Noodsituatie.

02-03-2016 15:46 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de vervelendste omstandigheden ben ik dakloos. Mijn lieve vriendin heeft me met open armen opgevangen in haar huis dat bestaat uit een nok van een dak met een klein beetje daglicht en een slaapkamer. Hier verblijf ik al een jaar en drie maanden.

Maar nu heb ik sinds een paar maanden kanker en nog maar een twee jaar te leven. Een barre boodschap.

Wie weet voor deze tijd een lekker schoon huijsje met tuin, of nette flat met lift, natuurlijk met zon. Ik heb hier zo'n behoefte aan.

Wie o wie weet iets?

De woonruimte wordt gezocht in Rotterdam noord, blijdorp of centrum.

Groet, Wian.
Pfff wat vind ik sommige reacties echt hard en onnodig.

Als je bet niet gelooft klik dan lekker door naar het rubriek zwangerschappen ofzo..

Natuurijk zijn er gekken die liegen maar waarom zo hard en sceptisch. Het is niet alsof TO'ers geld krijgen voor elke reactie.

Het jammere vind ik dat sommige mensen zich pas kunnen inleven tot ze het zelf meemaken... Hard zijn is makkelijk, probeer eens wat inlevingsvermogen te creëren!!!!
Plien, je bent geweldig!

Vooral dat tweede huis is een huis naar mijn hart. Het is alleen te duur. Ik kan echt maar tot 700.- gaan omdat je dan nog in aanmerking komt voor huursubsidie.

Maar, super! Dankjewel.

ps. en ik durf niet naar een woningbouwvereniging om te vragen naar minder huur.
Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen, TO. Jij krijgt heel wat voor je kiezen zo te lezen.

Hopelijk vind je snel woonruimte en daarmee een eigen stek.

quote:pejeka schreef op 02 maart 2016 @ 19:14:

Maar als ik het goed begrijp: TO heeft een inkomen, geld genoeg om ca. 700 euro aan huur te kunnen opbrengen, dan moet het toch mogelijk zijn om ergens een eigen onderdak te vinden?700 euro = sociale huur = eindeloze wachtlijsten.
quote:Wianba schreef op 02 maart 2016 @ 19:35:

Plien, je bent geweldig!

Vooral dat tweede huis is een huis naar mijn hart. Het is alleen te duur. Ik kan echt maar tot 700.- gaan omdat je dan nog in aanmerking komt voor huursubsidie.

Maar, super! Dankjewel.

ps. en ik durf niet naar een woningbouwvereniging om te vragen naar minder huur.Je zou op de site van de woningbouwverenigingen kunnen kijken, hier staan soms woningen op de site waar bij vermeld staat dat bij een laag inkomen de huur verlaagd kan worden,wie weet heb je mazzel.
http://www.hurenbijhumanitas.nl/index.php/de-locaties/

Ze bestaan nog.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pejeka,

Makelaars en particulieren hebben ook huizen onder de 700.-. Je moet alleen maar geluk hebben. Misschien heb ik een beetje geluk.
quote:Wianba schreef op 02 maart 2016 @ 19:35:

Plien, je bent geweldig!

Maar, super! Dankjewel.

ps. en ik durf niet naar een woningbouwvereniging om te vragen naar minder huur.Je zegt dat je in mogelijkheden denkt, niet in onmogelijkheden. Daar hoort je situatie voorleggen aan een woningbouwvereniging toch ook bij? En stel dat je bij die eerste 45,- er af krijgt zodat je wel in aanmerking komt, dan is het toch opgelost? Dat ze op papier de de huur verlagen naar 700,- en die 45,- veranderen in servicekosten oid.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 maart 2016 @ 19:18:

[...]

Heten dat geen levenbestendige woningen ?

Jij had het in eerste instantie over drempelloos enzo, vandaar dat ik dat beschreef, omdat ik dat kende van mijn eigen huis. Verder ben ik er niet echt in thuis. Volgens mij heet zo'n woning als ik had levensloopbestendig. Dat is dan zonder zorg of zorg in de buurt, maar indien nodig wel goed toegankelijk en aanpasbaar mocht het nodig zijn, zodat je zo lang mogelijk zelfstandig kunt blijven wonen.

Hoe een woning met zorgmogelijkheden heet, weet ik niet.
quote:Wianba schreef op 02 maart 2016 @ 19:39:

Pejeka,

Makelaars en particulieren hebben ook huizen onder de 700.-. Je moet alleen maar geluk hebben. Misschien heb ik een beetje geluk.Precies en geluk maak je zelf. Actie ondernemen dus. Het aanbod doorspitten en reageren op woningen die geschikt zijn. Maar nogmaals, als je een ziekteperiode in gaat, zou ik met name focussen op kleinere woningen, want het moet voor jou ook te behappen zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 maart 2016 @ 19:39:

http://www.hurenbijhumanitas.nl/index.php/de-locaties/

Ze bestaan nog.

blijfgewoonbianca,

Hier heb ik wat aan. Ik ga morgen meteen contact opnemen. Dankjewel.
VraagWijzer en sociale kaart

Soms is het lastig om tussen de vele instanties, organisaties en diensten uw weg te vinden. Iedere Rotterdamse deelgemeente heeft daarom een loket ingericht waar u met al uw vragen op het gebied van wonen, welzijn, zorg en inkomensondersteuning terecht kunt. Dit loket heet VraagWijzer. VraagWijzer heeft zicht op alle organisaties en bijbehorende dienstverlening en regelingen die voor u interessant kan zijn (ook wel ‘sociale kaart’ genoemd).
quote:miedo schreef op 02 maart 2016 @ 18:02:

Welke arts heeft jou gezegd dat je nog maar 2 jaar te leven hebt?

Zulke uitspraken doen artsen zelden, is mijn ervaring.Dat zal je nog verbazen. Ik heb meerdere familieleden waar artsen écht zeiden dat ze nog maar een x periode te leven hadden. Dat weet ik zeker omdat ik zelf bij die gesprekken aanwezig was. Echter is bij al die mensen niet uitgekomen wat de arts voorspelt had, maar dat terzijde.
quote:Wianba schreef op 02 maart 2016 @ 19:42:

[...]

blijfgewoonbianca,

Hier heb ik wat aan. Ik ga morgen meteen contact opnemen. Dankjewel.http://www.stichtinghuman ... p/locaties/witte-de-with/
De wachttijden : http://www.stichtinghuman ... atie/wachttijdwachtlijst/
Ik ga mijn avond in. Mijn zus uit Groningen is er. Dankjulliewel.
quote:Wianba schreef op 02 maart 2016 @ 19:47:

Ik ga mijn avond in. Mijn zus uit Groningen is er. Dankjulliewel.Graag gedaan. Ik hoop dat Humanitas iets voor je kan betekenen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 maart 2016 @ 19:03:

[...]

Is niet helemaal wat ik bedoelde, eigenlijk. Meer iets in de buurt of in hetzelfde gebouw waar ook mensen wonen die al zorg nodig hebben.

Aanleunwoning?

Dat is in veel plaatsen best een gedoe om in te komen.

Ik blijf erbij dat maatschappelijk werk de beste start is voor nu om contact mee op te nemen
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 02 maart 2016 @ 19:58:

[...]

Aanleunwoning?

Soort van, ja.
http://www.domusmagnus.com/zorg/zorghotel

Misschien ook iets om - later - te overwegen.
quote:Wianba schreef op 02 maart 2016 @ 15:57:

Deze komen allemaal met flatjes in een uithoek of wijk waar ik (gewoon al) niet wil wonen. Je moet dan genoegen nemen met. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb even een leuke wijk nodig waar ik dat laatste stukje kan genieten.

Het is in ieder geval duidelijk waar jij je prioriteiten hebt liggen.

Misschien slim om dan ook even bij jezelf te rade te gaan of dit alles realistische eisen zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Een Rotterdamse hier 😬 Via woonbron, woonstad en waterweg wonen kun je urgentie krijgen op medische gronden of mantelzorg urgentie. Dat betekend overigens wel dat je niet mag reageren op huizen met een tuin of flats met een lift maarrrr in sommige gevallen zijn ze bereid wat coulanter te zijn alleen een huis met tuin kun je wel op je buik schrijven wat logisch is natuurlijk. Zou anders wel heel erg oneerlijk zijn.

En verder veel reageren op lotingwoningen, dan doet je inschrijfduur er niet toe. Ons huis ( eensgezinswoning met enorme tuin) hebben we gekregen met een woonbon van 2 maanden oud. We hebben echt geluk gehad.

En reageren en direct langsgaan bij direct kans woningen. Dat hebben wij bij onze vorige flat gedaan. We stonden op nr 43 maar de overige 41 personen zijn niet komen opdagen en nr 42 sprak geen Nederlands. Zei dat ze het huis wou en vertrok gelijk weer dus hebben wij het gekregen. Dat was met een woonbon van 3 maanden oud.
En als je Perse op zuid wilt zitten en een huis met tuin wilt bel ze dan eens op en vraag om de wielewaal woningen. Kleine huisjes begane grond met tuin en ook nog eens op zuid en een huur van 250 euro.
En een woongroep?
Wianba, heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven