Nieuwe stofzuiger, welke?

23-03-2019 13:15 27 berichten
Hi Viva dames,

Ik ben op zoek naar een nieuwe stofzuiger, maar er zijn zoveel soorten en aanbieders dat ik door
de bomen het bos niet meer zie. De huidige stofzuiger was een goedkoop dingetje en voldoet ook niet meer (lees: Veel te vaak over een zelfde stuk doen, omdat het gewoon niet schoon wordt).

Ik heb alleen geen idee hoeveel ik ongeveer kwijt moet zijn aan een redelijk goede stofzuiger. Ik dacht zelf aan maximaal €150,-, maar als het goedkoper kan is dat natuurlijk altijd goed. :-) Duurder mag ook, maar ik vind het ook weer niet zo belangrijk dat ik er meer dan €200 euro er aan uit wil geven eigenlijk. En zakloos of niet zakloos? Ik hoor graag de voors en tegens.

Wat wensen:
- Voldoende snoerlengte, hoe meer hoe beter, want ik heb niet veel stopcontacten.
- Gewicht maakt niet uit, gezien ik gelijkvloers woon.
- Eentje die makkelijk zand en zaagsel op kan zuigen ivm hond en knaagdieren.
- Het liefst een die ook een makkelijke borstel voor de bank en hoogpolig kleed heeft.
Ik heb sinds vorige maand de Dirtdevil Infinity AC Plus (ofzo). Gekocht bij zooplus met een speciale huisdieren-haar borstel.

Ik heb 2 cavia's die veel zooi veroorzaken en ben nu enorm blij dat ik een zakloze stofzuiger heb.

Stofzuiger heeft niet een heel lang snoer, wel zit er een extra stofzuigerslang bij die voor een bereik van 11 meter zorgt.
Wij hebben gister de dirt devil blade steelzuiger gekocht. Heeft geen kabel, moet worden opgeladen voor ongeveer 45 zuigen. Het reservoir is niet groot maar hij zuigt goed. Ook gekocht vanwege het goed opzuigen van de dierenharen en gebruik als kruimeldief. Wij hebben €199,00 betaald.
Wij hebben een zakloze Inventum. Beweegt soepel, eenvoudig te legen en erg krachtig en met stofmond.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het al geprobeerd met een nieuwe zak en nieuwe filters? Zand en zaagsel houden stofzuigers meestal niet zo van. ;)

Een zakloze zou ik nooit opnieuw nemen. Die bak met stof en haar en pluis moet je toch legen en waar je dat ook doet, het gaat stuiven.
huisduif schreef:
23-03-2019 13:38
Heb je het al geprobeerd met een nieuwe zak en nieuwe filters? Zand en zaagsel houden stofzuigers meestal niet zo van. ;)

Een zakloze zou ik nooit opnieuw nemen. Die bak met stof en haar en pluis moet je toch legen en waar je dat ook doet, het gaat stuiven.
Dat stuiven heb ik met die Inventum dus niet meer. Voorheen had ik een Philips met een reservoir met deksel en die moest je dan boven de prullenbak omkiepen en dat stofte inderdaad ontzettend.
Maar deze heeft een reservoir met een klep aan de onderkant die met 1 klik te openen is en je kunt hem dus al in de bak houden voor je hem opent.
Wij hadden eerst een zakloze dirty devil. Vanwege hond en kinderen leek me dat wel makkelijk. Maar dat ding zat heel snel vol en verloor na een tijdje in gebruik ineens iedere keer snel zuigkracht, ik werd gek van iedere keer leegmaken en kijken waar de verstopping zat. Misschien lag het eraan dat hij zo goedkoop was (79 euro) en zijn duurdere varianten beter.
Nu heb ik zo'n "henry stofzuiger" van 159 euro met stofzuigerzak, heel tevreden over en ik doe best lang met zo'n stofzuigerzak ondanks al die hondenharen. Snoer is ook lang dus handig. Enige nadeel vind ik dat ie best zwaar is om de trap mee op te slepen maar ik lees al dat jij daar geen last van zal hebben.
huisduif schreef:

Ik heb nu ook een zakloze, dus ik herken het probleem haha. Maar ik heb nu ook een rotsysteem waar alles in vast blijft zitten als ik hem moet legen, dus eindig meestal met een vork te harken om alle haren en stof eruit te krijgen.
Ik gebruik nu al ruim 6 jaar elke dag onze Philips stofzuiger, animal pro uitvoering ivm veel harende hond. Hij zuigt het vloerkleed ook goed uit en heeft verschillende opzetstukken. De opvangbak kiep ik buiten leeg boven de kliko, zakken begin ik nooit meer aan, zou in ons geval ook wel een kostbaar verhaal worden. Geloof dat hij zo’n €150 kostte.
jellycups01 schreef:
23-03-2019 13:42
Wij hadden eerst een zakloze dirty devil. Vanwege hond en kinderen leek me dat wel makkelijk. Maar dat ding zat heel snel vol en verloor na een tijdje in gebruik ineens iedere keer snel zuigkracht, ik werd gek van iedere keer leegmaken en kijken waar de verstopping zat. Misschien lag het eraan dat hij zo goedkoop was (79 euro) en zijn duurdere varianten beter.
Nu heb ik zo'n "henry stofzuiger" van 159 euro met stofzuigerzak, heel tevreden over en ik doe best lang met zo'n stofzuigerzak ondanks al die hondenharen. Snoer is ook lang dus handig. Enige nadeel vind ik dat ie best zwaar is om de trap mee op te slepen maar ik lees al dat jij daar geen last van zal hebben.
Zo’n Henry zat ik ook aan te denken of een Hetty nog leuker :-D Maar daar zijn ook veel verschillende types van, welke heb jij? En is het makkelijk om aan stofzuigerzakken te komen daarvan?
vivachantal schreef:
23-03-2019 13:51
Ik gebruik nu al ruim 6 jaar elke dag onze Philips stofzuiger, animal pro uitvoering ivm veel harende hond. Hij zuigt het vloerkleed ook goed uit en heeft verschillende opzetstukken. De opvangbak kiep ik buiten leeg boven de kliko, zakken begin ik nooit meer aan, zou in ons geval ook wel een kostbaar verhaal worden. Geloof dat hij zo’n €150 kostte.
Bedankt voor de tip! Ik zat te kijken of hij nog te koop is, maar ik kom helaas alleen maar types ervan tegen die maar 650watt zijn en dat lijkt me wel heel weinig? Qua budget wel een mooie prijs.
huisduif schreef:

Hier precies hetzelfde. Na een zakloze (dirt devil) nu gewoon een met zak. Eens in de paar maanden de zak vervangen, voor een paar euro te koop bij Action, ideaal. Nooit meer filters schoonmaken en de bak legen.
Numatic eco 180 of zoiets, er zijn inderdaad ook duurdere varianten maar deze doet het in ieder geval prima Stofzuigerzakken heb ik laatst via bol.com besteld, die waren daar toen het voordeligst.
Ik had de goedkoopste stofzuiger gekocht van de Blokker, voor 40 euro ofzo. Nou, vreselijk, ik kan weer een nieuwe kopen.
Ik lees mee, ik ben ook op zoek naar een goede. Hier twee grote honden, dus veel haar en zand. Een zakloze heb ik gehad, liever niet weer, wat een gedoe.
Ik zweer bij Miele. Je betaalt wel wat meer maar dan heb je ook echt een goede stofzuiger van goede kwaliteit, die jaren meegaat. Miele heeft verschillende modellen met verschillende mogelijkheden.

Ik heb er eentje met een verlengd snoer en een verlengde slang, zodat ik niet telkens de stekker in een ander stopcontact moet stoppen. Ik heb ook verschillende zuigmonden, ook 1 om haren van tapijt of inloopmat te zuigen. Hiervoor had ik een Bosch, maar die heb ik na 2 jaar al naar de vuilstort gebracht, wat een slechte kwaliteit.
Hier een Hetty gehad en die heb ik ritueel verbrand. Wat een onding was dat. De slang is mega lang waardoor je continu met die slang in de weer bent om dat mega zware roze geval achter je aan te kunnen krijgen. Hij is niet wendbaar en de stang is idioot lang. Mijn man heeft er een stuk tussenuit gezaagd, dat scheelde iets. Het kreng zuigt zo hard dat het zeil in de keuken omhoog kwam zetten en door die zuigkracht zuig je heel makkelijk zooi op dat niet opgezogen moet worden. Daardoor raakte het loeder keer op keer verstopt. Aangezien de stang en zuigmond niet van elkaar kunnen moest ik dan telkens de halve schuur leeghalen op zoek naar iets om Door die stang te kunnen poeren. De zuigmond had ook iets vervelends. Ik heb verdrongen wat het was, maar we hebben een speciale parket borstel er los bij gekocht die het wat beter deed.
Enige pluspunten: het lange snoer en de looks.
En voor bij de verbouwing was hij ook handig om het bouwstof op de zuigen. Verder, niet doen.
Ik heb de Miele C2 Black Pearl en ben er best tevreden mee. Hij had wat lichter mogen zijn, maar zuigt verder goed, heeft ook verschillende standen. De lange slang en snoer zijn fijn en dan hij een grote stofzak heeft. Bij de Blokker kun je nogal eens leuke aanbiedingen vinden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dat is inderdaad geen reclame voor de Hetty.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Miele, compact op te bergen, met accessoires binnenin. Zuigt als een malle, heeft 5 standen zuigkracht, ik wil nooit meer een andere.
Ozo.
Hier ook al jaren een Miele. Hij is inmiddels 14 jaar oud en heb toevallig laatst een nieuw handvat gekocht, omdat er een pinnetje was afgebroken bij de verbinding met de stand. Nu draaide het handvat steeds in de stang. Maar zo’n handvat (niet origineel van Miele, maar past perfect) is een euro of €20,-. Zakken haal ik bij action en doe lang met 1 zak. Wij hebben de compact, klein model en komt goed achter je aan.

Afbeelding

Mocht ik een nieuwe moeten, dan zou ik nu wel voor een steelstofzuiger met accu gaan. Lijkt me ideaal om niet meer die stofzuiger de trap op te moeten tillen en dan met dat handvat elke traptrede te doen, weer naar beneden voor de stang en de stekker enz. Gewoon lekker alles met 1 hand en door kunnen lopen naar boven. Maar de echt goede zijn erg prijzig en de onze doet het nog prima dus voorlopig nog geen nieuwe nodig :)
Als ik zo'n apparaat zoek, kijk ik naar de recensies bij bijv bol.com of Coolblue. Geen recensies aanwezig, dan koop ik dit model niet. Pas bij veel goede recensies koop ik.

Het nadeel bij bol.com is dat iedereen er recensies op kan zetten, bij Coolblue is het voor zover ik weet pas als je een gekocht hebt. Bij bol.com zie ik veel nepreviews.
Hazzie schreef:
23-03-2019 22:29
Hier een Hetty gehad en die heb ik ritueel verbrand. Wat een onding was dat. De slang is mega lang waardoor je continu met die slang in de weer bent om dat mega zware roze geval achter je aan te kunnen krijgen. Hij is niet wendbaar en de stang is idioot lang. Mijn man heeft er een stuk tussenuit gezaagd, dat scheelde iets. Het kreng zuigt zo hard dat het zeil in de keuken omhoog kwam zetten en door die zuigkracht zuig je heel makkelijk zooi op dat niet opgezogen moet worden. Daardoor raakte het loeder keer op keer verstopt. Aangezien de stang en zuigmond niet van elkaar kunnen moest ik dan telkens de halve schuur leeghalen op zoek naar iets om Door die stang te kunnen poeren. De zuigmond had ook iets vervelends. Ik heb verdrongen wat het was, maar we hebben een speciale parket borstel er los bij gekocht die het wat beter deed.
Enige pluspunten: het lange snoer en de looks.
En voor bij de verbouwing was hij ook handig om het bouwstof op de zuigen. Verder, niet doen.

Ai dat klinkt niet goed! Ik heb me na jouw reactie wel bedacht dat het dan ook geen Hetty wordt waarschijnlijk. Ons hele huis ligt namelijk vol met van dat zeilachtige gebeuren (lag er al in van de oudbewoner nog) en ik heb zo m'n bedenkingen hoe goed dat vastgelijmd zit haha. :-D

Ik ben nu ook een beetje verschillende stofzuigers aan het Googlen en de recensies aan het bekijken. :) Toch best lastig hoeveel stofzuigers in eerste instantie goed leken, maar er dan toch zoveel minpunten aan blijken te zitten. De helft valt telkens al af omdat er zo weinig snoerlengte aan zit..
kopjekoffie70 schreef:
23-03-2019 22:30
Ik heb de Miele C2 Black Pearl en ben er best tevreden mee. Hij had wat lichter mogen zijn, maar zuigt verder goed, heeft ook verschillende standen. De lange slang en snoer zijn fijn en dan hij een grote stofzak heeft. Bij de Blokker kun je nogal eens leuke aanbiedingen vinden.
Hij voldoet aan al mijn eisen op de snoerlengte na jammer genoeg. :( Volgens de Miele website zit er 6,5 meter aan snoer aan, maar zoveel heb ik bij mijn huidige stofzuiger ook en dat is helaas te weinig.
In ieder geval niet op het wattage letten, een goed ontwerp levert vele malen meer zuigkracht op.

Professionele stofzuigers zijn tenslotte met 650 tot 950 watt vaak wel klaar terwijl ze toch gemaakt zijn om een hele dag te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven