nog te bouwen huis kopen
woensdag 11 mei 2011 om 19:02
Wij zijn ons een beetje aan het orienteren op de aankoop van een appartement in een zogenaamde woontoren. Alleen is het huidige aanbod net niet wat we willen. Uitzicht de verkeerde kant op, kleine kamertjes, pijpelaatjes. Nu zijn er diverse projecten aan de gang die er zeer veelbelovend uitzien, maar helaas alleen op tekening. Van een plaatje kan je toch niet helemaal uitgaan. Hebben hier mensen wel eens een huis op tekening gekocht en wat zijn jullie ervaringen daarmee.
woensdag 11 mei 2011 om 19:09
Ik heb een huis gekocht op tekening wat dus nog gebouwd moest worden. Ik vond het erg leuk om de bouw van het huis van het begin tot het eind mee te maken.
Je moet niet afgaan op een plaatje want op een plaatje wordt alles ruim ingetekend. Je moet afgaan op de genoemde maten en die proberen voor je te zien door in je huidige huis of bij andere mensen thuis in realiteit te zien hoe groot een bepaalde ruimte dan wordt.
Je moet niet afgaan op een plaatje want op een plaatje wordt alles ruim ingetekend. Je moet afgaan op de genoemde maten en die proberen voor je te zien door in je huidige huis of bij andere mensen thuis in realiteit te zien hoe groot een bepaalde ruimte dan wordt.
woensdag 11 mei 2011 om 19:17
Wij hebben een nog te bouwen huis gekocht (wordt waarschijnlijk in januari opgeleverd) en ik ben echt razend enthousiast.
We mogen van alles zelf bepalen en ons huis is volgens de laatste regels/normen gebouwd.
Zit te twijfelen of ik een linkje plaats, maar ach, ondertussen ben ik hier toch al herkenbaar.
Wij hebben een huis in dit project gekocht.
De eerste fase is nu in opbouw en het is echt leuk om je eigen huis tot stand te zien komen.
We mogen van alles zelf bepalen en ons huis is volgens de laatste regels/normen gebouwd.
Zit te twijfelen of ik een linkje plaats, maar ach, ondertussen ben ik hier toch al herkenbaar.
De eerste fase is nu in opbouw en het is echt leuk om je eigen huis tot stand te zien komen.
woensdag 11 mei 2011 om 19:40
quote:stukje_cake schreef op 11 mei 2011 @ 19:17:
Leuke huizen! Inderdaad leuk als je zelf meebeslist hoe of waar de keuken komt enzo!
Toch lijkt het me wel moeilijk om het je voor te stellen en ook veel regelwerk. Maar ja, als je t allemaal hebt geregeld dan heb je natuurlijk wel een huis dat helemaal naar je eigen wensen is gebouwd!
Leuke huizen! Inderdaad leuk als je zelf meebeslist hoe of waar de keuken komt enzo!
Toch lijkt het me wel moeilijk om het je voor te stellen en ook veel regelwerk. Maar ja, als je t allemaal hebt geregeld dan heb je natuurlijk wel een huis dat helemaal naar je eigen wensen is gebouwd!
woensdag 11 mei 2011 om 19:57
Ik heb het nog nooit gedaan. En net iets gekocht in een nieuwe wijk. Maar daar staat alles dus al een paar jaar. Wat mij opvalt is dat het ene huis echt mooier ligt dan het andere. Bij sommige kijk je veel meer naar binnen bij de buren dan in andere huizen het geval is. En een huis had zelfs amper zon in de achtertuin omdat het omringd was door hoge huizen.
Ik zou dus ook goed opletten waar het huis komt in relatie tot de andere huizen. En hoe die er uit gaan zien.
Ik zou dus ook goed opletten waar het huis komt in relatie tot de andere huizen. En hoe die er uit gaan zien.
woensdag 11 mei 2011 om 20:14
Ik woon inmiddels 2 jaar in ons nieuwbouwhuis. Vond het superleuk om eerst uit te zoeken welke woning voor ons het beste was gesitueerd (en die dan kunnen kopen is echt heel tof), daarna alles uitzoeken. Ik kan heel goed op papier kijken en het dan voor me zien. Mijn vriend minder dus ben ik op een gegeven moment op millimeter papier op schaal gaan tekenen. Bed, keuken, badkamer alles zo ingetekend. Of de meubels op schaal getekend en gaan schuiven op de tekening. Werkt ook heel goed.
Nou ben ik een freakje, zag dit echt als een project. Denk niet dat veel anderen dit ook doen
Ik zou zo weer willen!!!
Nou ben ik een freakje, zag dit echt als een project. Denk niet dat veel anderen dit ook doen
Ik zou zo weer willen!!!
woensdag 11 mei 2011 om 20:34
Dotjemol, ik hoef het niet eens uit te tekenen, ik kan het plaatje in mijn hoofd kloppend maken en schuiven met de meubels. Tot nu toe heb ik er nog nooit heel erg naast gezeten.
Een oud huisgenoot heeft haar kamer op jouw manier ingericht en ik moet zeggen dat dat ook erg handig is.
Liselotte, wij hebben op de tekening van de wijk eerst de al verkochte huizen vergestreept. Daarna hebben we gekeken waar de gerenoveerde huizen stonden (de wijk stond als heel slecht bekend) en de onverkochte huizen daar in de buurt bij weg gestreept (als je toch de keus hebt) en daarna hebben we gekeken in welk type huis we zouden willen wonen.
Uiteindelijk bleven er 2 huizen over, waarbij 1 een ongunstige tuin had, maar wel goedkoper was.
We zijn toch maar voor het andere huis gegaan. In principe hetzelfde huis, maar dan met een mooiere, grotere tuin.
Een oud huisgenoot heeft haar kamer op jouw manier ingericht en ik moet zeggen dat dat ook erg handig is.
Liselotte, wij hebben op de tekening van de wijk eerst de al verkochte huizen vergestreept. Daarna hebben we gekeken waar de gerenoveerde huizen stonden (de wijk stond als heel slecht bekend) en de onverkochte huizen daar in de buurt bij weg gestreept (als je toch de keus hebt) en daarna hebben we gekeken in welk type huis we zouden willen wonen.
Uiteindelijk bleven er 2 huizen over, waarbij 1 een ongunstige tuin had, maar wel goedkoper was.
We zijn toch maar voor het andere huis gegaan. In principe hetzelfde huis, maar dan met een mooiere, grotere tuin.
woensdag 11 mei 2011 om 21:02
Gaat om dit project http://www.100hoog.nl/torenappartementen/
Zijn niet veel appartementen meer over aan de beste kant ZW.
graag jullie ideeen hierover.
Zijn niet veel appartementen meer over aan de beste kant ZW.
graag jullie ideeen hierover.
woensdag 11 mei 2011 om 21:25
Ik vond het juist heerlijk een nieuwbouwhuis. Alles helemaal nieuw inrichten.
En kopen op tekening, ja dat is zo, heb ik nog nooit als negatief gezien. Je kunt toch goed zien hoe het gaat worden?
Let er wel op dat de bouw wellicht niet start als er te weinig huizen verkocht zijn. Dan kan de oplevering nog wel even duren.
Ik zie dat er nog heel wat huizen van EUR 350k te koop staan met maar 109 m2. Dat is een behoorlijk bedrag voor een klein huis (maatje eengezinswoning).
Projectontwikkelaar ken ik, die is betrouwbaar.
En kopen op tekening, ja dat is zo, heb ik nog nooit als negatief gezien. Je kunt toch goed zien hoe het gaat worden?
Let er wel op dat de bouw wellicht niet start als er te weinig huizen verkocht zijn. Dan kan de oplevering nog wel even duren.
Ik zie dat er nog heel wat huizen van EUR 350k te koop staan met maar 109 m2. Dat is een behoorlijk bedrag voor een klein huis (maatje eengezinswoning).
Projectontwikkelaar ken ik, die is betrouwbaar.
woensdag 11 mei 2011 om 21:58
Vind die prijzen sowieso de pan uit rijzen, maar ja, aangezien jullie nu weten waar ik (ga) wonen, is het ook wel logisch. Hier liggen de prijzen anders.
Het klinkt allemaal wel lekker op de site khemam.
Ik zou ook kijken of ik een huis met de meeste oppervlakte voor de gunstigste prijs kan krijgen.
Het klinkt allemaal wel lekker op de site khemam.
Ik zou ook kijken of ik een huis met de meeste oppervlakte voor de gunstigste prijs kan krijgen.
vrijdag 20 mei 2011 om 20:33
quote:stukje_cake schreef op 11 mei 2011 @ 19:17:
Wij hebben een nog te bouwen huis gekocht (wordt waarschijnlijk in januari opgeleverd) en ik ben echt razend enthousiast.
Hey Stukje_Cake!
Das toevallig! Zo te zien gaan wij in dezelfde wijk wonen! Mijn vriend en ik hebben de Morsestraat 16 gekocht. In welke straat komen jullie te wonen?
Groetjes, Sarina
Hey Stukje_Cake!
Das toevallig! Zo te zien gaan wij in dezelfde wijk wonen! Mijn vriend en ik hebben de Morsestraat 16 gekocht. In welke straat komen jullie te wonen?
Groetjes, Sarina