Nieuwe postcrossing vragen.

18-02-2012 22:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal,

Als nieuwe postcrosser heb ik een paar vraagjes:

Wanneer ik een kaart ontvang en hem wil registreren, zou ik graag eerst even naar het profiel willen kijken om zo een beetje persoonlijk bedankje te schrijven. Dit lukt me pas als ik eerst de kaart heb geregistreerd. Niet tijdens, waarbij je dan het opmerkingenvakje gelijk bij de hand hebt. Doe ik iets verkeerd of gaat het nu eenmaal zo.

Ten tweede vraag ik me af, wanneer je eenmaal een stapeltje kaarten hebt ontvangen, wat jullie er allemaal mee doen. Ophangen, in map, schoenendoos etc,

Iemand leuke ideeën?

Groetjes, Ivygirl

Aangezien er zoveel oude topics waren, ben ik maar even een nieuwe begonnen voor (sneller) antwoord
volgens mij kan dat niet, ik ben ook net begonnen maar nog niet zoiets tegen gekomen. Meestal haak ik een beetje aan bij wat er in de kaart stond, als ik zie dat ze er moeite voo hebben gedaan schrijf ik iets extras

Ik heb er nog niet zo veel ontvangen, bij mij hangen ze op de kast. Alleen de mooie dan :P

Verder heb ik nog een vraagje: ik heb er nu 4 ontvangen en een stuk of 10 verstuurd. Het duurt gewoon eeuwen voordat een kaartje geregistreerd wordt, ook binnen Europa. Maar het is bijv ook al anderhalve maand geleden dat k mijn kaartje naar Rusland (jip en janneke hihi) had gestuurd, terwijl die naar brazilie binnen 10 dagen aan kwam. Zijn de mensen dan zo lui met registreren of is het normaal?
Eerst het profiel bekijken en dan pas registeren gaat niet. Sommigen sturen nog een berichtje na als ze het profiel hebben gelezen en nog iets persoonlijks willen schrijven.

Naar sommige Europese landen duurt het erg lang voor het kaartje aankomt. Sommige mensen zijn ook gewoon iets lakser daar in anderen registreren meteen bij ontvangen. Is heel wisselend. Zelfs kaartjes binnen Nederland duren soms erg lang voor ze geregistreerd worden.

De kaartjes bewaar ik in een doosje en de mooisten hangen op het toilet.

Veel plezier met postcrossen!
Ik heb ze allemaal in het toilet opgehangen.
Ik heb een plakboek
Hoi,

Bedankt voor de reacties.

Ik ben sinds twee maanden bezig met postcrossing en ik vind het hartstikke leuk. Het vraagt net zoveel tijd als jij wilt en wanneer je wilt.

Voor de onbekenden, de kaarten die je ontvangt kunnen echt heel veel verschillen. Sommige zijn met zorg, n.a.v. jouw profiel, uitgezocht, andere sturen een oud flutkaartje. De ene kaart heeft een leuk verhaaltje, de andere alleen de groeten.

Ik heb inmiddels ook een kaart die al 55 dagen onderweg is. Op het profiel van de ontvanger zijn er ook veel meer gestuurde kaarten, dan ontvangen kaarten. Dus ik heb er een hard hoofd in of deze nog aankomt. Jammer.

Nog bedankt voor de bewaar ideeën.

Groetjes, Ivygirl
Hier nog zo'n verse Postcrosser!

Sinds ruim twee maanden doe ik hier aan mee en heb nu 14 kaarten ontvangen. Er zijn nu 5 kaarten onderweg naar Rusland en jeetje...wat doen die er lang over zeg! Vanmiddag mijn eerste kaartje ontvangen uit China.

Wilde ook graag iets leuks doen met de kaarten en heb laatst een kaartenmolen op de kop weten te tikken. Die staat nu met de mooiste exemplaren in de huiskamer te pronken; erg decoratief!
Hoi Jessie441,

Naar zo'n kaartenmolen ben ik ook al een tijdje op zoek. Behalve professionele die je in winkels ziet, weet ik ze niet te vinden. Waar komt de jouwe vandaan?

Russische kaarten kunnen inderdaad nogal eens lang duren. Vooral uit de dorpen, daar loopt de post nog niet zo snel, denk ik.

Ik was ook hartstikke blij met mijn eerste Chinese en Japanse kaart.

Ik moet wel een keertje mijn profiel met voorkeuren aanpassen, om zo nog (voor mij) leukere kaarten te krijgen.

Heb vandaag zes op de bus gedaan.

gr. Ivygirl
Ik ben er ook net mee begonnen... 5 kaartjes onderweg. Inmiddels 1 in de VS geregistreerd. In principe zal dus ook wel iemand mijn adres hebben gekregen, maar ik heb nog niets binnen. Ik hoef dus ook niet te verzinnen waar ik ze laat :-)

Ik denk dat ik voorlopig maar even voor een schoenendoos ga. En daarna zie ik wel weer verder :-)

Valt mij wel op dat het lang duurt allemaal inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven