Nieuwe telefoon

11-08-2012 09:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een jaar een nieuwe telefoon.

Nu wil ik graag een nieuwe telefoon, maar mijn moeder gaat dit helaas niet goed vinden..

Ik ben deze telefoon echt goed zat en de batterij gaat helaas ook niet lang meer mee!

Wat zouden jullie doen?
Werken in de avonduren, en hard sparen.
Hmm, als je echt 20 bent zoals je profiel aangeeft, beslis je toch zelf wat je koopt? Ik neem aan dat je toch niet volledig op de zak van je moeder teert? En als je dat wel doet, kan ik goed begrijpen dat ze niet wil dat je een nieuwe mobiel koopt.
quote:redband schreef op 11 augustus 2012 @ 09:44:

Werken in de avonduren, en hard sparen.Dit dus...
geld sparen, en dan kopen. Zo werkt het helaas in de grote boze wereld. Ik zou ook wel elk jaar een nieuwe auto, tv, fiets wllen, maar helaas er groeit geen geldboom in de tuin
Een nieuwe batterij kopen voor je huidige telefoon
Het Viva forum is papaja.
Elk jaar een nieuwe telefoon is toch nergens voor nodig?En als je wel persé een nadere wilt zou ik zeggen zoek een baantje en spaar ervoor,weet je meteen wat de waarde van een telefoon is.
Ik heb geld genoeg om een nieuwe telefoon te kopen!

Ik heb namelijk gewoon een bijbaantje en hier verdien ik mijn geld mee.

Het is meer dat ik veel denk aan wat anderen over mij denken.

Ik weet namelijk dat mijn moeder het er niet mee eens zal zijn als ik een nieuwe telefoon koop, dus daarom vraag ik jullie raad over wat ik moet doen..
Kijk of je je huidige telefoon kan verkopen, en koop dan een nieuwe.

Ik zou het ook snel vinden om na een jaar een nieuwe te kopen, maar het is jouw geld en jouw leven, dus jouw beslissing.
Ik zal wel een geitenwollensokkenmens zijn, maar heb je er al eens even bij stilgestaan hoeveel duurzame grondstoffen er in een telefoon zitten?

De mijne is 5 jaar en zal meegaan tot ie letterlijk of figuurlijk uit elkaar valt. Maar da's misschien het andere uiterste
Tja, ik vraag me bij dit soort topics altijd af hoe slecht die telefoon het nou echt doet, of dat het meer een gevalletje 'hij is niet het nieuwste van het nieuwste en als ik dat niet heb dan hoor ik er niet meer bij' is.

Als je problemen hebt met de batterij: nieuwe batterij kopen, die telefoon doet het nog prima.

Als je toch per se een nieuwe telefoon wil, denk dan even na voor je er eentje koopt, zodat je over een jaar niet wéér een nieuwe telefoon wil omdat je degene die je nu koopt ook helemaal zat bent.

Ik kan je moeder wel begrijpen, vind het zonde dat de mensen tegenwoordig zo materialistisch zijn en snel nieuwe/dure producten kopen die ze niet per se nodig hebben.

Maar zoals al gezegd: je werkt, het is je eigen geld, doe wat je zelf wil.
anoniem_121608 wijzigde dit bericht op 11-08-2012 11:46
Reden: woord toegevoegd
% gewijzigd
Met je eigen geld moet je doen wat je zelf wilt. Waarom zou je je de mening van anderen aantrekken? Dus niet die van je moeder dat ze het niet goed vindt, maar ook niet wat andere van jou denken omdat jij een bepaalde oudere telefoon hebt. Doe wat je zelf wilt.
Ten eerste, waarom zou je moeder daar iets over te zeggen hebben? Ik ga ervan uit dat je zelf betaalt?

Mijn nieuwe gsm kostte 20euro. Dus je broek moet je er ook niet aan scheuren. (Maar ik ben dan ook nog een van de vreemde mensen die een gsm enkel gebruikt om mee te bellen en te smsen...)
Die duurzame grondstoffen worden gerecycled en je steunt er een goed doel mee als je je telefoon instuurt. Werkt prima.

Verder vind ik na een jaar wel snel maar ik ga hetzelfde doen. De microfoon van mijn telefoon is kapot en dat is toch wel een behoorlijk essentieel onderdeel! Alleen een slechte accu, tja, wat is slecht? Kun je er wel een dag mee vooruit? Dan zou ik hem nog niet wegdoen. Maar ja dat ben ik. Jij moet het gewoon zelf weten!
floraa123, weet je eigenlijk al welke telefoon je wilt kopen? Of weet je alleen maar dat je een nieuwe wilt omdat je oude niet meer voldoet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven