Nieuwe vriezer; wanneer op temperatuur?

24-11-2013 17:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een huishoudelijk vraagje!

Ik heb vandaag een nieuwe-tweedehands vriezer gekregen. Ik heb hem net aangesloten. Weten jullie wanneer hij op de juiste temperatuur is?

Ik heb al gegoogled, maar ik kan het nog niet vinden...!
Bij de mijne brandt er een rood waarschuwingslampje (ledje) als ie nog niet koud genoeg is. Zodra de temperatuur goed is gaat er een groen lichtje branden.
Lucht is slecht te koelen dus bij voorkeur snel vol gooien met reeds bevroren zooi!
Dat lampje brandt inderdaad (inclusief alarm-geluid, wat ik gelukkig uit kan zetten ;) )

Vullen met de spullen is dan inderdaad een goed idee. Het heeft geen kans om te ontdooien?

(ik heb altijd 2de hands vriezers, dus nooit een handleiding o.i.d.)
kan je een diepvries na vervoer meteen aanzetten dan?

ik weet dat het bij koelkasten aangeraden wordt 24 uur te wachten

ik zal eens googelen
quote:sandt schreef op 24 november 2013 @ 17:21:

Lucht is slecht te koelen dus bij voorkeur snel vol gooien met reeds bevroren zooi!Dit! Hoe minder lege ruimte, hoe sneller de vriezer koud is. En dat werkt natuurlijk het snelst door hem te vullen met bevroren spul.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:itsme1973 schreef op 24 november 2013 @ 17:38:

kan je een diepvries na vervoer meteen aanzetten dan?

ik weet dat het bij koelkasten aangeraden wordt 24 uur te wachten

ik zal eens googelenik zie dat de meningen daarover verdeeld zijn
Haha, ik had inderdaad ook al gegoogled! De vriezer is rechtop vervoerd en ik heb hem na 4 uur weer aangezet. Dat kon wel begreep ik.

Dan ga ik nu mijn oude vriezer leeghalen en de nieuwe vullen. Klinkt eigenlijk wel logisch!

Dank jullie wel voor het meedenken!!
Wij hebben laatst een nieuwe vriezer gekocht, deze was ook rechtop vervoerd maar er werd ons toch echt aangeraden om deze eerst 24uur op zijn plek te laten staan voordat we hem aan konden zetten. Bij ons brand er idd een lampje als deze op temp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven