalen voor de keuken. pfff werd echt gek van die zaak. Dus, als je al met ze in zee wilt, schat ik zo in dat je zeker nog een paar 1000 euro van de prijs af kan krijgen. GEwoon net doen alsof je hem niet gaat kopen. Ze blijven je toch wel stalken.

Qua Qooker, zou ik zeker doen. Ben zo blij met dat ding! Zeker in combinatie met inductie ideaal. aardappels, groente e.d. gooi je direct in kokend water, is zo klaar, kopje thee is zo gezet. Ik twijfelde ook eerst aan het nut, maar kreeg een mooie aanbieding op de woonbeurs. Ik gebruik hem veel meer dan ik dacht en het is zoveel sneller dan een waterkoker.
Ik zou nu wel ook voor de koudwateroptie erbij gaan. die bestond toen nog niet. Als ik een nieuwe moet, dan komt die variant er zeker. Ik heb hem overigens al 9 jaar en nog nooit enig probleem mee gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven