Noodsituatie.

02-03-2016 15:46 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de vervelendste omstandigheden ben ik dakloos. Mijn lieve vriendin heeft me met open armen opgevangen in haar huis dat bestaat uit een nok van een dak met een klein beetje daglicht en een slaapkamer. Hier verblijf ik al een jaar en drie maanden.

Maar nu heb ik sinds een paar maanden kanker en nog maar een twee jaar te leven. Een barre boodschap.

Wie weet voor deze tijd een lekker schoon huijsje met tuin, of nette flat met lift, natuurlijk met zon. Ik heb hier zo'n behoefte aan.

Wie o wie weet iets?

De woonruimte wordt gezocht in Rotterdam noord, blijdorp of centrum.

Groet, Wian.
quote:Lovely1987 schreef op 02 maart 2016 @ 20:38:

En als je Perse op zuid wilt zitten en een huis met tuin wilt bel ze dan eens op en vraag om de wielewaal woningen. Kleine huisjes begane grond met tuin en ook nog eens op zuid en een huur van 250 euro.Wordt de wielewaal niet uitgefaseerd? Die hadden eigenlijk al in 2015 gesloopt moeten worden..
quote:Elisabeth1988 schreef op 02 maart 2016 @ 21:26:

[...]

Wordt de wielewaal niet uitgefaseerd? Die hadden eigenlijk al in 2015 gesloopt moeten worden..De bewoners hebben in grote meerderheid (95 procent) aangegeven te gaan voor een eigen plan "Van en Voor de Wielewaalers". Dit plan houdt in dat op de huidige footprint de woningen 1-op-1 worden vervangen door nieuwe woningen. Hierdoor blijft het unieke karakter van deze wijk behouden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
To, ik heb niet alle reacties gelezen, maar als je tot 700 euro kan gaan is het toch niet heel erg moeilijk om iets in Rotterdam te vinden?

Ja, je moet niet op de witte de withstraat willen wonen, dat is onrealistisch voor die prijs

Kijk hier eens:

https://www.benhousing.nl
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 maart 2016 @ 21:32:

[...]

De bewoners hebben in grote meerderheid (95 procent) aangegeven te gaan voor een eigen plan "Van en Voor de Wielewaalers". Dit plan houdt in dat op de huidige footprint de woningen 1-op-1 worden vervangen door nieuwe woningen. Hierdoor blijft het unieke karakter van deze wijk behouden.Ja, maar die enorm lage huur die daar was is voor nieuwe bewoners die in de nieuwe woningen zouden trekken natuurlijk niet meer aan de orde
quote:Elisabeth1988 schreef op 02 maart 2016 @ 21:34:

[...]

Ja, maar die enorm lage huur die daar was is voor nieuwe bewoners die in de nieuwe woningen zouden trekken natuurlijk niet meer aan de ordeNee, dat lijkt mij ook niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Geen idee wat gefaseerd betekend maar weet wel dat sommige oude huisjes in de wielewaal nog verhuurd worden voor een zeer lage huur. De nieuwe huizen zijn natuurlijk niet zo goedkoop! Maar de wielewaal gaat ook erg achteruit dus de meeste mensen willen daar niet wonen. Maar het voldoet verder wel aan de eisen van to. Goedkoop, op zuid, met een tuin ( best nog groot ook), en IK vind het wel een leuk buurtje.
En als je echt een huis in Rotterdam wilt moet je sowieso niet op internet blijven kijken, je moet gewoon verhurende makelaars bellen en vragen naar de mogelijkheden. De meeste inkomenseisen vallen vaak weg als je er persoonlijk langs gaat en in het ergste geval dat er iemand garant voor je staat. Zolang je een inkomen en een inschrijf adres hebt is zoveel mogelijk maar snap echt niet waarom je geen urgentie wilt. Je hebt er echt recht op.
TO wil juist niet op Zuid, behalve Kop van Zuid en Katendrecht. Overigens denk ik dat in beide wijken een makelaar wellicht wel iets heeft in die wijken. Lokkerbol is de makelaar voor dat deel van Zuid, dus TO, daar zou ik sowieso contact mee opnemen.
Kop van zuid is een hele gewilde buurt en Katendrecht wint ook steeds meer populairiteit. Geen wijken dus waar to zo ff snel terecht kan komen natuurlijk. Het is kiezen of delen.
Nee idd, kop v zuid of katendrecht vind je denk ik geen huizen onder de 700 euro grens

Noordereiland is ook behoorlijk aan het aantrekken dus daar lukt het ook bijna niet meer
Wianba, ik ben echt helemaal niet bekend in Rotterdam en ook niet met huurwoningen,

maar ik wil je zeggen dat ik snap dat je dit graag wil. En juist dat tuintje, waar je vogelvoer in kan hangen en kan genieten van wat er voor je raam gebeurd. Of waar per ongeluk 's avonds ineens een egeltje loopt. Dat zijn kleine dingetjes die het leven zo mooi maken.

Ik hoop dat je vindt wat je zoekt en ik wil je veel sterkte wensen!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 02 maart 2016 @ 22:33:

Wianba, ik ben echt helemaal niet bekend in Rotterdam en ook niet met huurwoningen,

maar ik wil je zeggen dat ik snap dat je dit graag wil. En juist dat tuintje, waar je vogelvoer in kan hangen en kan genieten van wat er voor je raam gebeurd. Of waar per ongeluk 's avonds ineens een egeltje loopt. Dat zijn kleine dingetjes die het leven zo mooi maken.

Ik hoop dat je vindt wat je zoekt en ik wil je veel sterkte wensen!

Ik snap dat ook hoor, maar ik denk dat het niet reëel is. En dat je dan beter in een leuk flatje kunt zitten, dan op een zolderkamertje bij een ander.

Op een balkon kun je ook leuke plantjes zetten, een vogelhuisje en noem maar op.

Ik had zoveel dieren daar en prachtige uitzichten.

Maar goed, hopelijk vindt TO iets wat wel aan haar wensen voldoet!
quote:Dubbs schreef op 02 maart 2016 @ 17:31:

[...]

Net gedaan.

Verandert mijn mening niet hoor. Ik blijf het zeer raar vinden dat iemand denkt op basis van ziekte meer eisen te kunnen hebben dan voor ieder ander. Of dat je denkt dat als je kanker hebt je ineens een bepaalde voorkeursbehandeling krijgt, of uit de hoogte kunt doen.

Dat ze dakloos is geworden, en nu kanker heeft, betekent niet dat je ineens met je eisen kunt zwaaien en het wordt ingewilligd.Schandalige reactie dit. Hoop dat je van het forum geflikkerd wordt
TO, ik denk dat je in jouw situatie het beste voor een aangepaste woning kunt gaan.

Waarschijnlijk kun je daar ook urgentie voor krijgen. Geen drempels, brede deuren, voorzieningen in de badkamer. De vorige bewoonster van ons huis was gehandicapt, we hebben een aantal aanpassingen verwijderd, maar deuren op afstandsbediening en de steunen in het gastentoilet blijken toch nuttig.

Een tuintje klinkt leuk, maar kost ook onderhoud. Kun je dat aan ?

Ik wil dat zelf al niet eens, zou er direct creteprint (beton) in laten storten, denk ik.

Je kunt ook een balkon inrichten met bloemen die vlinders en bijen lokken en wat vogelhuisjes en potten voer ophangen. Een bijenhotel plaatsen.

http://www.oost-vlaandere ... en/index.cfm#.UUnT7TdAccE

http://www.bijenlint.nl/j ... jke-zaaidag-22-april-2016

http://www.bijenhotels.nl

Onze vlinderstruik zit altijd vol met bijen, hommels én vlinders.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Heb je al bij Rotsvast gekeken?

http://www.rotsvast.nl/wo ... Jy_7r6To8sCFQT4wgodQvcD6Q
OF hier: http://www.zah.nl/te-huur-rotterdam-noord/
Overleg met je huisarts of hij je kan doorverwijzen naar het Sociaal Team in je wijk.

http://www.rotterdam.nl/wijkteamsjeugdgezin
quote:Lovely1987 schreef op 02 maart 2016 @ 22:24:

Kop van zuid is een hele gewilde buurt en Katendrecht wint ook steeds meer populairiteit. Geen wijken dus waar to zo ff snel terecht kan komen natuurlijk. Het is kiezen of delen.Ja, ik vind de eisen ook vrij hoog. Ik vind overigens, na 20 jaar Utrecht, juist dat Rotterdam overal veel licht heeft, veel ruimte tussen de gebouwen. Dus als je veel licht wil dan zou ik me daar op richten en geen wijken bij voorbaat uitsluiten. Kijk naar de plek zelf en de mogelijkheden en stel je eisen bij tot de allerbangrijkste.
quote:Dubbs schreef op 02 maart 2016 @ 16:48:

[...]

Als het oprecht zou zijn, neem je aan wat je aangeboden wordt maar blijkbaar het het zoldertje met weinig daglicht bij die vriendin toch wel goed.

Die ziektewinst misbruiken om hoog van de toren te blazen en eisen te hebben over wat je goed vindt is belachelijk.

Die stemmingmakerij ook, nou wat zielig op dat zoldertje met bijna geen daglicht. Door omstandigheden dakloos geworden maar een eisenpakket van hier tot Tokio. En nu kanker met een prognose van 2 jaar. Tuurlijk.

En ja hoor, genoeg troela's die erin trappen.

Zolang iemand zulke eisen heeft en zich te goed voelt voor een woning via het reguliere traject, terwijl iemand dakloos is geraakt, en nu met een zielig verhaaltje op een forum iets probeert kan ik dat alleen maar dieptriest vinden.Ik ga inderdaad uit respect er vanuit dat het oprecht is. Over mensen die deze dingen verzinnen om er winst uit te halen, heb ik een hele andere mening.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
TO,

De Daniel den Hoed kliniek heeft een psychosociaal team. Kun je niet eens met hen gaan praten of zij mogelijkheden zien?
quote:Lovely1987 schreef op 02 maart 2016 @ 20:38:

En als je Perse op zuid wilt zitten en een huis met tuin wilt bel ze dan eens op en vraag om de wielewaal woningen. Kleine huisjes begane grond met tuin en ook nog eens op zuid en een huur van 250 euro.

Het is nog maar de vraag of die er over twee jaar nog staan. Ik liep er afgelopen week doorheen, veel huizen zijn al dicht getimmerd. Veel huizen ook wel zo pamflet dat ze niet zullen wijken, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

Persoonlijk vind ik de straten het verst van de Dorpsweg af (Rollostraat of Aarnoudstraat o.i.d. geloof ik) echt een heel leuk rustig stukje!

Edit: Oeps, mosterd, ik had de 4e pagina nog niet in gaten. Ik dacht dat ik bij pagina 3 de laatste al te pakken had
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
In de omgeving van de Daniel den Hoed Kliniek (deelgemeente Feijenoord) staan soms kleine huisjes met tuintjes te huur.
quote:nina1966 schreef op 02 maart 2016 @ 18:30:

[...]

Hoezo niet? Gebeurt toch best vaak. Vriend van mij had nog maar een paar maanden werd er gezegd. Had hij zelf geen vrede mee en heeft het nog 5 jaar volgehouden.

Ook moeite met een huisje vinden trouwens, heb zijn hond opgevangen en herplaatst omdat hij er niet meer goed voor kon zorgen. Hij is uiteindelijk in muiden terecht gekomen. Stukkie weg maar ja, als je een huis met eisen wilt heb je minder te zeggen over de locatie.

En voor degene die het raar vinden dat er word getwijfeld, het gebeurt helaas heel veel dat mensen er op internet over liegen en het uitspelen. Echt tot aan de dood aan toe. Triest maar waar.

Precies, als je bijzondere eisen hebt qua huis, moet je vaak op locatie inleveren.Dus geen Rotterdam in dit geval.

Dit is mijn ervaring met sociale woningbouw en ik woon nog wel in het noorden van het land...

Huizen met tuin in een stad hebben huren die (ver) boven de huurtoeslaggrens uitkomen.

Oh ja en de asielzoekers moeten ook nog een huis, die gaan nog steeds voor helaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven